نام شما:
ایمیل مقصد:

نگاهی گذرا به فیلم دوباره با هم / پرده‌ای سفید برای چشمانی سیاه / نقد فيلم

نگاهی گذرا به فیلم دوباره با هم / پرده‌ای سفید برای چشمانی سیاه / نقد فيلم


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/11/3
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

 
پرده‌ای سفید برای چشمانی سیاه/نقدفيلم
پيمان سرمستي

گروه فرهنگ و هنر: سینما یک استقلالِ هنری یِ صرف است و آغاز ِ اندیشه‌هاي بشری در روی پرده‌هاي سینما از بدوِ تولدش دوربین یک سیرِ تاریخی است.
در همین سیرِ تاریخی، بیستُ هفت ِ دی ماه یکهزار و سیصد و نود و یک ِ در اکرانِ خصوصی یِ فیلمی به کارگردانی یِ "روزبه حیدری" شاهدِ ویسکونتی ترین و دسیکا ترین تِم در بیرون ِ سینما "استقلال" بودم که نماینده‌ی پوپولیسم ِ یک جامعه در شاعرانه‌ترین زمینه‌ی فرهنگی در بداعت ِ تمام مي‌هستید. در صورتی دیگر درخواست ِ تماشای ِ سینما را داشت و خودش هم نمی‌دانست که ناآگاهانه از زبان ِ استعاره ای‌ی ِ مَجاز برخوردار شده است.

در حقیقت آن "آنی" که در تایم کُدِ دیدن ِ فیلم برای هر مخاطبی باید رُخ بدهد، در بیرون ِ از فیلم و شخصیت ِ رئالیسم شده‌ی کودکی فال فروش با شال ِ رنگی بود.
و اتفاق یا "آن" از لحظه ای بود که مصمم قدمهایِ کوچکش را به سمتِ اندیشه‌ای بزرگ بر می‌داشت و وارد ِ محوطه ی میانجی‌ی ِ فیلم سینما و دیدن اندیشه شد، در ابتدای ِ همین پرسه‌زنی‌ها به عکس‌هایی از "چارلز برونسون و لنکستر" خیره ماند و در شروع ِ فیلم به داخل آمد – خنده‌هایی شارپ لای برگه‌های فالش پنهان کرده بود که از شخصی ترین داشته‌هایش بود که به آسانی به دست نیآورده بود و هویت ِ خودش را در ردیف ِ ۱۰ ِ سینما استقلال در تاریکی‌ی ِ سالن و روشنایی ی ِ پرده ی سینما در یکی از صندلی‌ها به نمایش گذاشت و معتقد بود که: سینما برای ِ من است و نه من برای ِ سینما. و نیمه‌هاي ِ فیلم بلند شد و یادش رفت که صندلی َش را هم با خود ببرد؛
پایان ِ زیباترین تراژدی. در همین حال و هوا و پس از دیدنِ "دوباره باهم" نگاهی تاریخی به سکانس‌هاي ِ زنانه در تاریخ ِ سینما بیانگرِ مفهومِ چگونگی یِ ارتباط با کارکترِ زن در سیرِ فیلم است.

مریمِ آقایِ "روزبه حیدری" در بستر ِ بی‌ارتباطی یِ جامعه قرار گرفته و نقطه ی عطفِ عشقِ زنانه گیش در همان سکانسِ به اصطلاح هنری‌ی(ضدِ نور) فیلم که آقای سلیمی در باره ی شغل ِ شوهر ِ مریم صحبت مي‌کند، بسته مي‌شود. در طرف ِ دیگر این احساس زن ِ دیگری هم وجود دارد که اتفاقا موردِ نجات دهنده ی فیلم است؛ همسر ِ سلیمی که در نگاهی کلی مي‌توان گفت در شروع ِ مادینگیش به اضمحلالِ بستر ِ عشق رسیده است و مریم بهانه‌ای است تا مخاطب با این زن آشنا شود یا به بهانه‌ای استعاره‌ای همسرِ سلیمی میانجی‌یِ هنرانه‌یِ ضعیفِ این فیلم و فیلمنامه است که با افتضاح ترین نوع ِ زبانِ دکوپاژی به روی پرده‌ی سینما رقاصه‌گی مي‌کند.

 

عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم (2)

 

 

 

عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)



عکس های سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم(2)




فیلم دوباره با هم, فیلم سینمایی دوباره با هم, نشست خبری فیلم, نشست خبری فیلم دوباره با هم, کمیاب ترین عکس های سحر قریشی, اکران فیلم, اکران فیلم دوباره با هم, بیوگرافی نشست سحر قریشی, بازیگر سحر قریشی, بازیگران فیلم دوباره با هم, بازیگران در نشست خبری فیلم دوباره با هم, جدید ترین عکس های سحر قریشی, سحر قریشی, سحر قریشی در فیلم جدیدش, سحر قریشی در نشست خبری فیلم دوباره با هم, سحر قریشی در جشنواره فجر, عکس های فیلم دوباره با هم, عکس های سحر قریشی, عکس های سحر قریشی در فیلم دوباره با هم

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/فیلم-دوباره-با-هم.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498092     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: