نام شما:
ایمیل مقصد:

خاتمی‌ و فرهادي «گذشته» را تماشا كردند / ديشب در موزه سینما چه خبر بود؟

خاتمی‌ و فرهادي «گذشته» را تماشا كردند / ديشب در موزه سینما چه خبر بود؟


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1392/4/23
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه هنري: شنبه‌شب۲۲ تیر ماه ساعت ۲۲ جمعی از اهالی سینما در موزه سینما گرد آمدند تا تجلیل و استقبالی شایان توجه از اصغرفرهادی کارگردان برجسته سینمای ایران به عمل بیاورند.استقبالی که با حضور سیدمحمد خاتمی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.
ديشب در موزه سینما چه خبر بود؟

در مراسمی که شامگاه ۲۲ تیرماه با حضور گسترده‌ای از سینماگران و اصغر فرهادی، کارگردان این فیلم برگزار شد، فرهادی که به تازگی به ایران بازگشته است، سخنرانی کرد و از سیدمحمد خاتمی خواست دقایقی با اهالی فرهنگ و هنر صحبت کند. در انتهای این مراسم اصغر فرهادی از سیدمحمد خاتمی دعوت کرد تا پشت تریبون بیاید و برای حاضران سخن بگوید. او از رئیس جمهور پیشین ایران خواست تا در این جمع خبری هم از وزیر ارشاد دولت آینده بدهد.

سیدمحمد خاتمی از هنر اصغر فرهادی تعریف کرد و پس از آن به سابقه دیرین تمدن ایران در جهان اشاره کرد. او با بیان این مطلب که امیدوارم در دولت آینده شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم که متناسب با وضعیت فرهنگ و تمدن ایران سر افراز باشد، گفت: «فکر می‌کنم فرد مورد قبول این حوزه معلوم است و من اسم نمی‌برم و نمی‌گویم نامش احمد مسجدجامعی است.» او ادامه داد: «امیدوارم هر کس که می‌آید شما را راضی کند و نتیجه هم خوب باشد.» در این مراسم، احمد مسجدجامعی نیز حضور داشت. در این مراسم که اجرایش را همایون اسدیان، کارگردان سینما بر عهده داشت، پوستری از فیلم گذشته به امضای سینماگران حاضر به سید محمد خاتمی تقدیم شد و پوستر دیگری نیز به وی داده شد تا آن را امضا کند که در موزه سینما قرار گیرد.

ساعتی پیش از مراسم؛ اصغر فرهادی که به همراه همسرش پریسا بخت آور در این مراسم شرکت کرده بود، با تک تک حاضران و اهالی سینما احوالپرسی کرد و لحظاتی را در کنارسینمایی ها بر سر میز افطاری شان حاضر شد. با آمدن سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران که احمد مسجدجامعی و سید محمد بهشتی او را همراهی می کردند، اصغر فرهادی به همراه داود رشیدی، همایون اسعدیان، محمد سریر و فرهاد توحیدی به محمد خاتمی خوش آمد گفتند.

همایون اسعدیان در سخنانی از اصغر فرهادی به عنوان افتخار جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: اصغر فرهادی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و تنها افتخار سینمای ایران نیست.

سپس فرهادی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: از همه حاضران در این مراسم متشکرم و از این که اولین نمایش فیلمم را در جمع اهالی هنر و جناب آقای خاتمی ، آقای مسجدجامعی و آقای بهشتی می بینم، بسیار خوشحالم. او سپس در بخش دیگری از سخنانش گفت: امشب قطعا سخنان خوبی از آقای خاتمی خواهیم شنید.

سیدمحمد خاتمی نیز در سخنانی گفت: درجمع اصحاب هنر، صحبت کردن برای کسی که با هنر آشنا نیست، کمال بی هنریست. خیلی خوشحالم که هنر پویای کشورمان در عرصه بین المللی تاثیر گذاشت و امیدوارم در دولت آینده شاهد حضور وزیری باشیم که در عرصه هنر و فرهنگ و ارشاد متناسب با وضعیت گام بردارد.

عزت ا... انتظامی، محمدحسن پزشک، احمد مسجد جامعی، بهمن فرمان آرا، داود رشیدی، محمد سریر، سیدمحمد بهشتی، محمد زرین کلک، علیرضا داودنژاد، کیومرث پوراحمد، سیروس الوند، محمدرضا بزرگ‌نیا، محمدعلی سجادی، هانیه توسلی، طناز طباطبایی، پارسا پیروزفر، مانی حقیقی، حبیب رضایی، بهرام دهقانی، مسعود دهقان، رویا تیموریان، پیمان قاسمخانی، امیر اثباتی، همایون اسعدیان، فرهاد توحیدی، مهتاب کرامتی، بهروز شعیبی، نازنین مفخم، غلامرضا موسوی، فرشته طائرپور، محمدرضا دلپاک، عبدالحسن برزیده، محمدرضا هنرمند و ... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/موزه-سینما.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496071     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: