نام شما:
ایمیل مقصد:

داریوش مهرجویی و انتظاراتی که بر آورده نشد !

داریوش مهرجویی و انتظاراتی که بر آورده نشد !


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1391/11/22
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

آفتاب: هفتمین روز جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اکران آخرین ساخته داریوش مهرجویی آغاز شد تا انبوه تماشاگران که به انتظار یک فیلم جدی راهی کاخ جشنواره شده بودند، پس از یک ساعت و نیم با حسرت سالن اصلی برج میلاد را ترک کنند و جالبتر این که داریوش مهرجویی ترجیح داد با عدم برگزاری نشست خبری برای این فیلم، دست به نقدگریزی زده و فیلمش را از گزند انتقاداتی که قرار بود از آن صورت پذیرد،در امان بدارد. 

در هفتمین روز مهمترین رویداد سینمایی کشور، یکی از سه فیلمی که انتظار می‌رفت، بالاتر از سطح فیلم‌هایی تاکنون دیده شده در این دوره ظاهر شود، «چه خوبه که برگشتی» ساخته داریوش مهرجویی بود. وی که پس از فیلم «نارجی‌پوش» با نقدهای شدیدی از سوی منتقدان روبه‌‎رو شد؛ منتقدانی که نمی‌توانستند ببینند یک فیلمساز مؤلف و توانمند در دوران کسوت و استادی چنین اثری را به خورد مخاطب خاص و عام دهد.

مهرجویی که در سال‌های پیشین مخاطب خاص و عام را با هم داشت، به نظر می رسد انگار دیگر حوصله صرف انرژی برای تولید آثار گزیده و ماندگار را ندارد و در شرایطی به پرکاری روی آورده، که به نظر می رسد به لحاظ مضمونی با مشکل روبه رو شده است.

مهرجویی که با لشکری از ستاره‌ها «چه خوبه که برگشتی» را از مرحله تولید گذراند و به جشنواره رساند، امروز جزو غایبین نشست مطبوعاتی مهمترین اکران جشنواره بود و شاید می‌دانست در برابر فیلمش چه بازخوردهایی را از افکار عمومی دریافت خواهد کرد.

آخرین ساخته داریوش مهرجویی عملا فاقد یک فیلمنامه منسجم بود و آنچه بر روی پرده نمایش داده شد، شبیه یک مجموعه شوخی‌های است که کارگردان ترجیح داده، از آن ثمره‌‎ای دریافت کند و به رغم ترکیب حرفه‌ای تولید فیلم «چه خوبه که برگشتی» را می‌توان جزو ضعیف‌ترین آثار به نمایش درآمده در جشنواره سی و یکم قرار داد. خالق «اجاره‌نشین‌ها» که گفته می‌شد مضامین این فیملش قرابت‌هایی با همان اثر خاطره ساز دارد، عملا در چند فیلم اخیرش خوش ندخشیده است.

به گزارش تابناک،به احتمال فراوان، این اثر نیز به واسطه کستینگ و حضور ستاره‌هایی چون حامد بهداد و به ویژه نقش آفرینی رضا عطاران به عنوان تنها نقطه قوت فیلم، به همراه نام مهرجویی به عنوان کارگردان اثر، به فروش میلیاردی در گیشه خواهد رسید. اما این که مردم تا کجا برای نام مهرجویی بلیت بخرند، و پشیمان سالن‌ها را ترک کنند، پرسشی است که اگر وی اصرار بر ادامه همین منوال داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور پاسخش را دریافت خواهد کرد. 
 

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/داریوش-مهرجویی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497649     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: