نام شما:
ایمیل مقصد:

دولتمردان خراسانی از ای‌کاش‌هایشان می‌گویند... مهرعلیزاده: کاش برای «اشتغال» استان وقت بیشتری می‌گذاشتم/ استاندار جدید فردی اقتصادی و توسعه‌گرا باشد

دولتمردان خراسانی از ای‌کاش‌هایشان می‌گویند... مهرعلیزاده: کاش برای «اشتغال» استان وقت بیشتری می‌گذاشتم/ استاندار جدید فردی اقتصادی و توسعه‌گرا باشد


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1392/10/30
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

نامش میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با شعار «دولت رفاه» به چشم می‌خورد، در دولت تدبیر و امید هم، چندی قبل از گزینه‌های جدی استانداری آذربایجان شرقی محسوب می‌شد.
این‌بار سراغ نخستین دولتمرد اصلاحات در خراسان رفتیم، از او خواستیم پس از گذشت حدود 12 سال، مدیریتش در سال‌های 1376 تا 1380 در خراسان را به‌یاد آورد، از ای‌کاش‌هایش بگوید و در پایان هم چند کلامی بعنوان یک دولتمرد سابق با دولتمرد آینده خراسان رضوی صحبت کند.
محسن مهرعليزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، با اشاره به مهمترين دستاوردهاي دوران چهار ساله مديريتش در خراسان، اظهار كرد: مهمترين دستاوردي كه هم اکنون و پس از گذشت چند سال به آن مي‌نگرم، ايجاد وحدت و تعامل ميان همه نيروهاي استان بود.
 
وي افزود: متاسفانه در آن زمان اختلاف نظرهاي سياسي و اجرائي ميان نيروهاي كارآمد استان ايجاد شده بود، ما سعي كرديم با برگزاري جلسات و تزريق تفاهم و تعامل تقريبا تمامي نيروهاي استان را دوباره جذب كنيم.
 
مهرعليزاده با بيان اينكه اين وحدت نظر و تعامل باعث شد تا پتانسيل‌هاي موجود در استان به كار گرفته شود، تصريح كرد: در سايه رشد فرهنگي، سياسي و اجتماعي توانستيم كارهاي ويژه‌اي را در سطح استان صورت دهيم.
 
نخستين استاندار دولت اصلاحات در خراسان مسئله اتوبان و بزرگراه‌ها را مشكل عمده مردم در آن زمان عنوان كرد و افزود: وقتي من به خراسان آمدم همه مي‌گفتند استان ما 20 درصد از خاك كشور را به خود اختصاص داده ولي ما به جز اتوبان مشهد – باغچه، ديگر حتي يك متر اتوبان هم نداريم.
 
وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه توانستيم با همكاري ارگان‌هاي مختلف اين دغدغه مردم را به خوبي برطرف كنيم.
 
مهرعليزاده ايجاد اشتغال در خراسان از طريق ايجاد شركت برند ايران خودرو را از ديگر خدمات خود برشمرد و افزود: پس از آنكه شركت ايران خودرو در نيشابور احداث شد، 18 هزار نفر در آن مشغول به كار شدند.
 
نخستين استاندار خراسان در دولت اصلاحات مسئله ديگر این استان را در دوران مديريتش ايجاد ناامني توسط طالبان در كوه‌هاي نيشابور برشمرد و تصريح كرد: طالبان در اطراف كوه‌هاي نيشابور براي مردم ناامني‌هايي را ايجاد كرده بودند كه به قول معروف ما سعي مي‌كرديم صدايش را درنياوريم، اما مردم به خوبي آن را احساس مي‌كردند، خوشبختانه توانستيم با تعامل نيروهاي سپاه و نيروي انتظامي و ساير ارگان‌هاي مربوطه با وحدت نظر و تفاهم كامل در برابر نيروهاي عمل‌كننده ناامني‌ها را به شدت كاهش دهيم.
کاش برای «اشتغال» استان وقت بیشتری می‌گذاشتم
وقتي از مهرعليزاده خواستيم تا به 10 سال قبل بازگردد و درباره مهمترين اي‌كاش و افسوس‌هاي مديريتي‌اش در خراسان سخن بگويد، پاسخ داد: آن موقع شايد بيش از نيمي از وقت من براي برنامه‌ريزي جهت از بين بردن ناامني‌ها صرف مي‌شد؛ اگر ناامني‌ها نبودند مي‌توانستم بر مسئله اشتغال استان تمركز بيشتري داشته باشم و در اين زمينه بهتر كار كنم.
 
وي استان خراسان را استاني بسيار متنوع دانست و افزود: در خراسان نيروهاي انساني خوب و ارزشمندي موجود است، از نیروی سرمايه‌گذاران اين استان هم مي‌توان به بهترين نحو استفاده كرد.
 
نخستين استاندار دولت اصلاحات در خراسان ادامه داد: اگر زمان من خراسان، شرايط كنوني را داشت براي مسئله اشتغال با توجه به پتانسيل و تنوع اقليمي گسترده در اين استان، وقت بيشتري مي‌گذاشتم.
دولتمرد آینده باید توانایی کار با سلایق مختلف را داشته باشد
مهرعليزاده در ادامه گفتگويش با ايسنا، در رابطه با استاندار جدید خراسان رضوي در دولت تدبير و اميد، گفت: به نظر من شخصي كه قرار است مديريتي استاني همچون خراسان رضوي را عهده‌دار شود بايد حداقل دو ويژگي داشته باشد.
 
نخستين استاندار دولت اصلاحات در خراسان اولين ويژگي استاندار آينده خراسان رضوي را داشتن روحيه اعتدال و تعامل دانست و افزود: مدير آينده اين استان بايد در عمل ثابت كرده باشد كه روحيه متعادلي دارد و مي تواند با همه فكرها و سليقه‌ها كار كند.
 
وي دومين ويژگي مدير آينده خراسان رضوي را داشتن روحيه اجرائي و عملياتي در زمينه‌هاي اقتصادي عنوان و اظهار كرد: 65 درصد مردم در نظرسنجي‌هاي قبل از انتخابات اولويت اصلي خود را معيشت، رفاه و اشتغال اعلام كردند؛ استاندار خراسان رضوي بايد فردي توسعه‌گرا با نگاهي اقتصادي در عمل به امور اجرائي باشد.

استاندار جدید از توانمندی‌های خراسان به‌خوبی استفاده کند
مهرعليزاده به عنوان يك دولت‌مرد سابق خطاب به دولت‌مرد آينده خراسان رضوي، گفت: من از مدير آينده اين استان مي‌‌خواهم با يك روحيه مملو از تعامل و تفاهم با نظر به ابعاد مادي و معنوي مختلف خراسان رضوي و مسافرت‌هاي چند ميليوني كه در طول سال به اين استان صورت مي‌گيرد، از توانمندي‌هاي اين استان در ابعاد توسعه اقتصادي به خوبي استفاده كند و مسئله اشتغال وتوسعه كار را مورد توجه ويژه خود قرار دهد.
شایعه‌ای درباره خودم نشنیدم 
در پايان اين گفتگو وقتي از مهرعلیزاده پرسیدیم، عجيب‌ترين شايعه‌اي كه در طول چهار سال استاندار بودنش در خراسان چه بوده، با خنده پاسخ داد: راستش را بخواهيد در اين چهار سال و در استانداری خراسان شايعه‌اي به گوشم نرسيد، جوي كه ما در آن مشغول فعاليت بوديم جوي كاملا كاري و داراي تفاهم بود؛ خراسان رضوي براي من يك مكان بسيار امن براي كار و توسعه بود و در اين مدت شايعه‌اي درباره خودم نشنيدم

 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/استاندار.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494706     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: