نام شما:
ایمیل مقصد:

افلاطون : حاكميت نخبگان از جمله امهات و ضروريات رونق رو به تزايد معرفت، تجربت و كارآمدى است.

افلاطون : حاكميت نخبگان از جمله امهات و ضروريات رونق رو به تزايد معرفت، تجربت و كارآمدى است.


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1392/9/5
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

آفتاب- محمد تقی فرجی: راز تصاحب و ماندگارى افتخارات هر قومى، مستظهر و مستحضر به پشتيبانى نخبگان آن قوم است. به عبارتى، نسلى كه پيشينه و پيشينيان خود را فراموش كند، درحقيقت به همان نسبت، از تمدن و پست مدرنيسم، دورى مى جويد.
 
هرگاه نخبگان خردمند، از عصر و عرصه‌اى حذف مى‌شوند، خردان بى خرد سكان‌داران بى‌مزد و مواجب استبداد و استعمار مى شوند. نوام چامسكى، انديشمند نام‌دار آمريكايى اخيرأ گفته است، در آمريكا حزب تجارت، يعنى سرمايه‌داران از دو حزب دموكرات و جمهورى‌خواه، يعنى سياستمداران، پيشى گرفته است.
 
وقتى سياست و سياستمداران، تحت تأثير سرمايه و سرمايه‌داران قرار مى‌گيرد، خروجى آن، نزديك و نزديكترشدن كارتل هاى اقتصادى و شركت هاى بازرگانى داخلى و خارجى، به مركز و مراكز تصميم‌گيرى و نهايتأ ايجاد سايه سنگين رانت و ثروت بر سياست و قدرت است. درآميختگى قدرت و ثروت، ظلم مضاعف بر ملت‌هاى تحت حكومت‌هاى ديكتاتورى تاريخى است. از نشانه هاى تأثير انكارناپذير ثروت و سرمايه دارى، بر قدرت و سياست مدارى، نفوذ اجتناب ناپذير رژيم صهيونيستى، در آمريكا و نزديكى دولت اسرائيل، به كاخ سفيد است.
 
اكنون و در شرايطى كه عليرغم تبليغات مسموم رسانه هاى بيگانه، مردم آگاه و زمان‌شناس ايران، با شركت پرشورو  هوشمندانه خويش در انتخابات رياست جمهورى ٢٤خرداد، حماسه‌اى بزرگ و تاريخى خلق كردند و مى روند تا متعاقب آن حماسه اقتصادى بيافرينند، حق آن است كه وحدت و هماهنگى‌هاى داخلى كه زمينه اقدامات سياسى خارجى و تحركات كارآمد ديپلماتيك به شما مى‌رود، رعايت گردد.
 
همه مى دانيم كه برخى ها و بطور مشخص حاکمان کشور اسرائیل، نه تنها نمى خواهند كه جمهورى اسلامى ايران ميز مذاكرات ١+٥ را با مؤفقيت ترك كند، بلكه از هيچ كوششى براى شكست مذاكرات، فروگذار نمى‌كنند. از سوى ديگر دستيابى به انرژى صلح آميز هسته اى و رفع هرچه سريعتر تحريم‌هاى ظالمانه، حق مسلم ملت بزرگ ايران است. از اين رو، به دوستان عزيز، توصيه مى كنم با شم سياسى بالاى خود، از ايراد هرگونه سخن و احيانأ اتخاذ موضع و مواضعى كه باعث تشتت و تزلزل مى شود، جدأ اجتناب نمايند و باخلع سلاح دشمن، موجبات تقويت بيش از پيش مصالح ومنافع ملى را فراهم آورند.
 
مشخصأ به مسئولان صداوسيما، مديران مطبوعات، صاحبان سايت ها و كسانى كه به تريبون هاى عمومى، دسترسى دارند، خاضعانه مى گويم، ما بايد عارف به زمان خود باشيم و زمان شناسى، از اصول اوليه، بلكه اصلى ترين، اصل سياست است.
 

بياييم حداقل، به يك آتش‌بس نسبى داخلى تن در دهيم، تا بتوان از ميز مذاكرات هسته اى، استفاده حداكثرى كرد. زيرا، مسائل و رويدادهاى سياسى داخلى، با مسائل و رويدادهاى سياسى خارجى، لازم و ملزوم يكديگرند. وجود اختلاف نظر و ارائه نقد مصلحانه، از سر خيرخواهى، شرط عقل و از نشانه هاى عقلانيت است. بديهى است، دولت تدبير و اميد، از هر پيشنهاد خيرخواهانه‌اى استقبال مى كند، اما خيرخواهى، فرافكنى و ساختارشكنى را برنمى تابد

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/افلاطون.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494706     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: