نام شما:
ایمیل مقصد:

 36 سال از آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق می گذرد. دفاع جانانه و حماسی جوانان ایران زمین از انقلاب نوپای اسلامی، دین و میهن، قطعه ماندگار و زرینی از تاریخ این مرز و بوم شد/ یادداشتی از حمیدرضا موحدی زاده

36 سال از آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق می گذرد. دفاع جانانه و حماسی جوانان ایران زمین از انقلاب نوپای اسلامی، دین و میهن، قطعه ماندگار و زرینی از تاریخ این مرز و بوم شد/ یادداشتی از حمیدرضا موحدی زاده


گروه: دیباچه و سخن هفته
تاریخ درج: 1394/6/30
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

بسم الرب الشهداء والصدیقین
 
36 سال از آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق می گذرد. دفاع جانانه و حماسی جوانان ایران زمین از انقلاب نوپای اسلامی، دین و میهن، قطعه ماندگار و زرینی از تاریخ این مرز و بوم شد. می توان واژه غرورآفرین " دفاع مقدس" را در قالب استعاره چنین ترجمه کرد:
د/ دفاع و جانفشانی در راه وطن، اثبات کرد که هر متجاوزی به این آب و خاک، تاوان ظلم و طمع خودش را می پردازد و به مجازات می رسد.
ف/ فرزندان این سرزمین مادری، در پشیمان کردن دشمنان و متجاوزان، لحظه ای به خود تردید راه نداده و درس بزرگ و فراموش ناشدنی را به آنها فرا می دهند.
ا/ ایران و اسلام به عنوان نمادهای فرهنگ و آئین به همدیگر پیوند خورده اند و هیچ نیرویی نمی تواند بین استقلال و آزادی این مردمان دلاور جدایی بیندازد.
ع/ عملیات های متعدد در طول 8 سال جنگ تحمیلی برای آزادسازی سرزمین های اشغالی ( توسط ارتش متجاوز بعث عراق )، تجربه ماندگاری را به وجود آورد.
م/ مقاومت کم نظیر مرزداران کشور و طلایه داران ارتش استوار، سپاه دلاور و بسیج قهرمان، با ایثار جان و مال خویش برای همیشه تاریخ، سمبل فداکاری و وفاداری شدند.
ق/ قلب مادران شهید داده، چشمان منتظر پدران برای بازگشت آزادگان و صبر و شکیبایی همسران جانباز، آئینه تمام نمای عزت و اقتدار این مردم را تشکیل می دهد.
د/ دلاوران ایران زمین در طول 8 سال ذفاع مقدس نشان دادند که مرام آزادگی و حفاظت از جان و امنیت اسیران، ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی آنها دارد.
س/ سرمایه اجتماعی که در جریان جنگ تحمیلی شکل گرفت، متعلق به همه مردم ایران با هر آئینی، قومیتی و زبانی است و مصادره به مطلوب کردن آن از سوی هر جریان و گرایشی نه تنها خدمت به آن عزیزان محسوب نمی شود، بلکه به عنوان گناهی نابخشودنی در تاریخ ثبت خواهد شد. انشاالله چنین مباد.
* یاد، راه و نام رزمندگان مدافع انقلاب، ایران و اسلام برای همیشه زنده و پایدار باد.
بستن http://www.modarair.com/news/سخن-هفته/1394-06-30-15-05-14.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494622     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: