نام شما:
ایمیل مقصد:

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی : ۹ میلیون دوشغله سدي بزرگ مقابل بيكاران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی : ۹ میلیون دوشغله سدي بزرگ مقابل بيكاران


گروه: مدیریت اقتصاد، رشد و توسعه
تاریخ درج: 1391/11/4
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

  گروه جامعه: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: «افراد دو شغله‌ای که مشغول به کار هستند رقمی در حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر را در کشور شامل می‌شوند و چنانچه تعدیل شوند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.»
۹ میلیون دوشغله سدي بزرگ مقابل بيكاران

فتح‌الله بیات٬ گفت: اگر ضرب الاجل مجلس در ممنوعیت فعالیت دوشغله‌ها نهایی شود در جذب نیروهای جدید و جوان کشور تاثیرگذار خواهد بود. افراد دو شغله‌ای که مشغول به کار هستند رقمی در حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر را در کشور شامل می شوند و چنانچه تعدیل شوند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. وی با بیان اینکه اکثریت دوشغله‌ها در بخشهای مدیریت و در بدنه مدیران داخلی شاغل هستند، افزود: اگر تعدیل و حذف پستهای سازمانی این افراد اتفاق بیفتد به جذب نیرو و استخدام نیروهای جدید کمک خواهد کرد و وضعیت بیکاری رو به بهبود خواهد رفت.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور درعین حال با اشاره به آمار روز افزون بیکاری در کشور گفت: سالهای متمادی است که با پدیده دو شغله‌ها در کشور روبه رو هستیم، متاسفانه زمانی که فردی بازنشسته و دوباره به خدمت گرفته می‌شود هیچگونه زمینه‌ای برای جایگزینی اشتغال نیروی جوان به وجود نمی‌آید به علاوه بازنشسته‌ای که دعوت به کار می شود حقوق و دریافتی بالایی هم به وی پیشنهاد می‌شود.

به گفته بیات در جامعه کارگری نیروهای جوان جویای کار با حداقل حقوق و مزایا حاضر به انجام کار می شوند اما افراد دوشغله‌ای که با حقوق بالا جذب کار می‌شوند هزینه و بار مالی زیادی را به بخشی که مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند، وارد می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن ضرب الاجل مجلس، فضا برای استخدام و به کارگیری نیروهای جدید و جوان در کشور باز شود.

بستن http://www.modarair.com/news/مدیریت-و-اقتصاد/1391-11-04-14-31-31.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497612     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: