نام شما:
ایمیل مقصد:

وقتی نفس تئاتر شهر می‌گیرد / اینجا جشنواره‌ی تئاتر فجر است یا ...؟

وقتی نفس تئاتر شهر می‌گیرد / اینجا جشنواره‌ی تئاتر فجر است یا ...؟


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/11/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب: ساختمان سازی در اطراف تئاترشهر دیگر به یک امر عادی تبدیل شده است اما آنچه گاه و بیگاه در کنار ساخت و سازهای مرسوم، نفس تئاترشهر را تنگ‌تر می‌کند، برپایی نمایشگاه‌ها یا جُنگ‌ها یا برنامه‌هایی است که اتفاقا هیچ ربطی هم به تئاتر ندارد اما به دلایلی نامعلوم حتما باید در اطراف تئاترشهر برپا شود!


چهار گوشه تئاترشهر حالا شاهد اتفاقات مختلف است، در اطراف تالار قشقایی، همچنان ساخت و ساز ادامه دارد. ساخت و سازی که به نام مسجد چهار راه ولی‌عصر (عج) آغاز شد و بعدا با تیتر مجتمع فرهنگی تجاری ادامه پیدا کرد!


این روزها هم همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر که پیش از این به عنوان مهمترین رویداد تئاتری کشور نامیده می‌شد، ضلع شمالی تئاترشهر میزبان یک نمایشگاه است که از قرار نمایشگاه محصولات استان‌هاست و حالا این نمایشگاه چه ربطی به تئاترشهر یا تئاتر فجر دارد، نمی‌توان حدس زد!


گرچه مسئولان و مدیران تئاتری همیشه تلاش می‌کنند جشنواره تئاتر فجر هم در تیتر اخبار رسانه‌ها قرار بگیرد و در هجوم تبلیغات گسترده جشنواره فیلم فجر که معمولا با فاصله‌ای اندک از جشنواره تئاتر، برگزار می‌شود، گم نشود اما اتفاقاتی مانند برپایی نمایشگاه محصولات استان‌ها در پیاده‌روی ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر باعث شده این مجموعه از دید رهگذران پنهان بماند.


هر ساله بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر میزبان تماشاگران پرشماری است که بسیاری از آن‌ها رهگذران منطقه چهارراه ولیعصر هستند اما امسال هر چند نمایش‌های خیابانی باز هم مورد اقبال تماشاگران قرار گرفته‌اند، مجموعه تئاتر شهر در حصار ساختمان‌سازی‌های اطراف و نمایشگاه‌هایی که گاه به گاه برگزار می‌شود، نای نفس کشیدن ندارد.


اما به داخل مجموعه هم که بروید اوضاع خیلی بهتر نیست. بازسازی نیمه‌تمام مهم‌ترین مجموعه تئاتری کشور همچنان به چشم می‌آید. هر چند مخاطبان همیشگی تئاتر سال‌هاست شاهد آویزان بودن پریزهای برق، ترک‌ سقف‌های کاذب، اوضاع نابسامان سرویس‌های بهداشتی و ... است و خیلی هم برایش غریب نیست.


حسین پارسایی مدیری که خود تئاترشهر را پیشانی تئاتر می‌نامید، در طول مدیریت ۵ ساله خود، هرگز بازسازی پیشانی تئاتر را به پایان نرساند تا تئاترشهر چندین سال به همین وضعیت رها شود.


به گزارش ایسنا،قادر آشنا مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی هم گفته است تکمیل بازسازی تئاتر شهر نیازمند همت همگانی است و همه ارگان‌ها و نهادها باید با این امر همکاری کنند اما هیچ وعده‌ای نداده که این بازسازی کی به پایان می‌رسد.

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/1391-11-09-13-43-50.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498286     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: