نام شما:
ایمیل مقصد:

واكنش باران کوثری به ممنوع‌الفعاليت شدنش

واكنش باران کوثری به ممنوع‌الفعاليت شدنش


گروه: فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر
تاریخ درج: 1391/9/5
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

 

گروه فرهنگ و هنر: باران کوثری در باره ممنوع‌الفعاليت شدنش مي‌گويد: چون هنوز نمی دانم با چه مرجعی رو به رو هستم و حتی نمی دانم این تصمیم متعلق به وزارت ارشاد است یا از جای دیگر گرفته شده است. نمی دانم باید کجا به دنبال یافتن پاسخ و دلیل باشم و از انجا که خیال می کنم در کشور قانون مداری زندگی می کنم، در حال حاضر مشغول تماس با کسانی هستم که شاید بتوانند اصل قضیه را برایم روشن کنند و اگر بتوانم به مرجع اصلی برسم، حتما از آنها برای سوالاتم پاسخ خواهم خواست. آن زمان است که نسبت به ممنوعیتی که برای من قائل شده اند، از مراجع مرتبط و غیر مرتبط دلیل خواهم خواست. اما حالا ترجیح می دهم به جای انتظار پشت درهایی که بسته اند، منتظر بمانم.
واكنش باران کوثری به ممنوع‌الفعاليت شدنش

بازيگر جوان سينماي ايران تصریح کرد اگر این تماسها به نتیجه ای نرسید، مجبور خواهم بود از طریق مطبوعات به دنبال یافتن اصل ماجرا و پاسخ سوالاتم باشم. وی در مورد احتمالاتی که برای این ممنوعیت وجود دارد، بیان کرد: هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداده است جز این که این چند ماه اخیر به گونه‌های مختلف به من توهین شده و به جای این که من نسبت به این توهین ها و قضایا شاکی باشم . به عناوین مختلف از کارم جلو گیری می شود.
باران کوثری برای نمونه گفته است: همان طور که مطلع هستید چندی پیش برای حضور من در تئاتر ممنوعیت ایجاد کرده و به این شکل کسانی را متضرر کرده و حالا قضیه به سینما کشیده شده است.

وی در مورد مرجع تصمیم گیرنده برای عدم حضور وی در این فیلم که در خبر وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده بود، گفت: هیچ نامه رسمی از هیچ مرجع قانونی وجود ندارد، کسی نمی داند این تصمیم از کدام سمت گرفته شده و ابلاغ شده است. فقط با عوامل فیلم خسته نباشید تماس گرفته و چنین حرفی زده اند. کارگردانان نیز با احترام کامل این مسئله را با من در میان گذاشتند و اجازه خواستند همراه با پیشنهادی که همراه این تصمیم بود یک فرد دیگر را برای نقش من جایگزین کنند که قبول کردم، زیرا ماهیت انجام یک کار خیلی مهم تر از حضور من یا هر بازیگر دیگری است. مهم این است که فیلم به پایان برسد. چه با حضور من چه بدون من.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز هیچ اطلاعی از مرجعی که چنین تصمیمی را گرفته است، ندارم. می افزاید: بارها خواستم تا نامه ای مبنی بر ممنوعیت کاری خود ببینم، همان زمان که در مورد تئاتر چنین تصمیمی گرفته شد. نامه یا اعلام رسمی وجود نداشت. کسی با خود من تماس نگرفته بود که از ممنوعیت بگوید حتی در قضیه نمایش خشکسالی و دروغ محمد یعقوبی سراغ حراست مرکز هنر های نمایشی رفتم و از آنها خواستم که ممنوع الکار بودنم را نشانم دهند. اما در پاسخ گفتند اجازه چنین کاری را ندارند. او هم چنین در مورد ممنوعیت های مداوم خود و احتمال مشکلاتی که در آینده گریبان گیر کارهایش خواهد شد، تصریح کرد: دلیلی نمی بینم بر اساس تصمیم بدون مرجع رسمی خود را ممنوع الکار بدانم . من به کارم ادامه خواهم داد.

وی در مورد پیشنهاد های دیگر خود می گوید: در حال حاضر علاوه برچند نمایشنامه ای که در دست دارم، دو پیشنهاد سینمایی نیز که قرار است برای جشنواره فیلم فجر آماده شود، وجود دارد که باید انتخاب کنم. بدون شک با انتخاب یکی از آنها یا به تمرین تئاتر خواهم رفت و یا بر سر صحنه فیلمبرداری بر می گردم. وی در پاسخ به این که آیا کارگردانان این پیشنهادها از موضوع ممنوع الفعالیت بودن شما با خبر هستند بیان کرد: بله؛ همه خبر دارند. استعلام در مورد این قضیه به عهده آنان است. هم اکنون به انتظار یافتن مرجعی هستم که امیدوارم از طریق رایزنی هایی که انجام داده ام پیدا کنم. اما اگر این تماسها به نتیجه ای نرسید، مجبور خواهم بود از طریق مطبوعات به دنبال یافتن اصل ماجرا و پاسخ سوالاتم باشم

بستن http://www.modarair.com/news/فرهنگ-و-هنر/باران-کوثری.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498388     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: