نام شما:
ایمیل مقصد:

«خوب، بد، جلف» با پیمان قاسمخانی/ در سینمای ایران چه خبر است؟

«خوب، بد، جلف» با پیمان قاسمخانی/ در سینمای ایران چه خبر است؟


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1394/12/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه فرهنگی: با شروع آخرین ماه سال و به پایان رسیدن جشنواره‌ی فیلم فجر اما همچنان دوربین‌های برخی سینماگران روشن است و برخی مشغول فیلم‌سازی هستند و از سوی برخی آخرین روزهای فیلمبرداری‌شان را پشت سر گذاشته‌اند و به تازگی فیلم‌هایشان را به پایان رسانده‌اند. در ماه‌ها و روزهای پایانی سال هم گروه‌های فیلمبرداری بیشتر در تهران و تا حدودی در دیگر شهرها مشغول تصویربرداری آثارشان بودند که بسیاری از آنها از دی ماه امسال مقابل دوربین رفته بود.بر اساس این گزارش، هنرمندانی مانند اصغر فرهادی، پیمان قاسم‌خانی، رامبد جوان، علیرضا داودنژاد، حمید نعمت الله در کنار چهره‌های جوان‌تری چون نگار آذربایجانی، پوریا آذربایجانی، رقیه توکلی و ... در ماههای اخیر پشت دوربین بودند.

 

فرهادی و فروشنده

 

اصغر فرهادی به عنوان تنها فیلمساز اسکاری ایران به تازگی آخرین مراحل فیلمبرداری فیلم «فروشنده» را پشت سرگذاشت، فیلمی که پیش‌بینی می‌شود، اولین نمایش عمومی‌اش در جشنواره‌ی فیلم کن باشد. کارگردان «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» فیلم جدیدش را با مدیریت فیلمبرداری حسین جعفریان جلوی دوربین برده است و شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و ... در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. همزمان با فیلمبرداری این فیلم، صدابردار آن یدالله نجفی درگذشت و همین موضوع باعث شد فیلمبرداری این فیلم به احترام وی چند روزی متوقف شود.

 

«خوب، بد، جلف» با پیمان قاسمخانی

 

پیمان قاسم‌خانی دیگر هنرمندی است که به تازگی فیلمبرداری اولین فیلم سینمایی‌اش «خوب،بد،جلف» را به پایان برده است. او که سالهاست به عنوان نویسنده فیلمنامه و بازیگر در سینما و تلویزیون فعال است، اولین فیلم خود «خوب، بد، جلف» را با بازی بازیگرانی حمید فرخ‌نژاد، مانی حقیقی،پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله و ... مقابل دوربین برد.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد، مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.»

 

ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم!

 

رامبد جوان هم دیگر کارگردانی است که فیلم تازه‌اش را با نام «نگار» مقابل دوربین برد و فیلمبرداری‌اش هفته‌ی گذشته به پایان رسید. در این فیلم، نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، ٰشایان کامروز و ٰعیسی حسینی در برابر دوربین بهرام بدخشانی، ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم داستانی معمایی، آمده است: «ما به این ته سیگار رژ لبی مشکوکیم. اما این به ما کمکی نمی‌کنه!»

 

یونس و خاطرات 27 ساله‌اش

 

«اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی که در سکوت خبری تولید خود را آغاز کرده بود، دیگر فیلمی است که مراحل تولید خود را می‌گذارند. این فیلم در حومه تهران و خوزستان فیلمبرداری شده و در خلاصه داستان آن آمده است: یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.

 

در این فیلم بازیگرانی چون سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی، امیرحسین قدسی، علی شادمان، مالک سراج، سینا کرمی و بازیگران خردسال: سپهراد فرزامی و ستایش مرادی، جلوی دوربین مرتضی غفوری رفته‌اند.

 

روایت آدم‌های معمولی

 

«فصل نرگس» دیگر فیلمی است که اوایل دی ماه فیلمبرداری آن اغاز شده است و به تازگی به پایان رسید. این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی سحر صباغ سرشت، روایت آدم‌های معمولی است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خودشیفتگی و خود محوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوش ناشی از انسانیت و نوع‌دوستی را به درستی درک می‌کنند.

 

«فصل نرگس» در جزئیات خود داستان عشق است و دوستی با هم نوع، اما در تعریف کلی‌تر، هویت انسان‌ها را به چالش می‌کشد و اهمیت احترام به نفس زندگی را به مخاطب یادآوری می‌کند. این فیلم دومین اثر سینمایی آذربایجانی پس از « آیینه‌های روبرو » بشمار می‌رود که ژانر اجتماعی دارد و گوهر خیراندیش، ریما رامین فر،یکتا ناصر، پژمان بازغی ، سام نوری ، شایسته ایرانی ، محمدرضا هدایتی و صالح میرزا اقایی بازیگران آن امروز هستند. این فیلم اثری پربازیگر است و َلوکیشن‌های متعددی دارد که از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالی‌ترین منطقه پایتخت را به تصویر کشیده است.

 

عاشقانه‌ای در ستایش پدر

 

«سال تحویل» به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی سعید هاشمی دیگر فیلمی است که مرحله فیلمبرداری را می‌گذراند. اولین پلان‌های این فیلم ٢٣ بهمن‌ماه در استودیویی در غرب تهران جلوی دوربین مرتضی غفوری رفت. سیاوش اسعدی به همراه امیررضا معتمدی (مدیر جلوه‌های ویژه بصری) این روزها سرگرم فیلمبرداری بخش جلوه‌های ویژه «سال تحویل» هستند. نقش‌های محوری این فیلم را دو پسر و دختر نوجوان ایفا می‌کنند که از بین تعداد زیادی متقاضی انتخاب شده‌اند. به غیر از این دو بازیگر، مهدی هاشمی، رویا نونهالی و مهدی سلطانی نیز در این فیلم حضور دارند. اسعدی دیگر نقش‌های این فیلم را به بازیگران شناخته شده عرصه تئاتر سپرده است.

 

«سال تحویل» به تهیه‌کنندگی سعید هاشمی که فیلم‌نوشت آن توسط سیاوش اسعدی و نیما نادری نوشته شده، عاشقانه‌ای در ستایش پدر است و قرار شده اولین نمایش آن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باشد.

 

وقتی مازیار فلاحی بازیگر می‌شود

 

علی عطشانی هم دیگر کارگردانی است که فیلم جدیدش را با نام «یادم تو را فراموش» جلوی دوربین برد و اخیرا فیلمبرداری آن به پایان رسید. «یادم تو را فراموش» جدیدترین ساخته علی عطشانی، به گفته خودش عاشقانه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. در این فیلم، مازیار فلاحی، خواننده پاپ یکی از نقش‌های اصلی را بازی کرده و موسیقی متن فیلم را هم ساخته است. او در کنار حسین یاری، میترا حجار، ماه‌چهره خلیلی، بیتا عطشانی و غزل یگانگی جلوی دوربین رفته‌ است.

 

ماجراهای دو خواهر و عشق‌هایشان

 

در کنار این گروه‌ها که عموما در تهران و اطراف آن مشغول فیلمبرداری هستند، فیلمبرداری «مادری» به نویسندگی و کارگردانی رقیه توکلی نیمه دوم دی ماه در یزد آغاز شده است.نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی و ملیسا ذاکری بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که جلوی دوربین مرتضی قیدی رفته‌اند. همچنین مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و ... بازیگران دیگر این فیلم سینمایی هستند و چند بازیگر دیگر نیز بزودی به «مادری» اضافه می‌شوند. «مادری» اولین فیلم سینمایی رقیه توکلی در مقام کارگردان است که چندی قبل پروانه ساخت آن توسط سازمان سینمایی صادر شد. داستان «مادری» درباره زندگی دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است.

 

جهان جای عجیبی است

 

به گزارش ایسنا، فیلمبرداری فیلم بلند «کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی نیز از اوایل دی‌ ماه در شهرستان سبزوار آغاز شده است و لوون هفتوان و نازنین فراهانی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم مقابل دوربین مجید گرجیان رفته‌اند. «کوپال» اولین فیلم بلند داستانی کاظم ملایی محسوب می‌شود که سابقاً در عرصه فیلم کوتاه آثاری همچون «لطفا ازخط قرمز فاصله بگیرید»،«منها» و «دیلیت» را ساخته است. لایی در مورد تم قصه و ایده‌ی مرکزی فیلمش گفته است: «در این دنیا نمی‌توانی تنها باشی!». او به جای خلاصه‌ی فیلمش به شعری از رسول یونان اشاره می‌کند: «جهان جای عجیبی است. اینجا هرکس شلیک می‌کند،خودش کشته می‌شود».

 

اضمحلال یک زن

 

حمید نعمت‌الله و تیم تولید «رگ خواب» نیز روزهای زمستانی را با فیلمبرداری این فیلم در تهران سپری کردند و فیلمبرداری آن به تازگی تمام شد. تیم تولید این پروژه سینمایی در حوالی خیابان سمیه تهران کارش را شروع کرده است و کوروش تهامی و لیلا حاتمی جلوی دوربین نعمت الله رفتند.

 

هفته‌ی آخر آذرماه تولید فیلم سینمایی «رگ خواب» در تهران شروع شد. این فیلم که با نام «مینا» پروانه ساخت گرفت، نوشته معصومه بیات است و خود نعمت‌الله تهیه‌کنندگی آن را عهده دارد. قصه این فیلم درباره اضمحلال یک زن است و گفته می‌شود نعمت‌الله قصد دارد فضایی متفاوتی را در این فیلم تجربه کند.

 

دختر شهرستانی و «فراری» 8 میلیاردی

 

علیرضا داودنژاد دیگر فیلمسازی است که «فراری» را مقابل دوربین برده و طی چند هفته‌ی گذشته آن را به پایان رساند. داستان این فیلم که فیلمنامه آن توسط کامبوزیا پرتوی نوشته شده، درباره‌ی دختری است که از شهرستان به تهران ‌می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. بازیگرانی مانند محسن تنابنده، ترلان پروانه‌، سیامک صفری‌، رضا داودنژاد و رضا کیانیان مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

 

 

 

همایون اسعدیان هم این روزها مشغول فیلمبرداری «یک روز بخصوص» است،فیلمی که در آن مصطفی زمانی، فرها اصلانی، پری‌ناز ایزدیار، محسن کیایی و.... مقابل دوربین رفته‌اند و این روزها بیش از نیمی از فیلمبرداری آن به پایان رسیده است.

 

فیلمبرداری فیلم «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور این روزها در هند با حضور بازیگران سرشناس هندی و محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری ادامه دارد. «سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. به گزارش ایسنا، هرچند بر اساس آمار اعلام شده، قرار بود محمدرضا هنرمند دیگر کارگردان سینما بعد از مدتی دوری از عرصه فیلمسازی، فیلم «خرمگس» را جلوی دوربین ببرد اما همچنان فیلمبرداری این فیلم آغاز نشده است. داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی هم همان‌طور که در خبرهای مختلف منتشر شده است،قصد دارند فیلم جدیدشان را بسازند، مهرجویی در تدارک "سنتوری" 2 است و مسعود کیمیایی قصد دارد "قاتل اهالی" را بسازد

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/1394-12-09-12-33-09.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496068     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: