نام شما:
ایمیل مقصد:

وزیر امور خارجه کشورمان: مردم ایران خواستار یک توافق عادلانه و متوازن که برای آنها عزت ملی را به همراه داشته باشد، هستند

وزیر امور خارجه کشورمان: مردم ایران خواستار یک توافق عادلانه و متوازن که برای آنها عزت ملی را به همراه داشته باشد، هستند


گروه: دیباچه و سخن هفته
تاریخ درج: 1394/4/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکرات در حال پیشرفت است٬ گفت: در سفر به تهران مشورت‌هایی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین، محمد جواد ظریف امروز -سه‌شنبه- در بدو ورود به فرودگاه وین با اشاره به این نکته که گفت‌و‌گوها در مرحله حساسی قرار دارد٬ اظهار داشت: بدون یک تفاهم خوب٬ رسیدن به توافق بلندمدت امکان پذیر نیست.
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم ایران خواستار یک توافق عادلانه و متوازن که برای آنها عزت ملی را به همراه داشته باشد، هستند٬ تاکید کرد: می‌خواهیم در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای منطقی و جامع دست پیدا کنیم.
مسئول تیم مذاکرات کشورمان تصریح کرد: طرف مقابل می‌داند که بدون پذیرفتن حقوق ملت ایران، توافقی خوب حاصل نمی‌شود٬ لذا نتیجه مذاکرات هسته‌ای باید توازنی منطقی باشد.
ظریف ادامه داد: این واقعیت را طرف مقابل هم درک کرده که بدون یک توافق خوب و محترم شمردن حقوق مردم ایران دست‌یابی به یک توافق بلندمدت امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه مذاکرات در حال پیشرفت است٬ تاکید کرد: توافق پایدار٬ نیازمند اراده سیاسی است و ایران توافق عادلانه و متوازن را می‌پذیرد.
ظریف با بیان اینکه همه مسئولان ایرانی اعلام کردند که خواستار یک دادوستد معقول و براساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب هستند٬ در مورد بازگشتش به ایران گفت: در سفر به تهران مشورت‌هایی صورت گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص حضور علی اکبر صالحی در مذاکرات وین گفت: حضور آقای صالحی در وین مفید خواهد بود.
وی با تاکید بر این نکته که اگر توافق براساس تفاهم دو طرف صورت بگیرد، ما هم می‌پذیریم؛ یادآور شد که امکان رسیدن به راه‌حل براساس تفاهم‌نامه لوزان است.

ظریف در پایان با بیان اینکه تمامی موارد برای دستیابی به توافق نهایی باید مورد بررسی قرار بگیرد٬ خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در مذاکرات هسته‌ای در حال بررسی تمام موارد هستند و اگر توافق بر اساس مواردی باشد که غرب بپذیرد٬ ما هم می‌پذیریم تا مذاکرات به سرانجام برسد

بستن http://www.modarair.com/news/سخن-هفته/وزیر-امور-خارجه.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498188     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: