نام شما:
ایمیل مقصد:

سحر رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): احساس می‌کنم باید در فضا و هنر تئاتر مشهد فعالیت کنم، چرا که مدیون این فضا هستم.

سحر رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): احساس می‌کنم باید در فضا و هنر تئاتر مشهد فعالیت کنم، چرا که مدیون این فضا هستم.


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1394/6/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 4

سحر رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این نقد را دورادور شنیدم که گروه نیمکت که در تهران ساکن است، به چه دلیل در مشهد به اجرا می‌پردازید، من به هیچ عنوان نمی‌توانم ارتباط خود را با مخاطبین مشهدی قطع کنم چرا که این علاقه قلبی گروه نیمکت است که اگر در هر کجای دنیا به اجرا پرداخت، در مشهد نیز به روی صحنه رود.
 
وی ادامه داد: من به این دلیل که در تهران ساکن هستم، دورادور فعالیت تئاتری دوستان مشهدی را دنبال می‌کردم و موضوعی که در سال گذشته چشم‌گیر بود این است که کمیت آثار مطرح می‌شود.
 
این بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: در سال گذشته نمایش‌های بسیاری به‌روی صحنه رفته و در واقع سالنی خالی نبود و حتی شاهد اجرای آثار ضعیف و کارگردان‌هایی با آثار اول در اصلی‌ترین سالن تئاتر شهر نیز بودیم.
 
رضوانی خاطرنشان کرد: خوبی این موضوع در این بوده که تئاتر همیشه زنده و در جریان است اما از آن طرف، زمانی که اثر ضعیفی به اجرا می‌رسد مخاطب زده شده، چرا که مدتی کار خوب تماشا می‌کند و به عنوان مثال ماه بعد با دیدن کار ضعیف راضی از سالن بیرون نمی‌رود.
 
این بازیگر و کارگردان تئاتر تصریح کرد: حتی مدتی به دلیل ماه مبارک رمضان فعالیت تئاتر با وقفه همراه شد و دوباره گروه نیمکت با نمایش نگهبان و اژدها چرخ دنده‌های تئاتر را راه انداخت.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر با شرایط خوبی در خصوص نمایش‌ها همراه هستیم، چرا که 4 اجرا روی صحنه است و مخاطب برای نمایش مورد علاقه خود حق انتخاب دارد، اما درارتباط با کیفیت آثار نمی‌توان گفت در حد قابل قبولی هستند زیرا نمایش‌ها را تماشا نکرده‌ام.
 
رضوانی در خصوص حمایت نهادهای دیگراز حوزه تئاترسخن گفت و خاطرنشان کرد: اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که حمایت از کارهنری به چه معناست و این موضوع باید شفاف‌سازی شود و در واقع می‌توان گفت، بعید است که از فعالیت هنری چه حمایت مادی و چه معنوی صورت گیرد.
 
وی اضافه کرد: ما از هیچ نهاد و سازمانی درخواست نداریم که حمایتی کنند تنها اجازه دهند، فعالیت خود را انجام دهیم و این برایمان کافی است. 
 
این بازیگر و کارگردان تئاتر در ارتباط با به‌کارگیری مقوله  تکنیک و محتوا در آثار خود عنوان کرد: من به طور معمول احساسی می‌نویسم تا اینکه به محتوا توجه کنم، اما امکان غفلت از تکنیک نیز وجود ندارد و بعد از نوشتن طرح، به تکنیک اثر نیز فکر می‌کنم.
 
وی در خصوص نقد آثار نمایشی نیزاظهار کرد: به نقد بایستی به نحوی علمی نگاه کرد، چون آن نمایش نیز با اندیشه قبلی به روی صحنه رفته‌ و نباید سلیقه‌ای به این حوزه وارد شد.
 
رضوانی افزود: در واقع می‌توان گفت، بهترین منتقدان تماشاگران تئاترهستند، کسانی که بدون هیچ جانبداری تنها احساس خود را از نقد بیان می‌کنند و این نوع نقد می‌تواند کابردی باشد. 
 
وی عنوان کرد: اگر قرار است نقدی بدون اندیشه انجام گیرد، ترجیح می‌دهم اثرم را کسی نقد کند که نوعی پشتوانه آکادمیک داشته باشد و در غیر این صورت نقدی صورت نگیرد بهتر است
بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/1394-06-19-11-53-26.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496101     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: