نام شما:
ایمیل مقصد:

استاد دانشگاه و نوازنده عود گروه شهناز : حمایت از فعالیت های فرهنگی در دولت اصلاحات بیشتر بود

استاد دانشگاه و نوازنده عود گروه شهناز : حمایت از فعالیت های فرهنگی در دولت اصلاحات بیشتر بود


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/8/16
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1
حمایت از فعالیت های فرهنگی در دولت اصلاحات بیشتر بود
 

محمد رضا ابراهیمی استاد دانشگاه ، نوازنده عود و سرپرست گروه چهارگاه گفت: در دوران اصلاحات ، از فعالیت های فرهنگی حمایت می شد و اجازه داده نمی شد که سودجویی برخی از مدیران از فعالیت فرهنگی در کشور، مانع از پیشرفت این مهم در کشور شود.
این نوازنده عود که پیش از این سابقه مدت ها همکاری با گروه شهناز به سرپرستی محمد رضا شجریان را درکشورهای متعدد جهان داشته و هفته جاری هم کنسرتی خواهند داشت، درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر گفت: درسال های گذشته، سالن های موسیقی کشور هیچ مبلغی را به عنوان اجاره بها، پیش از برگزاری کنسرت از هنرمند طلب نمی کردند و در واقع نگاه فرهنگی به مقوله کنسرت های موسیقی حاکم است.
وی افزود: مسئولان سالن های موسیقی آن دوران، تنها پس از برگزاری کنسرت، درصد کمی از فروش آن را برداشته و هیچ سود مالی ای را برای خود بر نمی داشنتد . ابراهیمی تصریح کرد: اما متاسفانه مدیران فعلی سالن های کنسرت ، این سالن ها را با تالارهای عروسی اشتباه کرده و تنها به فکر درآمدزایی و کسب سود از قبال هنرمندان هستند حال آن که این سالن های دولتی و مدیرانش مطابق قانون، به عنوان نهادهای فرهنگی کشورمعرفی شده و حق سودجویی ندارند. استاد دانشگاه هنر افزود: درحال حاضر نهادهای دولتی موسیقی کشور به فکر توسعه فعالیت های فرهنگی کشور نیستند و به همین دلیل گروه های جوانی که فعالیت های پاپ یا خواننده های مشهور سنتی که نامشان برای مخاطب عام آشناست را ندارند ، برای فعالیت فرهنگی در کشور به شدت دچار مشکل هستند. او ادامه داد:مشکل این جاست که همین علاقه به سودجویی برخی از مدیران سبب شده تا قیمت بلیت های کنسرت برای مخاطب نیز بسیار سنگین باشد و توان پرداخت آن از توان تحمل طبقه متوسط جامعه که مخاطب اصلی آن کنسرت ها هستند خارج است . سرپرست گروه چهارگاه گفت: اگر قیمت بلیت شهرهای ایران را حتی با شهرهای گران جهان نیز مقایسه کنیم می بینیم که چند ده برابر آن کنسرت ها با امکاناتی بسیار بسیار کمتر و فقیرانه تر برای مردم است . ابراهیمی تاکید کرد : این سبب می شود که آرام آرام، هزینه رفتن به کنسرت از سبد خانواده های متوسط ایرانی رخ بسته و مخاطبان اصلی کنسرت ها روز به روز کمتر و کمتر می شوند و این ها دلیل ندارد جز عدم حمایت و سود اندیشی برخی از مدیران کنونی کشور . کنسرت گروه چهارگاه به سرپرستی محمد رضا ابراهیمی روزهای ۳و ۴ آبان راس ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می شود

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/گروه-شهناز.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498292     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: