نام شما:
ایمیل مقصد:

حجت‌الاسلام طه هاشمی گفت که عده‌ای حسود هستند و مطرح‌شدن نام ایران را در جهان برنمی‌تابند، به همین دلیل با سینما مخالفت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طه هاشمی گفت که عده‌ای حسود هستند و مطرح‌شدن نام ایران را در جهان برنمی‌تابند، به همین دلیل با سینما مخالفت می‌کنند.


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1395/3/6
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

به گزارش انتخاب، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که در مراسم پایانی جشنواره‌ی فیلم «روح‌الله» سخن می‌گفت، افزود: درحالی‌که به‌طور طبیعی مطرح‌شدن نام ایران به‌ویژه در امور فرهنگی مایه‌ی غرور است.

او بابیان این مطلب که از من انتظار صحبت‌های فنی و سینمایی نداشته باشید، گفت: در این زمینه کارشناس نیستم، اما در دوره اصلاحات به دلیل مسئولیتی که در وزارت ارشاد داشتم، زیاد فیلم‌ دیده‌ام.

هاشمی که در دوره‌ی پنجم نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود،‌ یکی از اعضای شورای نظارت بر تولیدات سینمایی وزارت ارشاد و همچنین یکی از اعضای شورای نظارت بر صداوسیما بود.

او در این مراسم که در اصفهان برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب در دوره‌ی دانش‌آموزی سینما می‌رفتم، اما نمی‌دانم سینمای ما آن زمان چقدر در دنیا مطرح بوده است، ولی بعد از انقلاب بی‌تردید، سینمای جدیدی با مختصات تازه شکل گرفت که برخاسته از نوع نگاه انقلاب به انسانیت و جهان بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب تولد جدیدی در سینمای ایران اتفاق افتاد و سینمای ما حرف تازه‌ای در جهان داشت، به‌طوری‌که در دنیا بسیار مطرح شد و خوشبختانه به‌تازگی هم در جشنواره‌ی کن موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

اشاره‌ی این روحانی به موفقیت فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی بود که جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه‌ی این جشنواره را به دست آورد.

او درعین‌حال به برخی تنگ‌نظری‌ها درباره‌ی سینمای ایران اشاره کرد و افزود: عده‌ای حسود هستند و مطرح‌شدن نام ایران را در جهان برنمی‌تابند، به همین دلیل با سینما مخالفت می‌کنند. درحالی‌که به‌طور طبیعی مطرح‌شدن نام ایران به‌ویژه در امور فرهنگی مایه غرور است.

هاشمی ادامه داد:‌ سینمایی که با مختصات تازه و بعد از انقلاب متولد شد از دو سو مورد تهدید بوده و هست. اول گروهی که می‌کوشند از سینمای هالیوود الگو بردارند و دیگر گروهی که به‌طورکلی با سینما و باکلیت هنر مخالف هستند و گاهی هم به اسم دین مخالفت می‌ورزند. آن‌ها این‌همه هنرمندی خداوند را نمی‌بینند و به اسم دین باهنر مخالفت می‌کنند.

طه هاشمی متذکر شد: هر دو گروه دوتیغه‌ی یک قیچی هستند که سینمای با تفکر آرمانی موردنظر امام (ره) را تهدید می‌کنند و رسالت جشنواره‌ی روح‌الله پرداختن به این سینماست.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی متعلق به دانشگاه آزاد هستند افزود: دریایی از استعداد در دانشگاه وجود دارد و ما می‌توانیم این استعدادها را در اختیار هنرمندان بگذاریم تا آنان را به هنرمندانی توانمند تبدیل کنند.

او در پایان صحبتش مطرح کرد: در دانشگاه آزاد سالن‌های زیادی داریم، به‌ویژه در شهرهایی که سالن سینما ندارند، می‌توانیم سالن‌های دانشگاه را تغییر کاربری بدهیم تا مردم بتوانند در این سالن‌ها فیلم ببینند.

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/1395-03-06-21-37-34.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496106     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: