نام شما:
ایمیل مقصد:

نایب رئیس شورای شهر قوچان خبر داد: برگزاری نشست تخصصی تاریخ محلی ایران با موضوع قوچان

نایب رئیس شورای شهر قوچان خبر داد: برگزاری نشست تخصصی تاریخ محلی ایران با موضوع قوچان


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1393/12/27
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قوچان گفت: نخستین نشست تخصصی تاریخ محلی ایران با تأکید بر محلی‌نگاری و تاریخ محلی قوچان فروردین 94 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

تدبیر24:علی شکفته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان اظهار کرد: طی رایزنی‌های انجام شده با انجمن علمی گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد نخستین نشست تخصصی تاریخ محلی ایران با تأکید بر محلی‌نگاری و تاریخ محلی قوچان 30 فروردین ماه 94 در این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر این موضوع که انجمن علمی گروه تاریخ این دانشگاه جزء گروه‌های برتر کشور از نظر سطح علمی است، گفت: تمام تلاش بر این بوده تا بتوانیم با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی نگاهی علمی به تاریخ قوچان و بررسی فرهنگ، هویت و تمدن این شهرستان صورت بگیرد.
 
شکفته یادآور شد: انجمن ایرانی تاریخ، انجمن علمی تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد، سازمان اسناد و کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه فردوسی و شهرداری، شورای شهر قوچان را در برگزاری این همایش یاری می‌کنند.
 
وی با بیان این موضوع که انجمن علمی گروه تاریخ دانشگاه فردوسی در مورد برگزاری نشست‌های تخصصی تجربه خاصی دارند، تصریح کرد: 20 فروردین آخرین مهلت ارائه مقالات بوده و مقالات برتر پس از داوری در مجموعه کتابی به چاپ می‌رسد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قوچان ‌بیان کرد: محورهای اقتصادی، طبیعی و جغرافیایی، تاریخ و سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از محورهای کلی این نشست تخصصی برای بررسی نقش قوچان در گذر تاریخ، آیین‌ها و رسوم‌ها، لهجه و زبان، تاریخ شفاهی، پیشه و شغل‌ها و دیگر مباحث مرتبط است.
 
وی عنوان کرد: مذهب و باورهای مذهبی، نقش گروه‌های مختلف در شکل‌گیری انقلاب، فرهنگ مشارکت و انتخابات، نظریات و راهکارهای توسعه فرهنگی، موانع توسعه اقتصادی، نهادهای مدنی سنتی و مذهبی، مدیریت شهری، موقعیت جغرافیایی و عوامل طبیعی منطقه فرصت یا تهدید از دیگر محورهای این نشست تخصصی است.
 
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/شهر-قوچان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494685     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: