نام شما:
ایمیل مقصد:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1394/1/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

همایش و بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری این عارف و شاعر خراسانی صبح امروز با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور آغاز شد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در متن پیام علی جنتی که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی لحظاتی پیش قرائت شد آمده است: در جغرافیای علم و فرهنگ و ادب و معرفت ایران اسلامی و جهان اسلام، نام بلند نیشابور همچون نگینی فیروزه ای می درخشد، این جایگاه و موقعیت کم نظیر مرهون مفاخر و نامداران بزرگ و بلند آوازه ای است که در این سرزمین پر برکت و ابر شهر تاریخی سر از خاک برداشته اند و در هوای سرشار از معنا و معرفت و معنویت آن بالیده اند و نام بلند و صیت سخن شان جهانگیر شده است.
 
وی در ادامه این پیام آورده است: شیخ فریدالدین محمدعطار نیشابوری یکی از این شخصیتهای بی بدیل  و نام آور است که عطر سخن نغز و پرمغزش مشام جان عاشقان و دلدادگان درگاه ربوبی را در سراسر جهان آکنده ونوازش داده است ، عارف صاحبدل و پیر راز آشنایی که هفت وادی عشق را به پای شور و وجد عارفانه در نوردیده و بزرگانی چون مولانا جلال الدین بلخی را در برابر عظمت نام خویش معترف و مفتخر به پیروی کوچه نشینی این وادی و آشنای رموز منطق الطیر و ذاکر اسرار  اولیای الهی نموده است که سیمرغ نام بلندش به شایستگی بر قاف ادب و معرفت انسانی نشسته است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بدون تردید بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر و معرفی شخصیت و آثار گرانقدر وی به جامعه اسلامی و به ویژه نسل جوان گامی است اساسی در راه تقویت هویت و خودباوری ایرانی و اسلامی ، توسعه و تعمیق همدلی و همزبانی ملی و همبستگی و همگرایی منطقه ای در راستای رشد و اعتلای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران. بر همین اساس تمام کوشش های علمی و فرهنگی در این حوزه قابل ستایش و سپاس و قدردانی است.
 
وی اظهار کرد: از همه فرهیختگان  که در زمینه بزرگداشت آثار و مفاخر فرهنگی میهن اسلامی بویژه در خراسان رضوی و شهر تاریخی و فرهنگمدار نیشابور تلاش می کنند قدردانی و سپاسگزاری می نمایم.
 
ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش                             بر در دل روز و شب منتظر یار باش
   دلبر تو دائما" بر در دل حاضر است                                رو در دل برگشای ، حاضر و بیدار باش
 
وحيد تاج گفت: جای خوشحالی است که در این روز به همراه گروه سروشان اشعار زیبایی از عطار را برای مخاطبانم، خواندم.
وحيد تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خراسان، اظهار داشت: عطار از عارفان و شاعران بنام و بزرگ پارسی‌گوی است و برای من جای خوشحالی فراوانی دارد که توانستم در این روز به همراه گروه سروشان اشعار زیبایی از عطار را برای مخاطبانم، بخوانم.
وی همچنین در خصوص نحوه اجرای کار افزود: این کنسرت از نظر آهنگ‌سازی و گروه‌نوازی یک کار بسیار منسجم و خوب بود و امیدوارم بتوان با ادامه این اقدامات، گامي در جهت توسعه فرهنگ این مرز و بوم، به‌خصوص شهری مانند نیشابور که مهد ادب و فرهنگ ایران است، برداريم.
تاج افزود: در نهایت این مخاطبان هستند که باید از این کار راضی باشند و آن را قضاوت کنند.
گفتني است؛ آثار اجرا شده در اين برنامه از آواز اصفهان آغاز و با مرکب‌خوانی‌هایی به دستگاه نوا ختم شد. در اين اجرا علاوه‌بر آرش کامور به عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده کمانچه، شایان شکرابی با ساز پیانو و روزبه زرعی با سازهای کوبه‌ای، گروه سروشان را همراهی کردند كه با استقبال حاضران مواجه گرديد.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/وزیر-فرهنگ.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494696     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: