نام شما:
ایمیل مقصد:

در  روز تاریخی 13 آبان، روزنامه امید ایرانیان به جمع خانواده بزرگ رسانه کشور افزوده می شود/ محمد حسن پیش‌بین (مدیر مسئول) درباره

در روز تاریخی 13 آبان، روزنامه امید ایرانیان به جمع خانواده بزرگ رسانه کشور افزوده می شود/ محمد حسن پیش‌بین (مدیر مسئول) درباره "امید ایرانیان"


گروه: دیباچه و سخن هفته
تاریخ درج: 1394/8/13
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

روزنامه ای که می کوشد با تکیه بر اخلاق و مرام حرفه ای رسانه ای، نقش خود را به شکلی که شایسته فضای رسانه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ایفا کند. این روزنامه در ابتدای امر حرکت خود را در فضای مجازی و به صورت روزنامه ای الکترونیکی – که در کشور ما پیشینه ای چندان ندارد – آغاز می کند و امیدوار است بتواند موجبات رضایت خاطر مخاطبان محترمی را که از این فضا برای کسب اطلاعات خود بهره می برند، فراهم کند.   

روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان در چارچوب آزادی‌های مصرح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با تکیه بر ارزش‌های کلیدی چون پیشبرد جریان آزاد اطلاعات ، شفاف سازی ، تامین حق دسترسی عمومی به اطلاعات و فراهم کردن زمینه رشد و توسعه آگاهی های عمومی و تخصصی در راستای توسعه پایدار و مراقبت از کیان نظام جمهوری اسلامی تدوین شده است. ایجاد ارتباطات دوسویه و شکل گیری گفت وگوی انتقادی و آزاد و در نتیجه توسعه تفاهم اجتماعی که منجر به تقویت نظام می شود ، خطوط اصلی این رسانه را تشکیل می‌دهند. براین اساس محورهای کلی سیاست‌های این رسانه به شرح زیر اعلام می‌شود:

1-احترام به قانون، اصول و ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و نیز کرامت انسانی همواره خط مشی روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان خواهد بود و غایت فعالیت ها با آن ارزیابی می شود تا الگوی برجسته اخلاق رسانه‌ای را در جامعه مطرح کرده و اخلاق عمومی و اخلاق حرفه ای را به مثابه شالوده فعالیت خود همواره دنبال کند.

2- فعالیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی در چارچوب اصول پذیرفته شده روزنامه نگاری حرفه ای و تخصصی بر مبنای مولفه هایی چون صحت ، دقت ، امانتداری ، انصاف ، توازن و عینی گرایی صورت می گیرد.

3- میانه‌روی و اعتدال و پرهیز از هرگونه روش های غیراخلاقی و افراط گرایی خط مشی این رسانه  را شکل می‌دهد.

4- حفظ حرمت و آبروی افراد اعم از رقباء منتقدان و مخالفان از اهمیت به سزایی برخوردار است . روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان ضمن حفظ نگرش انتقادی خیرخواهانه و روشنگرانه ، در چارچوب اصول اخلاق حرفه‌ای به دور از هرگونه توهین ، تخریب ، تهمت ، افترا ، هتک حرمت و با رعایت حریم خصوصی بر مبنای منطق و عقلانیت  به انعکاس ، نقد ، تحلیل رویدادها ، فعالیت‌ها ، برنامه‌ها و سیاست‌ها خواهد پرداخت .

5-از آنجا که فضای اجتماعی چه در درون مرزهای ملی و چه در محیط بین المللی ، پویایی و بالندگی خوددرا از تعاملات فکری و منطقی می گیرد ، روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان با اعتقاد راسخ به کارایی گفت و گو و تبادل افکار و نیز نقش نخبگان اجتماعی ، فرهنگی ، علمی ، سیاسی و اقتصادی در شکل گیری شبکه‌های گفت و گوی تعاملی ، از این مشی سازنده تبعیت خواهد کرد.

6- این رسانه  با اعتقاد به حقوق شهروندان و همه ذینفعانی که به واسطه نشر خبر ، گزارش ، تحلیل یا گفتگو خود را متضرر می دانند حق پاسخ را برای آنان به رسمیت می شناسد و بر ضرورت تصحیح فوری اشتباهات خود ، تاکید می ورزد.

نکته آخر اینکه "امید ایرانیان" به دمیدن روحیه امید، خودباوری و تعالی در جامعه ایران اسلامی می اندیشد. در این مسیر، از خداوند متعال مدد می جوییم و از تمامی صاحبان اندیشه و فرهنگ، بویژه نسل جوان و برومند کشور، خواستار همراهی و همدلی برای رسیدن این رسانه به اهداف عالی آن هستیم. "امید ایرانیان" امیدوار به سربلندی ایرانیان است.

بستن http://www.modarair.com/news/سخن-هفته/امیدایرانیان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497592     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: