نام شما:
ایمیل مقصد:

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت جام گفت: خانه صنایع دستی با هدف تعامل هرچه بیش‌تر هنرمندان و بازدید عموم در شهرستان گشایش یافت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت جام گفت: خانه صنایع دستی با هدف تعامل هرچه بیش‌تر هنرمندان و بازدید عموم در شهرستان گشایش یافت.


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1394/5/7
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه خراسان، عبدالرحیم تاج محمدی بیان کرد: هنوز در برخی از روستاهای تربت جام هنرمندان پا به سن گذاشته برای تامین امرار معاش با حداقل امکانات مشغول به فعالیت در انواع هنرهای سنتی هستند که به نوعی گردوغبار بی‌مهری بر آن‌ها پاشیده است.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی خانه صنایع دستی در تربت جام آشنا کردن نسل جوان با برخی از هنرهای ماندگار در این منطقه و فرصتی برای هنرمندان این شهرستان مرزی است تا بتوانند هنرهای خود را در برنامه‌ها و مراسم مختلف به نمایش بگذارند و بستر فروش محصولات نیز فراهم شود.
 
تاج محمدی با اشاره به قدمت دیرینه برخی از صنایع دستی این شهرستان افزود: ساخت انواع آلات موسیقی، بافت انواع محصولات فرت‌بافی، فرش و گلیم از مهم‌ترین هنرهای سنتی است که در مناطقی همچون بزد، چشمه گل و کلاته بزرگ هنوز فعالیت در این حوزه‌ها به چشم می‌خورد.
 
وی بیان کرد: قدمت برخی از این هنرهای سنتی به حدود ۳۰۰ سال پیش بر می‌گردد.
 
تاج محمدی همچنین از اعطای تسهیلات به منظور حمایت از هنرمندان خبر و ادامه داد: پارسال ۴۰ فقره تسهیلات با اعتبار یک میلیارد و۶۰۰ هزار ریال به تعداد ۴۰ هنرمند پرداخت شد.
 
گفتنی است؛ خانه صنایع دستی با برپایی غرفه‌های رشته‌های صنایع دستی، شامل ساخت انواع آلات موسیقی، فرت‌بافی، نجاری، حجم‌سازی، قلم‌زنی و چاپ باتیک همه روزه صبح و عصر در محل بنای تاریخی رباط جام پذیرای بازدید عموم علاقه‌مندان است.

 

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/1394-05-07-18-11-30.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498203     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: