نام شما:
ایمیل مقصد:

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خبر داد: تامین‌اعتبار پروژه‌های معماری، شهرسازی و مرمت محورهای مصوب شورای راهبردی طرح مشهد ۲۰۱۷

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خبر داد: تامین‌اعتبار پروژه‌های معماری، شهرسازی و مرمت محورهای مصوب شورای راهبردی طرح مشهد ۲۰۱۷


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1395/4/11
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با اعلام همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی برای مهیا شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ میلادی (دی ماه ۱۳۹۵) از تامین اعتبار پروژه‌های معماری، شهرسازی و مرمت محورهای مصوب شورای راهبردی طرح مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی- مشهد 2017، محمدرضا اخوان عبدالهیان درباره فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی برای آمادگی مشهد در دی ماه سال جاری(سال ۲۰۱۷ میلادی) برای رویداد فرهنگی انتخاب آن شهر به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام از سوی آیسسکو گفت: کلیه فعالیت‌هایی که در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی برای آمادگی مشهد در سال ۲۰۱۷ میلادی (دی ماه ۱۳۹۵) انجام می‌شود در راستای سیاست‌هایی است که در شورای راهبردی توسط وزیر راه و شهرسازی با محوریت آقای دکتر حناچی تعیین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی افزود: ما در برش استانی فعالیت‌های خود را برای این رویداد فراملی بر اساس همفکری با ستاد ملی دنبال می‌کنیم و در این راستا از همکاری شهرداری و استانداری برای این رویداد فراملی که پیش‌بینی می‌کنیم با تاثیر بر رونق اقتصاد و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی همراه باشد، در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان برخورداریم.

اخوان‌عبدالهیان به همکاری موثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین حمل و نقل پایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها با مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی برای آمادگی مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: در حال‌حاضر، فعالیت‌هایی که در حال انجام آنها هستیم جدای از تشکیل کارگروه‌های استانی، بحث عملیاتی‌کردن پروژه‌ها مخصوصا در حوزه اجرای معماری و شهرسازی است و در همین رابطه نیز همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان میراث‌فرهنگی برای تامین بخشی از اعتبارات بسیار مناسب بوده و ما در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی با همکاری استانداری در بحث مرمت، احیا و باززنده‌سازی محورهایی که در طرح مشهد ۲۰۱۷ مصوب شورای راهبردی شده، ورود پیدا کرده‌ایم.  

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی، دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی برای آماده کردن مشهد در سال  ۲۰۱۷ ورود کرده‌اند و با همکاری‌های قابل‌توجهی که در این زمینه انجام شده در شرایط فعلی لازم است تا مشاوری برای طرح گرفته و سریع وارد بحث اجرا شوند.

اخوان عبداللهیان در پاسخ به میزان همکاری سایر نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ با ستاد استانی گفت: همکاری در شرایط فعلی بسیار عالی است و مانند این می‌ماند که همه دستگاه‌ها دارند یک کار ملی انجام می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در مورد میزان همکاری اینگونه تشریح کرد: نه فقط دستگاه‌ها و سازمان‌ها که در جلسه اخیری که با استانداران در شهر مشهد برگزار کردیم بسیاری از استان‌های کشور، موضوع مشهد ۲۰۱۷ را متعلق به خود می‌دانند و به یک شکلی اعلام آمادگی برای مشارکت حداکثری دارند. سایر استان‌ها در این رابطه قدم پیش گذاشته و برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند.

 وی در پایان همچنین درباره مدیریت شهری با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ گفت: در حال حاضر همکاری مدیریت شهری با اداره کل راه و شهرسازی در حد قابل‌توجهی بوده است.

 

ریيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مشهد از اجراي فاز دوم مرمت هتل تاريخي پارس در مشهد خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی- مشهد 2017، احمد ديناري با عنوان اینکه فاز دوم مرمت اين هتل تاريخي در مشهد از چندي پيش آغاز و به زودي به پايان مي رسد، اظهار کرد: مرمت اين هتل تاريخي كه در محور فرهنگي ميدان شهدا به سمت ميدان ده دي واقع شده، به عنوان يكي يا برنامه هاي اجرايي اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي براي رویداد مشهد 2017 درحال اجرا است.

وي افزود: محور خیابان امام خمینی يك مسير فرهنگي و تاريخي در مشهد مقدس است كه بخش زيادي از خاطرات مشهد قديم متعلق به اين خيابان است.

ديناري گفت: هتل تاريخي پارس مشهد بعد از مرمت به عنوان جاذبه ميراث فرهنگي و يكي از جاذبه هاي جديد گردشگري در مشهد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، با تشکیل ستاد ویژه رویداد مشهد ‌٢٠١٧ با محوریت هویت فرهنگی و میراث تاریخی شهر مشهد دو معبر در بافت قدیمی و تاریخی شهر مشهد را برای حفظ و تثبیت انتخاب نموده است.

محور اول حدفاصل میدان شهدا تا میدان ده‌دی را شامل می‌شود که در مسیر آن بانک ملی، خانه ملک، ساختمان مشهور به دارایی، باغ ملی، کلیسا، خانه‌های تاریخی موجود در خیابان جنت، هتل پارس و ... به عنوان شاخصه‌های اصلی تاریخی قرار گرفته‌اند که برای آن‌ها، طرح‌های شناسایی، مستند‌سازی و عملیاتی‌مان به اجرا در خواهد آمد.

 

هتل تاريخي پارس مشهد  واقع در خیابان امام خمینی (ارگ سابق) در سال ۱۳۱۶ هجری توسط یک معمار روس و به سبک روسی و به عنوان اولین مکان اقامتی با شیوه های پذیرایی به سبک مدرن و امروزی در مشهد ساخته شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی - مشهد ۲۰۱۷ گفت: طرح برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد در سال ۲۰۱۷ در راستای مطرح شدن مشهد به عنوان یک ظرفیت دیپلماسی فرهنگی و قطب قرآنی در سطح جهان اسلام در حال تدوین است و پس از برگزاری نمایشگاه نهایی خواهد شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی- مشهد 2017، سیدسعید سرابی با بیان اینکه ما کمیته قرآن ستاد رخدادها و فعالیت‌های فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ را با همین محوریت فعال کرده‌ایم، اظهار کرد: عمده‌ترین هدفی که این کمیته پیگیری می‌کند، طراحی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سال ۲۰۱۷ است زیرا این به عنوان یکی از طرح‌های مشهد ۲۰۱۷ در شورای سیاستگذاری مصوب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: کرد: در بحث اعتباری این نمایشگاه باید با روال هر ساله تا حدی متفاوت باشد اما تلاش ما بر این است تا در حوزه فعالیت‌های ۲۰۱۷ از منابع ناپایدار استفاده نکرده و خیال‌پردازانه نیندیشیم و برنامه‌ریزی‌ها بر اساس منابع قطعی و قابل حصول باشد

دبیر شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی مشهد ۲۰۱۷ در دیدار با وزیر فرهنگ ترکمنستان بر برگزاری هفته های فرهنگی در سال ٢٠١٧ در مشهد تاکید کرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017، سیدسعید سرابی دیروز در دیدار با آنا گلدی قراجایف وزیر فرهنگ ترکمنستان بر تبادل فرهنگی بین مشهد و ترکمنستان تاکید کرد و خواستار برگزاری هفته های فرهنگی در مشهد و ترکمنستان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دو کشور مهم و سبب آشنایی بیشتر و نزدیکی ملت‌هاست و این هفته های فرهنگی، فرصتی مغتنم جهت ارتقای روابط فرهنگی و هنری در بین دو کشور است.

وی با تاکید بر توسعه همه جانبه فرهنگی و گردشگری مشهد عشق آباد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت ها و فرصتهای همکاری در راستای توسعه فرهنگی براساس حسن همجواری منجربه مبادلات فرهنگی بین مشهد و عشق آباد خواهد شد که باید از این فرصت کمال بهره مندی را داشت .

 

سرابی ادامه داد: بر این اساس به دنبال آن هستیم تا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سال ٢٠١٧ برنامه‌ای شایسته و مناسب را در «هفته های فرهنگی» ترکمنستان در مشهد، به اجرا بگذاریم.

 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/1395-04-11-13-51-45.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494708     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: