نام شما:
ایمیل مقصد:

مصباح یزدی :خیال می‌کنند رای‌دادن حق‌مردم است !

مصباح یزدی :خیال می‌کنند رای‌دادن حق‌مردم است !


گروه: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع.
تاریخ درج: 1391/10/26
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه سياسي: رهبر معنوي گروه پايداري (حاميان دولت در مجلس) با اشاره به موضوع انتخابات گفت: یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.
مصباح:خیال می‌کنند رای‌دادن حق‌مردم است
آیت الله مصباح یزدی در همایش جبهه پایداری اظهار کرد: بزرگ‌ترین خطری که آینده‌ی کشور را تهدید می‌کند سکولاریسم است که تلاش می‌کند با مبارزه با نماد ولایت فقیه و دیکتاتوری آخوندی خواندن آن، فکر جوانان را که عمق درستی ندارد و اسلام را درست نشناخته‌اند، تهدید می‌کند. صدها سایت امروز علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند وگروه‌های داخلی نیز هستند که در این راستا حرکت می‌کنند و برخی شماره‌هایشان را می‌شناسند، البته نه همه‌ی آنها را؛ چون تعدادشان بسیار زیاد است. رییس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمنان به صورت مختلف درصددند تئوری ولایت یا شخص ولایت را زیر سوال ببرند و این مهم‌ ترین خطری است که آینده‌ی انقلاب را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای منطقه اظهار کرد: حرکت های کشورهای اسلامی درس‌هایی است که مردم از گذشته‌ی خود و گذشته‌ی رهبرانشان آموخته‌اند. مردم مصر با اکثریت قاطع به قانون اساسی که روی اسلام تکیه دارد، رای دادند، هرچند نقاط ضعفی دارد، اما همین نشان‌دهنده‌ی درس گرفتن از اشتباهات گذشته است و برای اولین بار آنها خواستند که منبع قانون‌گذاری‌شان اسلام باشد. ما نیز باید اشتباهات گذشته هرچند سال‌های اخیر را بازخوانی کنیم و نقاط ضعف خود را رفع کنیم. وی با بیان این‌که برخی از شعارها بر اثر عدم توجه به شعارهای بی‌خاصیتی تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: ما اگر ولایت فقیه را می‌ پذیریم به این خاطر است که شعاعی از ربوبیت الهی است. انکار ولی فقیه همانند انکار سایر تشریعاتی است که خدا به شما می‌گوید انجام دهید، اما شما می‌گویید قبول ندارم و این شرک در تشریع.


رییس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کار بسیاری از سیاستمداران تنها فریبکاری است و کار سیاست‌بازی بی‌فریبکاری نمی‌شود و اگر ما همین روش را اتخاذ کنیم مثل آنان خواهیم بود. مصباح یزدی تاکید کرد: باید با مردم روراست بود و نباید سر آنان کلاه گذاشت. در این صورت خدا ما را با همین مردم یاری خواهد کرد.وي با اشاره به موضوع انتخابات نیز اظهار کرد: یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.

وی تصریح کرد: آنها غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی، حق با تکلیف ممزوج است. حق و تکلیف در کنار هم قرار دارند. شما به لحاظ قانونی حق دارید که به هرکه می‌خواهید رای دهید، اما مکلفید که به اصلح رای دهید. حق داشتن، تکلیف را رفع نخواهد کرد. شما موظفید تا آن‌جا که می‌توانید تحقیق کنید و اصلح را بشناسید و کسی را که به درد مردم می‌خورد انتخاب کنید. مصباح يزدي در پایان تاکید کرد: انتخابات مساله‌ی سرنوشت‌سازی است و ما در مقابل انتخابمان مسوولیت داریم.

 

Share/Save/Bookmark

 

 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۰۶:۳۰
... مثلا همین آقايی که ما با چشم باز و تحقیق فراوان بهش رای دادیم خیلی رییس جمهور اصلحی هستن و خیلی به درد مردم میخورند باید چشمتونو باز کنین مثل ایشونو انتخاب کنین !
و از این مهمتر من نمیدونم این افکار استکباری صهیونیستی از کدوم آدمهای بی بصیرت و فتنه گر و آب به آسیاب دشمن ریزی شکل میگیره که " مردم حق رای دارن " ؟
مگه دل بخواهه؟ مگه شهر هرته؟ که هر کی بخواد به هر کی رای بده !؟
راهش اینه که ما باید 10 نفر که خودمون تشخیص میدیم اصلح هستن انتخاب کنیم بعد شما بیاین بهش رای بدین تازه باز آخرشم نظرها متفاوته ... ! ببینین چقدر خوبه همه اومدن نظرشونو گفتن !
هی چی بگیم بهار ؟! لال بمونیم تا کی ؟! تا کی؟ ........
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۲۰:۵۴:۰۳
راست گفتي . (18739)
 
دوستدار اخلاق
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۱۶:۱۵:۱۶
بنده دانشجوی دکترای فلسفه غرب دانشگاه تهران هستم و همیشه از حق و انصاف دفاع میکنم.
آنچه دوستان از کلام مصباح برداشت کردند کمی متفاوت با کل سخن ایشان است.
لطفا متن را با دقت بخوانیم تا از وقت و شعورمان سوء استفاده نشود.. (19289)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۱:۵۶
خوب کمی یعنی چقدر؟در کل ایشون محترمند اما به هر حال ایشون خیلی بصیرت داشتند تو این 8 سال واقعا ثابت شده! (20736)
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۰۹:۰۶:۱۲
دوست عزیز صحبتها را مجدد بخوان و عینک تعصب را از چشمانت بردار استاد عزیز بحث حق و تکلیف را فرمودند و هیچ ربطی هم نه بحثهای شمانداشت. (19462)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۲:۳۶
دوست عزیز من متنو خوندم کامل هم خوندم ولی من فکر میکنم رای دادن واقعی حق مردم است و مردم میتوانند هر کسی که دوست دارند " تاکید میکنم " (دوست دارند) را انتخاب کنند . حالا شما هر برداشتی دوست داری انجام بده (19856)
 
ali
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۰۸:۱۵
آقای مصباح دو دوره قبلی که شما اصلح را تشخیص دادید و به هوادارانتان هم گفتید روزه بگیرند تا این آقا رای بیاورد و حالا به تعمیر و نگهداری افتاده اید / برای هفت جد ما هم کافیست.
 
عالم به غیب
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۱۳:۴۹:۲۶
1- ...............
2- اسلام برای رفاه مردم است نه تسلط بر فکر وزندگیشان و نه بعنوان ابزار.
3- بقول امام خمینی(ره) شما آقای مصباح خدمتگذار و نوکر ما مردم هستی.....
4- تاریخ همیشه خودش رو تکرار میکنه.
بهار؛ با سانسور ملزوم منتشر کن. (16781)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۱۳:۴۷
بنابر فرضیه حضرت آیت الله پس همه باید تلاش کنند از طبقه مردم! بیرون بیایند.
 
عالي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۱ ۰۹:۱۸:۱۶
اينكه همه بايد جز خواص بشن حرف دينه
تعبير عوام رو با مردم اشتباه گرفتي! (19792)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۱۷:۳۳
سید محمد خاتمی با ابراز امیدواری برای برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان گفت: امیدوارم شرایطی مهیا شود که همه آنهایی که دل در گرو این انقلاب دارند و قلبشان برای نظام و مردم مي‌تپد؛ بتوانند با تمامی قوا درعرصه سیاسی کشور فعال باشند.
 
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۳۷:۳۴
جناب آقای مصباح، دزدی دزدی است و هر چه تبلیغ شود که کار خوبی است مطمینا هیچ کس قبول نخواهد کرد حتی اگر از آدم دزد بپرسید که کار خوبی انجام می‌دهی می‌گوید خیر
آقای مصباح، دروغ دروغ است و هر چه هزینه شود و تلاش کنند که آنرا به عنوان امری پسندیده نمایان کنند این اتفاق نخواهد افتاد.
جناب آقای مصباح، فساد فساد است و قطعا اگر از روسبی کنار خیابان هم سوال شود که کار خوبی انجام می‌دهی جواب منفی خواهید گرفت و از عمل بدی که انجام می‌دهد راضی نخواهد بود.
جناب آقای مصباح مردم ایران راهی را که کشورهای عرب در زمانه حاضر انجام می‌دهند بیشتر از ۳۰ سال قبل انجام دادند. آیا فکر نمی‌کنید زمان حرف قشنگ زدن تمام شده و زمان عمل فرا رسیده؟ فکر نمی‌کنید بجای مبارزه با کسانی که به قول شما جوانان ما را اغفال می‌کنند، شما اسلام واقعی را نشان دهید تا خود مزایای دین را ببینند و به بی‌راهه نروند؟

به نظر شخص بنده چیزی که در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران پیاده می‌شود اسلام ناب محمدی (ًص) که نام دین بر روی آن گذاشتن ظلم به اسلام وپایمال کردن خون‌هایی که در راه دین و اسلام ریخته شده است می‌باشد.
مثل قدیمی هست که می‌گه: مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید.
محدودیت تا کی؟!!
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۰۹:۱۱:۵۳
دوست عزیز دروغ فساد دزدی چه ربطی به بحثهای عالمانه استاد دارد خودتان می فهمید چه میگویید
ضمنا مهمترین مشکل پیاده سازی اسلان ناب همچون دوران حضرت علی (ع)د متحجرین و پول پرستان می باشند (19464)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۷:۵۴
بابا خدا خودش دینش رو حفظ میکنه،اگه آقایون هنر دارند کاری کنند که مردم با قلب و روحشون این حرفها رو بپذیرند نه با زور واجبار،اگه حفظ قدرت به هر شکل و هزینه ای مقبول بود حضرت امیر(ع)این کار رو میکرد،حکومت باید در خدمت دین باشه که اصول اون اخلاقیاته نه دین در خدمت حکومت! (20738)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۲:۵۹:۲۴
ایشان اگراینقدردلشان برای اسلام میتپد چراهیچوقت درمورد جمله تاریخی امام که میزان رای ملت است اشاره نمیکند اصلا چرا ایشان درزمان امام وجود وحضوروبروزی نداشته اند مگرامام علاوه برولی فقیه اعلم ترین بزرگترین ومشهورترین رهبروروحانی زمانه خود نبود مگر بعداز سی وچند سال هنوزم که هنوزه صاحبنظران برجسته عالم درمورد امام قلمفرسایی نمیکنند ایشان طرفدارکدام ولایت فقیه است زندگی امام بسیارروشنترازآن است که بتوان ازآن مصادره به مطلوب کرد بروید ببینید امام جناح گرانبود واقع گرابودو............
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۸ ۱۰:۳۳:۵۲
ایشان دنبال نظم شبه پادشاهی اند .
تصور میکنه ما متوجه نمیشویم ، حرف رو پنهان نکنید ! (16893)
 
الم
United States
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۴:۳۵:۱۲
من فکرمیکردم که فقط انرژی هسته ای حق مردم است حتما" رای دادن هم اضافه شده
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۵:۱۳:۲۸
تاریخ به شما جواب خواهد داد
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۸ ۱۰:۴۷:۱۶
کتاب تاریخ اسلام دانشگاه رو خوندی !
بخون ببین در مورد اصلاح طلبان چی میگه ، دریغ از اصولگرا ها .
ما بیچاره ها مجبوریم چیزهایی که قبول نداریم رو مثل بلبل حفظ کنیم ! (16898)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۵:۲۶:۲۱
با این فرمایش ایشان ، پس بردگی حق مردم است ونه انتخاب آزادانه و با اختیار!!
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۷:۱۶:۲۲
اسلامی که شما شناخته اید کدام است که اجازه دروغگویی و تضییع حقوق مردم را می دهد؟؟!!
 
سعیدعلومی
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۸:۰۲:۱۶
من تاحدی باهاش موافقم{ واکثرهم لایعقلون} من میترسم همون بلایی که حدود4سال پیش سرسیب زمینی سرمون اومد چندوقت دیگه به خاطریارانه وسهام عدالت سرمون بیاد!
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۸:۳۰:۴۶
ما رای میدیم که انتخاب کنیم ونه این که رای بدیم دیگران برای ما انتخاب کنند .پس انتخاب مردم هیچ نقشی با حرف ایشان ندارد و همه چیز از پیش مشخص شده است ؟
 
ثثثثث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۲۱:۵۶:۴۹
اقای مصباح برای جلب اعتماد اطرافیانش بهتر است از حمایتهایش در سال84و88 از دولت احمدی نژاد توبه کند و در برابر همگان به اشتباهاتش اعتراف کند باید به عنوان حق نزد مردم و به عنوان تکلیف پیش خدا اعتراف کند و بعدا در مورد اینده سیاسی کشور اظهار نظر کند.
 
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۲۳:۲۱:۴۵
تا آدمهایی هستند که خودشان رو برتر ازبقیه میدانند این اصل بدبختی ماست ما باید ملاک و سنجشی برای خود در روند پیشرفت درست کنیم که بدترین افراد در آن نتوانند بدتر بشوندوبا این قانونی که آقایان بنام اسلام ابداع می کنند بهترین فرد هم باشد به بدترین نحو حکومت می کند تجربه بشر نشان داده که بهترین شیوه حکومت عدالت محور که در صورت اشتباه بالا ترین مقام کشور مردم ومقررات آنها بتواننداورا محکمه کنند مردمی هستند که خود تعیین کننده همه چیز هستند وبالاترین مقام مردمی که همان قدرت اول کشور است مجلس نمایندگان آنها میباشد پس آقایان خود را قیم مردم معرفی نکنند اگر این همه اشتباهاتی گه آقایان می کنند وبر سر مامی آورنداگر قدرت دست مردم و مجلس مردم بود واز آنها قدم به قدم درس می گرفتند و جلو میرفتند تا حالا امریکا و المان را جلو می زدند پس همه در جهت تحویل قدرت بدست مردم و نمایندگان آنها باشیم هر چند که این نماینده های واقعی مردم نیستند ولی در این حال نزدیکترین نهاد مردمی هستند
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۰۰:۲۵:۱۰
قضیه ی مشرعیت با رای مردم است !
یکی گفته این مشروعیت از مردم نیست و از خداست ، انگار یادشون رفته در سنت خدا مستقیما کاری انجام نمیشه مگر اینکه خاص باشه .
دیگه حوصله ی این جماعت رو ندارم .
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۲۰:۰۹:۰۸
به طور مثال از نظر مصباح , احمدی نژاد اصلح هست
 
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۱۳:۴۰:۱۴
حرفهای این آقایون اصلا قابل درک نیست.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۱۵:۳۱:۴۷
عجب !
 
آرش
Malaysia
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۰۴:۵۷:۳۰
"خیال می کنند رای دادن حق مردم است"
چه خیال خامی! لابد بعد هم توهم برشان می دارد که هرکس را انتخاب کردند باید رییس جمهور شود!! عجب ملت پررویی هستند!
 
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۰۷:۴۵:۲۴
با سلام ‏
جرا حضرت امام خمینی اولین کارشان یک ماه بعد از پیروزی ‏،‏ رای گیری از مردم بود ‏.‏ کاش آنها که این حرفها را میزنند آن روزها بیدار بودند ‏،‏ و بعد از رحلت حضرت امام ‏،‏ بوی قدرت مست شان نمی کرد
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۱ ۱۰:۴۴:۴۸
من به نظرم دفاع ایشان از ولایت فقیه بدترین ضربه به این اصل پاک دارد اگر قراربود ولی فقیه را معصوم جلوه بدیم پس جای معصومین کجاست وامام زمان چی میشن
 
فرزانه
۱۳۹۱-۱۰-۱۲ ۰۰:۳۹:۱۷
سلام
با تمام احترام برای اقای مصباح که از علمای ما هستن
من نظر ایشون رو قبول ندارم
1- امام خمینی : میزان رای ملت است
یعنی رای ملت مشخص می کنه که کی اداره کننده حکومت باشد پس این است که رای مردم و خود مردم مهم هستن
2-همواره رهبری فرمودن که مردم بیدار و در صحنه هستن
پس خیلی هم عمیق فکر می کنن و جون ها درکشون بالاست
3-در دو دوره قبل شما از احمدی نژاد حمایت فرمودین در صورتی که اصلح نیود .....
 
ایرانی مسلمان
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۳ ۰۲:۵۷:۰۷
........ در اسلام هیچگاه بدون بیعت مردم حتی معصوم حکومت تشکیل ندادند وخانه نشینی مولا علی یکی از همین دلایل است. (17762)
 
آبی بیکران
۱۳۹۱-۱۰-۱۲ ۲۰:۲۷:۱۳
طبق معمول مطبوعات اصلاح طلب تیترهای مغرضانه و موذیانه: برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است
اصل موضوع : وی تصریح کرد: آنها غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی، حق با تکلیف ممزوج است. حق و تکلیف در کنار هم قرار دارند. شما به لحاظ قانونی حق دارید که به هرکه می‌خواهید رای دهید، اما مکلفید که به اصلح رای دهید. حق داشتن، تکلیف را رفع نخواهد کرد. شما موظفید تا آن‌جا که می‌توانید تحقیق کنید و اصلح را بشناسید و کسی را که به درد مردم می‌خورد انتخاب کنید.
مردی سانسور نکن
 
رضا
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۵:۰۰
آخه این چه منطق است . من باید تصمیم بگیر یم به کی رای دهم یا ندهم . چرا اين تفکرات را به نام اسلام توجیه می کنید (18038)
 
سوکنذ
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۹:۱۷
اقای مصباح ذر زمان حضرت امام کجا بوذنذ؟ جرا حضرت امام حاضر نبوذن ذاماذ ایشان را بعنوان نماینذه خوذ ذر سیاه یاسذاران انتخاب کننذ؟اکر ایشان از خواص بوذنذ جرا بس از موضعکیریامام نسبت به انجمن حجتیه حاضر به تاییذ موضع امام نشذن؟
 
یک ایرانی معتقد به جمهوری اسلامی
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۲۳:۳۵:۰۶
حضرت اقا اگر مردم حق رای ندارند چرا انقلاب کردیم چراخون دادیم نظام پادشاهی هم دراین موردباملت مشکل داشت
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۲۱:۰۱:۰۲
پس چرا حضرت علي 25 سال خانه نشين شد؟
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۴:۳۹:۴۰
این سفسطه ست. من حق دارم رای بدهم از طرفی تکلیف دارم اصلح را انتخاب کنم.تا اینجای قضیه درست است. اما من در تحقیقاتم به این نتیجه میرسم که اصلح مثلا میر حسین موسوی است. بنابراین تکلیف دارم به میر حسین رای بدهم . اما شما به نتیجه دیگری میرسید. حال انتخاب کدام درست است.مسلم اتخاب اکثریت . رچونکه موضوع انتخاب اصل دین و قران نیست . مووضوع انتخاب شیوه مدیریت جامعه و اقتصاد و سیاست خارجه و داخله است. واینجاست که حق اکثریت محترم است و...
 
سالار
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۷:۲۵:۱۳
انتخابات قبل که شما اصلح رو به مردم..................معرفي كرديد خیلی راضی هستید ومردم رفاه دیدن که حالا به قول شما گوش دهند واز این دست اصلح ها انتخاب کنن؟!!!منظور از اصلح در دیدگاه شما یعنی هر کی ما بگیم...............

بستن http://www.modarair.com/news/میراث/مصباح-یزدی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496107     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: