نام شما:
ایمیل مقصد:

نمایشنامه نویس و کارگردان کودک و نوجوان : بی نظمی و سردرگمی های تئاتر کودک، نبود یک متولی واحد را به رخ می کشد

نمایشنامه نویس و کارگردان کودک و نوجوان : بی نظمی و سردرگمی های تئاتر کودک، نبود یک متولی واحد را به رخ می کشد


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/7/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
بی نظمی و سردرگمی های تئاتر کودک، نبود یک متولی واحد را به رخ می کشد
 

«دکتر حسن دولت آبادی» نمایشنامه نویس و کارگردان و مدیر تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر  درباره مشکلات تئاتر کودک گفت: مدت طولانی است که به یک عارضه مهم در تئاتر کودک اشاره شده و آسیب شناسی می شود و آن آسیب چیزی نیست جز اینکه تئاتر کودک متولی درست و دقیقی ندارد .
وی افزود: مسئولان ما باید به این نکته توجه داشته باشند همان گونه که معلم کلاس اول دبستان نسبت به دبیرستان از اهمیت پایه ای تری برخوردار است، تئاتر کودک نیز پایه ای برای تمامی خلاقیتها و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است که گاه با هزینه های بسیار در دوران بزرگسالی به واسطه نیروهای بازدارنده ای همچون پلیس باید از ایجاد آن در جامعه جلوگیری کرد.
وی افزود: متاسفانه با اینکه ارگان ها و مراکز گوناگونی داعیه حمایت از تئاتر کودک دارند اما درعمل متولی مشخص و معین و واحدی برای این مهم وجودندارد .
دولت آبادی با بیان این که درحال حاضر کانون پرورش فکری کودک ونوجوان، حوزه هنری، شهرداری، وزارت ارشاد ، وزارت آموزش و پرورش و بسیاری از ادارات دیگر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می کنند اما هیچ یک مسئول مستقیم و تعریف شده این فعالیت نیستند ، اظهار کرد: این موضوع سبب شده که ناهماهنگی های بسیار ، موازی کاری و در نهایت آسیب های بسیار متوجه تئاتر کودک و نوجوان باشد .
مدیر تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری ادامه داد: تنها راه نجات از وضعیت موجود تشکیل یک نهاد و یک مرکز واحد برای تئاتر کودک و نوجوان است که بودجه مستقلی را برای خود داشته و برنامه کاری اش نیز روشن باشد . دراین صورت است که هر مدیری برای خود نمی تواند به شکل سلیقه ای عمل کند. این نمایشنامه نویس وکارگردان کودک تاکید کرد: تئاتر کودک اگر به واسطه کارشناسی های دقیق و اصولی توسط متخصصان این رشته ( ونه صرفا متخصصان تئاتر بلکه متخصصین تئاتر کودک ) و همچنین روانشناسان مجرب حوزه کودک و نوجوان بررسی شود و برای کودکان به اجرا درآید،می تواند تعامل اجتماعی با دیگران، زیبایی شناسی، شادی ، غم و .. را در داستان های حساب شده ای به کودکان بیاموزد که گاهی آموزش آنها دربزرگسالی بسیارهزینه و زمان و انرژی می برد .
وی افزود: در پایان تنها می توانم بازهم بر صحبت اولیه خودم تاکید کنم که تشکیل یک نهاد واحد متولی تئاتر کودک می تواند بسیاری از مشکلات و سردرگمی های تئاتر کودک را حل کند

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/نمایشنامه-نویس.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494871     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: