نام شما:
ایمیل مقصد:

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: آبروی ایرانیان خارج از کشور را نریزیم / برخی با اظهار نظر نسنجیده باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: آبروی ایرانیان خارج از کشور را نریزیم / برخی با اظهار نظر نسنجیده باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شوند


گروه: مدیریت اقتصاد، رشد و توسعه
تاریخ درج: 1394/7/17
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اتهاماتی که علیه سرمایه گذاران خارج از کشور مطرح می شود گفت: چرا برخی‌ها سعی می کنند ظرفیت‌هایی که در سایر کشورها داریم، با دست خودمان نابود کنیم و آبروی ایران و ایرانی را ببریم؟

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص مطالبی که در مورد پروژه راه آهن اترک برکت ترکمنستان مطرح شد و آنچه به ناروا به احمد رمضانی پیمانکار این پروژه نسبت داده شد گفت: کشور ایران در همه زمینه ها توانمندی های بالایی دارد و نیاز است که نمایندگان مجلس، اعضای دولت و همه کسانی که صاحب نظر هستند، در جذب این توانمندی ها تلاش کنند.

وی تاکید کرد: همه کسانی که جایگاهی دارند، نباید به نوعی رفتار کنند که با اظهار نظرشان، پیمانکار یا سرمایه گذاری که می‌تواند در ایران سرمایه گذاری کند و کارهای بزرگی در کشور بر عهده بگیرد، دلزده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: چرا باید با صحبت من و امثال من که بعضی مواقع اظهارنظرهای کارشناسی نشده یا بعضا اظهارنظری که باعث رنجش خاطر افراد میشود، کارآفرینان و سرمایه گذاران دلزده بشوند و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند و در کشورهای دیگری پروژه های عمرانی را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پروژه های بزرگی در کشور در دست اقدام داریم که نیاز است سرمایه گذاران و پیمانکاران ایرانی آنها را بر عهده بگیرند گفت: وقتی پیمانکار ایرانی پروژه ای را به دست بگیرد، نه تنها ارزی از کشور خارج نمیشود، بلکه نیروی کار و ماشین آلاتی که نیاز دارد، از داخل کشور تامین میشود. در این صورت مبحث اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، محقق می شود.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که سرمایه گذارانی مثل همین آقای رمضانی سرمایه های خود را به ایران بیاورند گفت: در این صورت با سرمایه های بالقوه ای که در خارج از کشور داریم، اقتصاد کشور به جریان می افتد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از پروژه ها که بیش از 3700 مورد است، به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شده است گفت: اگر بتوانیم از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم، صنعت و تولید داخلی رونق می گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز تحقق می یابد. لذا باید همیشه قدرت جاذبه ما بیشتر از دافعه باشد. باید افراد خارج از کشور را جذب کنیم، نه آنکه با حرف ها و اظهار نظرهای دلسرد کننده، باعث رنجش خاطر آنها بشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه اگر شکی در زمینه عملکرد یا سوابق سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور وجود دارد، باید از طریق مبادی مربوطه بررسی شود گفت: این همه سازمان های نظارتی در کشورمان داریم که این سازمان ها موظف هستند این گونه مسائل را بررسی و رسیدگی کنند.

موسوی لارگانی با انتقاد از رسانه ای کردن مطالب قبل از به یقین رسیدن گفت: اگر تخلفی صورت گرفته، باید آن تخلف به مقامات صلاحیتدار اعلام شود. اما اینکه فردی که وظیفه ای ندارد، با اظهار نظر خودش باعث فرار سرمایه گذاران و پیمانکاران یا به نوعی فرار مغزها بشود، کار درستی نیست

بستن http://www.modarair.com/news/مدیریت-و-اقتصاد/1394-07-17-11-18-39.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498348     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: