نام شما:
ایمیل مقصد:

محمود دلپسند، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه استانداری خراسان شمالی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان: باید محصولات را متناسب با کشورها و بازار هدف برنامه ریزی کنیم

محمود دلپسند، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه استانداری خراسان شمالی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان: باید محصولات را متناسب با کشورها و بازار هدف برنامه ریزی کنیم


گروه: مدیریت اقتصاد، رشد و توسعه
تاریخ درج: 1394/7/6
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش اترک نیوز، محمود دلپسند، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منطقه استانداری خراسان شمالی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که درمحل استانداری خراسان شمالی با اشاره به  کاهش نسبی و قابل توجه صادرات استان به لحاظ حجم و مقدار در سال جاری ، گفت: باتوجه به آمارهای موجود کشور کاهش این رقم درصادرات  ، از لحاظ کم کاری عوامل موجود در استان محسوب نمی شود.

وی مثبت ترین  وموثرترین فاکتور در امر صادرات و واردات استان را تهیه بسترهای و زیرساخت های  لازم به جهت حرکت سریع دراین امر مهم دانست واظهارکرد: هرچند در فرایند صادرات استان روند کاهشی داشته اما سهم گمرگ در عرصه صادرات  سهم افزایشی شاهد است .
دلپسند با بیان این که قطعا استان به لحاظ نداشتن زیرساخت های مناسب در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل  درامر صادرات با مشکلات مواجه است، گفت:  اما  استان دارای پتانسیل ها و توانمندی های بالقوه دیگری است که باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر ارتباط  مطلوب استان در امر صادرات و واردات  با  بازار داخلی و خارجی ، گفت: این مهم در پذیرش هیات های تجاری و روند توسعه اقتصادی استان موثر است.
وی اعزام هیات های تجاری به کشورهای دیگر را ابزارهای کار صادرات  ذکر کرد وافزد: درسایه این رفت و آمدها نسبت به نوع سلایق و نیاز کشورهای دیگر شناخت بیشتر پیدا می کنیم و در این زمینه به طور قطع تلاش بیشتری خواهیم داشت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی با تاکید برمشارکت دستگاه ها به بخش های خصوصی ، گفت: بامشارکت این بخش ها به هرمیزان می توانیم در امر توسعه صادرات و واردات با کشورهای دیگر ورود پیدا کنیم.
دلپسند در رابطه با امر صادرات و واردات گفت:  باید در از  صادرات محصولات خام  خودداری کنیم چرا که تبدیل آن به فرآورده های دیگر می تواند در امر اشتغال زایی تاثیرگذار باشد.
وی ابرازامیدواری کرد: در امر واردات نیز همین اتفاق رخ دهد و ایجاد مواد خام با تکنولوژی، بهره وری و رشد و اشتغال و در نتیجه توسعه استان را داشته باشیم.
دلپسند مهمترین حسن استان در امر صادرات را نزدیکی به کشورهای همسایه دانست و گفت: با این وجود در این زمینه تا کنون ضعیف عمل کرده ایم.
وی افزود: این در حالی است که به جهت نزدیک بودن فرهنگ و حمل و نقل و دیگر موارد هزینه ای باید موارد تجزیه و تحلیل شود تا موانع برطرف شود.
وی یکی از پتانسیل های استان را محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: باید محصولات را متناسب با کشورها و بازار هدف برنامه ریزی کنیم و در این راستا تلاش بیشتری شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری در رابطه با اعزام هیات های تجاری نیز اظهار کرد: در اعزام هیات های تجاری  را محدود به یک کشور خاص نکنیم و اعزام ها را به سمت کشورهای پیشرفته سوق دهیم.
محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیزر در این جلسه به اعزام هیات های تجاری اشاره کرد و گفت: پذیرش هیات های تجاری و بازاریابی مستلزم بودجه مناسب است.
وی افزود: امسال اتاق بازرگانی بنا به دلایلی با کمبود اعتبار مواجه است که نیاز است استانداری و سایر دستگاه های مربوطه در این زمینه کمک های لازم را داشته باشند.
صمدی از اعزام هیات تجاری به مسکو طی اواخر دی ماه خبر داد و گفت: استان باید در این زمینه برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های موجود تلاش بیشتری کند.
وی مشکلات موجود در اعزام و پذیرش هیات ها را نبود زیرساخت های موجود در حمل و نقل و مشکلات تحریم و نبود سرمایه در گردش برای صادرکنندگان دانست و اظهار داشت: وام های 28 و 30 درصدی بانک ها برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نیست.

صمدی در رابطه با برگزاری همایش صادکنندگان نمونه در استان گفت: سال گذشته اتاق برای این همایش 65 میلیون تومان کمک مالی داشت امسال نیز با توجه به کمبود اعتبار اتاق امیدواریم با کمک دستگاه ها به صورت مطلوب برگزار شود

بستن http://www.modarair.com/news/مدیریت-و-اقتصاد/1394-07-06-19-49-24.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497762     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: