نام شما:
ایمیل مقصد:

نویسنده اولین «کتاب جامع موسیقی ستنی ایران»: این کتاب دربرگیرنده موسیقی سنتی ایرانی از 1284 تا 1394 است

نویسنده اولین «کتاب جامع موسیقی ستنی ایران»: این کتاب دربرگیرنده موسیقی سنتی ایرانی از 1284 تا 1394 است


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1394/8/2
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 2

کتاب جامع« صدوده سال ساز وآواز» توسط مهدی کرمانی زاده نوشته شده و در برگیرنده موسیقی سنتی ایرانی از سال 1284 تا 1394 است. 
 
مهدی کرمانی زاده در گفت‎وگو با خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه تاکنون چنین کتاب جامعی درباره موسیقی سنتنی ایرانی به چاپ نرسیده است، گفت: نیاز به چنین کتابی برای مدرسان و هنرجویانی و کسانی که می‌خواستند درباره موسیقی ایرانی اطلاعاتی به دست بیاورند احساس می‌شد چون در این باره به مبنع جامعی دسترسی نداشتند.
 
وی ادامه داد: در این کتاب به تحلیل آوازهای صد و پنج خواننده از زمانی که اولین فایل‌های صوتی توسط خوانندگان ضبط شده پرداخته شده است.
این پژوهش‌گر هنری هدف خود را از نگارش این کتاب حفظ و گسترش ادبیات و موسیقی ایران عنوان کرد و افزود: در این کتاب علاوه بر تحلیل و نگارش آواز های اصیل ایرانی به ادبیات ایرانی نیز پرداخته شده است.
 
کرمانی زاده با اشاره به مشکلات موجود در چاپ و نشر این کتاب گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی در چاپ این کتاب که با آن روبه رو بودم عدم حمایت مالی بود.
 
این پژوهشگر اضافه کرد: کسانی که می خواستند از این کتاب حمایت مالی کنند به دلیل حجم زیاد کتاب حمایت نمی‌کردند و گاهی هم پیشنهاد می‌دادند که حجم آن کم شود اما اگر حجم کتاب کم می‌شد جامعیت خود را از دست می‌داد.
 
وی ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت مالی؛ نتوانستم این کتاب را در تیراژ بالا و در کل کشور به چاپ برسانم و این مساله باعث افزایش هزینه‌های تمام شده این کتاب شد.
 
کرمانی زاده در ادامه حمایت سازمان‌ها و ارگان‌هایی را که در این زمینه فعالیت می‌کنند را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اگر در ادامه چاپ این کتاب حمایت مالی پیدا شود قطعا خواهیم توانست به صورت هر چه بهتر این کتاب را نشر دهیم.
 
وی گفت: تصمیم بر این است که هر سال کتاب را به روزتر تجدید چاپ کنم و به عبارتی هر سال یک سال بر نام فعلی کتاب افزوده شود.
 
این پژوهشگر در ادامه به مشکلات در جمع آوری اطلاعات برای چاپ کتاب پرداخت و افزود: پراکندگی منابع و در دسترس نبودن برخی منابع یکی دیگر از مشکلاتی بود که در چاپ این کتاب با روبه رو بودم که باعث شد در این راه هزینه‌های زیادی را متحمل شوم.
 
وی درباره منابع این کتاب گفت: در تالیف این کتاب علاوه بر فایل‌های صوتی موجود از کتاب ها و منابع مکتوب دیگری مثل کتاب گلبانگ سربلندی نوشته بهمن کاظمی و وهرز پوراحمد و مهدی فراهانی و همچنین کتاب هزار گلخانه آواز نوشته کاظم مطلق و مهدی عابدینی و... استفاده شده است.
 
کرمانی زاده با اشاره به دو کتاب قبلی خود با نام های «صد و نه سال ساز وآواز» و « راویان غزل» گفت: این کتاب در حقیقت جامع دو کتاب قبلی است و دو کتاب قبلی تقریبا به طور خلاصه نوشته شده بود و جامعیت این کتاب را نداشت. 
 
وی در پایان این کتاب را حاصل یک دهه تلاش خود دانست و اظهار کرد: گرد آوری و تحلیل این مجموعه یک رسالت در راستای اشاعه و ترویج ادبیات و موسیقی سنتی ایرانی بوده است.

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/موسیقی-ستنی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498202     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: