نام شما:
ایمیل مقصد:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : بايد انتخابات با حضور سلايق گوناگون برگزار شود / اگر از تخريب و تهمت بپرهيزيم، بسياري از اختلافات مرتفع خواهد شد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : بايد انتخابات با حضور سلايق گوناگون برگزار شود / اگر از تخريب و تهمت بپرهيزيم، بسياري از اختلافات مرتفع خواهد شد


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1391/11/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب- سرویس سیاسی: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري اهميت وحدت مسلمين و فرق اسلامي تصريح كرد: اين اهميت تا بدان‌جايي است كه در متن آن الهام‌بخش شدن انقلاب اسلامي كه در سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي تصويب و توسط رهبري معظم انقلاب ابلاغ شده است.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبري، اسلام و قرآن را عامل وحدت‌بخش جوامع اسلامي خواند و گفت: در دنياي امروز قرآن به عنوان سند مهمي است كه مي‌تواند همراه با اجتهاد، بشريت را با عقايد گوناگون و تفكرات متفاوت گرد هم جمع آورد.

ايشان همدلي و هماهنگي را خواست عموم جامعه و دلسوزان كشور خواند و با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر لزوم وحدت در كشور تصريح كرد: همه مراحل انقلاب و نظام اسلامي از ابتدا تاكنون در سايه وحدت و همدلي مردم و مسئولان به خوبي پشت سر گذاشته شده و در آينده نيز همدلي همه مردم آينده‌ساز كشور است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اهميت انتخابات در سرنوشت ملت ها افزود: انقلاب اسلامي و امام(ره) از ابتدا به سراغ رأي مردم رفتند و تعجيل امام راحل(ره) در تدوين قانون اساسي براساس رأي مردم، مهمترين دليل مردمي بودن و اهميت نظر مردم در نظام اسلامي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به اصحاب رسانه ضمن تأكيد بر لزوم رعايت اعتدال و ميانه‌روي در تفكر و سخن و نگارش گفت: همواره بايد در نگارش مطالب، ديدگاه‌ها و تحليل‌ها حرمت سخن و قلم را نگه داريد، چرا كه خداوند مبناي سخن را جدال احسن مي‌داند و در نهايت اين مردم هستند كه ديدگاه درست را انتخاب و به آن عمل مي‌كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه نياز داريم در نقدهاي خود به خصوص در ميان دوستداران و وفاداران نظام، برادرانه و دوستانه سخن بگوييم، تأكيد كرد: اگر نقد منصفانه و دوستانه و گفتگو را مبناي تعامل سياسي و اجتماعي خود قرار دهيم و از تخريب و تهمت و بداخلاقي بپرهيزيم، بسياري از اختلافات ميان نيروهاي انقلاب مرتفع خواهد شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سؤالي پيرامون حضور در انتخابات، گفت: معتقدم در ميان افراد باتجربه، كارآمد و دوستار انقلاب هستند كساني كه به خوبي مي‌توانند مسئوليت سنگين اجرايي كشور را به عهده بگيرند.

ايشان افزود: اينجانب اگر عزت و آبرويي دارم از خداوند متعال، انقلاب، نظام اسلامي و مردم شريف ايران است و تا آخر عمر نيز در هر صحنه‌اي كه بتوانم و نياز باشد در خدمت به نظام و مردم كوتاهي نخواهم كرد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه به هيچ‌وجه صلاح نيست فضاي كشور با اقدامات افراط‌گرايانه و تخريب و توهين متشنج شود، تأكيد كرد: هستند كساني كه مي خواهند به هر طريق ممكن ميانه بزرگان نظام و دوستداران انقلاب به‌خصوص بنده و رهبري معظم انقلاب را بر هم بزنند، اما با هوشياري مردم و مسئولان نظام به اهداف خود نخواهند رسيد. چرا كه همواره تعامل خوبي ميان اينجانب و مقام معظم رهبري برقرار بوده و راه‌‌حل مشكلات نيز در يد پرتوان مقام معظم رهبري است.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به پرسشي پيرامون وظيفه آحاد جامعه در قبال انتخابات آينده، برگزاري انتخاباتي پرشور و فراگير را موجب يأس و عقب‌نشيني دشمنان انقلاب خواند و تصريح كرد: همه بايد تلاش كنيم انتخاباتي رقابتي با حضور نامزدهاي سلايق گوناگون برگزار شود، به‌گونه‌اي كه دشمنان نيز نتوانند در استاندارد بودن آن ترديد روا دارند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي پيرامون مواضع اخير آقاي عسگراولادي، با مثبت خواندن مواضع مبارز ديرين انقلاب و نظام اسلامي گفت: ايشان مواضع خود را با شجاعت بيان كرد و اين مي‌تواند يك گام مثبت در حل مشكلات موجود كشور باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيرامون لزوم پاسخگويي به شبهات مطرح شده در مناظره‌هاي سال ۸۸ پيرامون ايشان و خانواده گفت: بنده همواره و در مقاطع گوناگون، به‌خصوص در نماز جمعه ديدگاه‌هاي خود را در مورد شايعات و شبهه‌ها بيان كرده‌ام، اما كساني كه خود را به خواب زده‌‌اند، ظاهراً نمي‌خواهند به سخنان منطقي گوش بدهند و در اين صورت كار بيشتري نمي‌شود كرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي پيرامون به سرانجام نرسيدن هدفمندي يارانه‌ها در سه دولت گذشته گفت: در دولت اينجانب اهداف و مسير حركت در قالب تعديل به درستي ريل‌گذاري شد و توانستيم علي‌رغم كارشكني‌ها به اهدافمان به طور نسبي دست يابيم.

ايشان افزود: در پايان دولت اينجانب براي به نتيجه رسيدن هدفمندي يارانه‌ها در قالب طرح جامع تأمين اجتماعي با كارشناسي طولاني ارائه شد و منابع و اهداف آن نيز ديده شد، اما بعد از دولت سازندگي طرح به دلايل گوناگون رها شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: يكي از راههاي برون‌رفت از مشكلات اقتصادي كنوني، اجراي طرح جامع تأمين اجتماعي است كه در قالب آن هيچ كس براي معيشت، تحصيل، درمان، مسكن و شغل نيازمند نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري درباره طرح دولت وحدت ملي، اين طرح را شبيه دولت پس از جنگ البته با نيازها و ضرورت‌هاي كنوني خواند و گفت: در دولت سازندگي همه سلايق مطرح جامعه حضور داشتند به‌گونه‌اي كه اختلاف چنداني تا پايان دولت پيش نيامد.

در ابتداي اين ديدار برخي از اصحاب رسانه، مطبوعات و فضاي مجازي كشور با اشاره به لزوم پرهيز از انحصارگرايي در اداره كشور، اعتدال و ميانه‌روي را راه عبور از مشكلات خواندند و با تأكيد بر ورود بزرگان و دلسوزان كشور به صحنه براي حل مشكلات و برگزاري انتخابات رياست جمهوري، از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز دعوت به عمل آوردند

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/1391-11-09-13-57-19.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498346     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: