نام شما:
ایمیل مقصد:

محمد حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی: فردوسی از آن دسته شاعرانی است که در زمان حیات و در طول تاریخ مورد بی مهری قرار گرفته است

محمد حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی: فردوسی از آن دسته شاعرانی است که در زمان حیات و در طول تاریخ مورد بی مهری قرار گرفته است


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1394/2/18
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

محمد حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بزرگداشت فردوسی گفت: این بزرگداشت نقش تعیین کننده ای در معادلات فرهنگی و هنری دارد و با توجه به اهمیت ویژه شاهنامه فردوسی در فرهنگ و ادب فارسی نیاز به مقیاس های قابل قبولی در شهرستان مشهد برای حوزه فردوسی شناسی داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی پیرامون فعالیت های شورای عالی استان در حوزه فردوسی شناسی افزود: با حمایت های شورای عالی استان برنامه هایی در جهت گسترش فعالیت های حوزه فردوسی شناسی پیش بینی شده است تا این فرایند به سایر اقشار جامعه و به خصوص مردم منطقه توس انتقال یابد.
زارع صفت در زمینه توجه ویژه مقام معظم رهبری به حکیم ابوالقاسم فردوسی تاکید کرد: فردوسی از آن دسته شاعرانی است که در زمان حیات و در طول تاریخ مورد بی مهری قرار گرفته است که توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به حوزه فردوسی شناسی در جهت شناساندن بیشتر این شاعر است.
وی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در راستای احیای منطقه توس بیان کرد: توسعه کتابخانه، گسترش صنایع دستی و تجهیز کارگاه های آن و مناسب سازی محیط آرامگاه فردوسی برای گردشگران از جمله اقداماتی است که برای احیای این منطقه صورت گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی پیرامون اهمیت گسترش شعر و ادب فردوسی در دیگر کشور ها گفت: با پوشش خوب صدا و سیما از مراسم بزرگداشت فردوسی و پخش آن در شبکه های فارسی زبان خارج از کشور و شبکه های استانی می توانیم دریچه ارتباط فرهنگی سایر کشورها با حوزه فردوسی و شاهنامه را باز تر کنیم.
زارع صفت در زمینه مشکلات ساخت و ساز روستای توس افزود: نیاز به ساخت و ساز های فرهنگی در داخل حریم آرامگاه فردوسی داریم و در نزدیکی آرامگاه ساخت و ساز های مسکونی نامناسبی انجام شده و باید بهسازی محیطی در این منطقه صوت بگیرد.

 

سید سعید سرابی در جلسه ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی در فرمانداری مشهد اظهار داشت: همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۵اردیبهشت ماه در مشهد و بزرگداشت حکیم عمر خیام ۲۸ اردیبهشت ماه در نیشابور برگزار می شود.
وی پیرامون تشکیل ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی گفت: ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی به ریاست استاندار تشکیل شد که این ستاد با مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان اقداماتی را برای روز بزرگداشت حکیم خیام، عطار نیشابوری و حکیم ابوالقاسم فردوسی در دست اجرا دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در زمینه ستاد مفاخر فرهنگی نیشابور افزود: به دلیل اهمیت بزرگذاشت حکیم خیام و عطار نیشابوری ستاد مفاخر فرهنگی نیشابور به ریاست فرماندار نیشابور تشکیل شده تا این دو مراسم ملی را با جدیت بیشتری دنبال کنند و امیدوار هستیم که ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی هم مانند ستاد بزرگداشت مفاخر نیشابور در مشهد تشکیل شود.
وی تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به جایگاه والای فرهنگی فردوسی بزرگ تشکیل ستاد ویژه بزرگداشت فردوسی در مشهد ضروری است و فعالیت هایی که تاکنون در این راستا صورت گرفته کافی نیست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پیرامون حضور اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه علمی بزرگداشت فردوسی بیان کرد: قطب علمی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط اساتید دانشگاه فردوسی در حوزه های فردوسی شناسی و شاهنامه شناسی اداره می شود و باید توجه داشت که بعد فرهنگی بزرگداشت فردوسی ما را از بعد علمی آن غافل نساخته است.
سرابی تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده کنگره شعر از توس تا نیشابور از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت با حضور شاعران برجسته کشور و استان در مشهد و نیشابور برگزار می شود.
وی ادامه داد: دیگر مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در زمینه اعطای نشان فرهنگی و هنری فردوسی با حمایت استاندار در حال پیگیری است و با توجه به اینکه جایزه بزرگ پروین اعتصامی و جلال آل احمد به هنرمندان اهدا می شود کمبود نشان فرهنگی فردوسی نیز احساس شده است و طراحی های مورد نیاز در این راستا صورت گرفته است.
سرابی پیرامون انتظارات خود از اداره کل آموزش و پرورش گفت: از آموزش و پرورش انتظار می رود که برنامه های ویژه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را در بین دانش آموزان برگزار کند تا دانش آموزان با شاهنامه و فردوسی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
در ادامه این جلسه علی محمد گلستانی فرد فرماندار مشهد پیرامون پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه بزرگذاشت فردوسی در مشهد گفت: در سالهای گذشته برنامه های این بزرگداشتها به صورت استانی پیگیری و برگزار می شده و بزرگداشت حکیم عمر خیام و هزار نیشابوری به دلیل حساسیت ویژه به فرماندار نیشابور واگذار شده است .

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری کلیه دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان و مشهد بزرگداشت روز ملی فردوسی با شکوه و بدون مشکل برگزار شود.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/1394-02-18-19-05-58.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494708     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: