نام شما:
ایمیل مقصد:

عضو انجمن‌ بين‌المللي‌ طراحان‌ گرافيك: اگرمشهد براي پايتخت فرهنگي جهان‌اسلام شدن كاري نكند بهتراست

عضو انجمن‌ بين‌المللي‌ طراحان‌ گرافيك: اگرمشهد براي پايتخت فرهنگي جهان‌اسلام شدن كاري نكند بهتراست


گروه: مدیریت استراتژیک منابع انسانی
تاریخ درج: 1394/2/7
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

 

يك طراح و گرافيست گفت: بهترين كار براي پايتخت فرهنگی جهان اسلام شدن، اين است كه هيچ كاري در اين خصوص انجام نشود.
 
ساعد مشكي در گفت‌وگو با خبرنگار هنری خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد:زمانی ‌که بحث فرهنگي به‌ميان مي‌آيد، مگر امکان دارد يك شهر سالن تئاتر درجه يك و نیز سالن سينمای مطلوب نداشته باشد، یك گروه موسيقي براي اجرا به اين شهر بیاید و هزاران مانع پيش‎روي آنها قرار گیرد و در مقابل به عنوان پایتخت فرهنگی جهان‌اسلام نیز یاد شود.
 
وی ادامه داد: با اين حال چگونه مي‌شود فرهنگ را پياده كرد؟ آيا ابزار و وسايل لازم براي اين امر وجود دارد؟ فرهنگ شامل نقاش، گرافيست و معمار و از همه مهم‌تر فضاي فرهنگي است. 
 
مشکی خاطرنشان کرد: بنابراين اين كار به ظاهر زيبا است اما در عمل چيزي نخواهد داشت. اما اگر بخواهيم فعاليتهايی در اين خصوص و در طي دو سال باقي مانده انجام شود، بايستي زيرساخت‌های لازم مهیا شود.
 
این طراح و گرافیست افزود: همچنین باید اين ذهنيت به وجود آيد و شرایطی فراهم شود كه حداقل مانعي براي برپایی يك كنسرت موسيقي و يا يك تئاتر وجود نداشته باشد و فضاي لازم و کافی برای اجرای این دو هنر درنظر گرفته‌شود.
 
وی تاکید کرد: در واقع اگر كاري انجام ندهيم به خودي خود اين شهر بهتر خواهد بود.
مشکی تصریح کرد: در كجاي تاريخ معماري ما ديده شده كه در آن از رنگ بنفش استفاده شود؟ اما براي اولين بار اين رنگ، در حرم امام رضا(ع) در چند دهه اخیر استفاده شده‌است. 
 
وی افزود: همچنین در يك مكان مذهبي تا به حال در هیچ کجا، سنگ‌فرش‌های سياه و سفيد به‌صورت شطرنجي بکار نرفته‌است اما در مقابل، معماري قابل توجهی از دوران صفوي و قاجار در حرم امام‌رضا(ع) قابل مشاهده می‌شود كه شامل سنگ‌هاي سبز و كِرم و به نوعی گویای آرامش است.
 
این طراح و گرافیست خاطرنشان کرد: در مشهد طراحان گرافيك به درستي به كار گرفته نشدند و در اين خصوص تنها با شعار، کاری از پیش برده‌نمی‌شود.
مشكي با بیان اینکه «در ابتدا بايستي تعريفي از مركز فرهنگي جهان اسلام و نيز فرهنگ داشت» اظهار کرد:  دو سال زمان كمي است كه بخواهيم زيرساخت‌هاي لازم را براي اين امر ایجاد کنیم.
 
این طراح و گرافیست گفت: به عنوان مثال مصلي تهران در حدود 15 سال و مسجد سلطان قابوس در عمان كه بزرگتر از مصلي تهران است در طول حدودا 5 سال به وسيله انگليسي‌ها ساخته شد.  
 
وی اضافه کرد: مشهد از امكانات فراوان از جمله ظرفیت كشاورزي برخوردار است، اما متاسفانه اراده‌اي براي استفاده از اين ظرفيت‌ها وجود ندارد
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار/روز-جهانی-گرافیک.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494696     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: