نام شما:
ایمیل مقصد:

هوشنگ کامکار در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر : محدودیتهای موسیقی در ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست

هوشنگ کامکار در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر : محدودیتهای موسیقی در ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست


گروه: موسیقی، شعر، تئاتر و سینما
تاریخ درج: 1391/8/5
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1
کد مطلب: 10896
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۹
 
محدودیتهای موسیقی در ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست
 

 سرپرست گروه کامکارها گفت: متاسفانه با این که بسیاری از هنرمندان ما در سطح بین المللی هستند اما از نظر محدودیت ها اصلا نمی توان وضعيت موسيقي کشور را با هیچ کشوری در دنیا مقایسه کرد. 
هوشنگ کامکار، آهنگساز و استاد دانشگاه درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر درباره وضعیت معیشتی هنرمندان و وظیفه حمایتی مسئولان از توسعه فعالیت های فرهنگی گفت: مطابق قانون ، سازمان هاي دولتی باید حامي فعایت های فرهنگی باشند و با پرداخت يارانه به این نوع فعایت ها ، به شکل هاي مختلف کمک کنند .
سرپرست گروه کامکارها ادامه داد: وضعیت موسیقی و به تبع آن وضعیت هنرمندان موسیقی در کشور ما ابدا مشخص نيست و اصلا کسي نمي داند اجازه کار کردن دارد يا نه ؟ چه رسد به اين که بودجه اي براي آن گذاشته شود که آثار هنري خوب توليد و معرفي شود. آهنگساز آلبوم «محاق» تصریح کرد: در جامعه اي به هنرمندان اهميت داده شود و شرايطي فراهم شود که هنرمند بتواند اثرش را توليد و ارائه کند و غم نان نداشته باشد، در آن شرايط هنرمند مي تواند به راحتي به دنبال ضبط اثرش با بهترين ارکسترهاي حرفه اي باشد و بدون دغدغه هزينه، اثرش را توليد کند.
او تاکید کرد: اما درشرايط فعلي که متاسفانه کودکان ايراني (به طور عام و از طريق تلويزيون) حتي با شکل سازها هم آشنا نمي شوند و بدون اغراق بگويم شکل ساز ويولن ، سه تار، سنتور يا کمانچه را با بيل و کلنگ ساختماني نیز تشخيص نمي دهند ديگر چه انتظاري از هنر اين کشور و بحث حمايت از هنر موسيقي مي توان داشت.
کامکار ادامه داد: در جوامع پيشرفته کودک را از بچگي با موسيقي آشنا مي کنند، چه رسد به اين که پس از به دنيا آمدن و رفتن به مهدکودک و مدرسه و رشد کردن ; اما متاسفانه در ايران براي هيچ مقطع سني اي برنامه آشنايي با موسيقي وجود ندارد مگر اين که برخي از خانواده هايي که خودشان به موسيقي و فرهنگ فرزندشان علاقه مندند از کلاس هاي آزاد بيرون استفاده کنند که اين هم به نوبه خود مشکل ديگري است زيرا نظارت صحيح و کارشناسانه اي درباره اين آموزشگاه ها وجود ندارد و گاهي آموزش ناصحيح، کودکان را بيشتر دچار مشکل مي کند.  وی افزود: ضمن اين که اين روش هرگز نمي تواند فراگير باشد و از اين طريق فرهنگ شنيداري موسيقي را به جامعه آموزش داد.بلکه بايد رسانه هاي گروهي مثل راديوها، تلويزيون ها، کنسرت ها ، سمينارها و سخنراني ها و تهيه و توزيع سي دي هاي موسيقي در سطح مدارس و مهدکودک ها ، نسل آينده کشور را با موسيقي آشنا کرد وگرنه خود به خود که اتفاقي نمي افتد

بستن http://www.modarair.com/news/موسیقی/موسیقی-در-ایران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498292     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: