نام شما:
ایمیل مقصد:

«فردین» تنها سوپراستار سینمای ایران بود؟

«فردین» تنها سوپراستار سینمای ایران بود؟


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/8/8
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه هنري: حضور سوپراستار یکی از عوامل موفقیت فروش فیلم در گذشته بود اما این روزها دیگر این اتفاق نمی‌افتد.
«فردین» تنها سوپراستار سینمای ایران بود؟
عبدالله اسفندیاری، تهیه‌کننده و مدیر بخش معناگرا بنیاد سینمایی فارابی درباره دلائل عدم استقبال مردم از فیلم‌هایی که سوپراستارهای سینما در آن بازی دارند، گفت: هیچ موقعی وجود سوپراستار به تنهایی تضمین کننده فروش یک فیلم نبوده است. مجموعه‌ای از عوامل باید در تولید یک فیلم وجود داشته باشد که باعث فروش فیلم بشود.
تهیه‌کننده "ستاره است" با اشاره به وجود ساختار مناسب به عنوان یک عامل اصلی در فروش فیلم عنوان کرد: اگر همه این عوامل در کنار هم وجود داشته باشند اما شرایط اکران مطلوب نباشد نمی‌توان توقع اکران درستی داشت. در شرایط فعلی سینما در اکثر این موارد دارای کمبودها هستیم. بنابراین فیلم‌ها در
شاید تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران محمدعلی فردین بود زيرا...
اکران فروش خوبی ندارند.

تهیه‌کننده "خواب لیلا" ضمن اشاره به ویژگی‌های سوپراستار افزود: شاید تنها سوپراستار به مفهوم واقعی در سینمای ایران محمدعلی فردین بود و مردم به خاطر نامش بدون توجه به کیفیت فیلم بلیط می‌خریدند.
این تهیه‌کننده با اشاره به لزوم بازنگری در ساختار سینما در تولید و اکران گفت: موقعی که ساختار سینما اصولی و هدفمند نباشد. باید به جرقه‌های در فروش دلخوش باشیم و مردم با داشتن بک‌گراندی از نام سازنده و یا شهرت بازیگر بروند و فیلم را ببینند. اسفندیاری با تاکید بر نقش شرایط اجتماعی و اقتصادی در استقبال مردم از فیلم‌ها گفت: موقعی که مردم در تنگنای اقتصادی به سر می‌برند. اولویت‌های فرهنگی در اولویت اول مردم قرار ندارد و ترجیح می‌دهند به سایر بخش‌های زندگی توجه کنند. او در مورد دریافت دستمزدهای نجومی سوپراستارها به رغم نفروختن فیلم‌هایشان افزود: این مسئله به خامی تهیه‌کنندگان برمی‌گردد که به امید واهی فروش بیشتر فیلم‌شان به حضور سوپراستارها دلخوش کرده‌اند.
بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/سینمای-ایران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496100     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: