نام شما:
ایمیل مقصد:

دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست 750 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست 750 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1394/3/4
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه خراسان، دکتر احمدرضا بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی، در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه فردوسی جزو 13 دانشگاه کشور است که در پایگاه رتبه‌بندی لایدن در فهرست 750 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: پایگاه رتبه‌بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) کارایی (Perfornance) علمی 750 دانشگاه برتر جهان را بین سال‌های 2010 و 2013 را اخیرا سال 2015 گزارش کرده است.
این رتبه‌بندی یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاهی است که اساس آن شامل موارد اثربخشی تولیدات علمی، کیفیت تولیدات (Core publications) و تولیدات علمی حاصل از تحقیقات مشترک و دیپلماسی علمی است.
بهرامی عنوان کرد: به طور خلاصه مقالاتی که در مجلات بین‌المللی ISI چاپ شده و ارجاعات مناسب دریافت کرده باشد، به عنوان شاخص‌های کیفی تلقی می‌شوند لذا چاپ کتب، مقالات کنفرانسی و مقالات غیر از ISI را شامل نمی‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی تصریح کرد: در این شیوه رتبه‌بندی مفید بودن مقالات با میزان ارجاع به آن‌ها سنجیده می‌شود و مرجعیت علمی هر دانشگاه با تعیین نسبت مقالات پر ارجاع به مقالات کم ارجاع سنجیده می‌شود.
وی اضافه کرد: دررتبه‌بندی جدید لایدن خوشبختانه دانشگاه‌های ایران و همچنین دانشگاه فردوسی مشهد جایگاه خود را در جدول بهبود داده‌اند.
بهرامی گفت: البته با توجه به رقابت تنگاتنگ دانشگاه‌ها قطعا در سال‌های آتی حفظ این جایگاه کاری آسان نبوده و لازم است برای تضمین این روند به برنامه‌ریزی دقیق و جامع از یک طرف و هدفمندسازی فعالیت‌های علمی در جهت تولیدات علمی مفید و کیفی از طرف دیگر پرداخته شود.
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/دانشگاه-فردوسی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494706     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: