نام شما:
ایمیل مقصد:

دکترمحمد سریر، آهنگساز و عضو هئیت مدیره خانه موسیقی : برخی مسئولان، نظارت کیفی را با سانسور اشتباه گرفته اند

دکترمحمد سریر، آهنگساز و عضو هئیت مدیره خانه موسیقی : برخی مسئولان، نظارت کیفی را با سانسور اشتباه گرفته اند


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1391/8/16
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
برخی مسئولان، نظارت کیفی را با سانسور اشتباه گرفته اند
 

برخلاف تهیه کنندگی سینما ، درحال حاضر تهیه کنننده موسیقی با دلال موسیقی اشتباه گرفته شده و متاسفانه هیچ نظارت دقیق و اصولی و کارشناسانه ای نیز بر این حوزه مهم وجود ندارد.
دکتر محمد سریر در گفت وگو با پایگاه خبری فریادگر با بیان این مطلب افزود: درگذشته، تهیه کنندگان متخصصی که به حوزه موسیقی به عنوان فعالیت فرهنگی نگاه می کردند در این کار حضورداشتند اما متاسفانه در حال حاضر عده ای دلال، فعالیت فرهنگی را با دلالی ماشین و دلار و... اشتباه گرفته و همه چیز را درمنوپول خود درآورده اند .
وی ادامه داد: مشکل این جاست که هیچ نظارتی بر کارکرد این افراد از سوی دولت نیز وجود ندارد و برخی مسئولان ، نظارت کیفی را با سانسور اشتباه گرفته اند.
سریر با بیان این که درجهان، گردش پول در حوزه موسیقی به صدها میلیارد می رسد، تاکید کرد: دلیل این موضوع این است که در دیگر کشورهای جهان، تهیه کننده موسیقی کسی است که به حوزه های موسیقی مسلط باشد و اقتصاد هنر را به شکل خاص بشناسد .
وی افزود: این جا به جایی صدها میلیارد پول درجهان به سادگی رخ نمی دهد زیرا درآن جا رقابت بین تهیه کننده ها بسیار شدید است و به طور طبیعی اگر کسی در زمینه ای تخصص و مهارت دقیقی نداشته باشد مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفته و از این عرصه حذف می شود.
عضوهئیت مدیره خانه موسیقی تاکید کرد: آفت تهیه کنندگی موسیقی در ایران این است که به دلیل محدودیت های اعمال شده ، برخی ازدفاتر و حتی بهتر بگویم مغازه های موسیقی بی هیچ تخصص و نگاه کارشناسانه ای تنها با هدف درآوردن پول سرشار به واسطه رسانه هایی که به شکل های مختلفی خریداری و در اختیارشان قرار گرفته تبلیغات غیر حرفه ای را انجام داده و حتی به قمیت ضایع کردن حق هنرمند ، پول سرشاری را از آن خود می کنند.
این آهنگساز اظهار کرد: درچنین شرایط شاهدیم که برخی تهیه کننده ها، همه چیز را در مُنوپول خود درآورده و باعث شدند که روزبه روز شاهد نزول هرچه بیشترسطح کیفی این موضوع مهم (تهیه کنندگی) شویم و مشکل این جاست که هیچ نهاد مسئولی نیز در قبال این مشکل کیفی خود را موظف به رسیدگی و نظارت کیفی بر آن ها نمی داند .
سریر افزود: مسئولان فرهنگی و به ویژه صدا وسیما که تنها رسانه تلویزیونی و رادیویی کشور است و در قیاس با کشورهای خارجی، بدون حضور بخش خصوصی به تنهایی در این عرصه حضور دارد باید با نگاه موشکافانه و دقیق تری نسبت به تبلیغات از طریق پخش هر اثر نازل و بدون کیفیتی نظارت کند.
عضو سابق هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: درسینما دیگر تفاوت تهیه کننده و سرمایه گذار مشخص شده و بنابراین هردلال و سرمایه داری، نمی تواند تهیه کننده فیلم شود زیرا در تهیه کنندگی سینما ، تخصص از پول ارجح  است و سرمایه دار می داند که تنها می تواند سرمایه گذار یک اثر سینمایی باشد نه تهیه کننده .
وی درپایان اظهارامیدواری کرد، درعرصه موسیقی که تا این حد مورد علاقه و پسند مخاطبان هنردوست ایران است و تا این اندازه نیز در بالا رفتن سطح فرهنگی کشور تاثیر دارد نظارت کیفی ای حاکم شده و تفاوت دلالی و کسب پول از راه تضعیف حقوق هنرمندان را با تهیه کنندگی هنر والایی چون موسیقی مشخص شود

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/خانه-موسیقی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494647     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: