نام شما:
ایمیل مقصد:

‌آرامگاه مهندس مهدی بازرگان / اولین نخست‌وزیر انقلاب اینجا آرمیده است.

‌آرامگاه مهندس مهدی بازرگان / اولین نخست‌وزیر انقلاب اینجا آرمیده است.


گروه: سرمایه گذاری، مسکن و اشتغال
تاریخ درج: 1391/11/1
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

آخرین روزهای زندگی مهندس بازرگان/عکس

اولین نخست‌وزیر انقلاب اینجا آرمیده است. آرامگاهی خصوصی در جوار حرم حضرت معصومه (س) در قم. مقبرۀ بیات ۱۸ سال است که از مهندس مهدی بازرگان میزبانی می‌کند؛ سیاستمداری که پس از شهریور ۱۳۲۰ از بانیان تأسیس کانون مهندسین بود و در دوران پس از کودتای ۲۸ مرداد در نهضت مقاومت ملی فعالیت می‌کرد.
آفتاب: او پس از آن نیز در کنار آیت‌الله سیدمحمود طالقانی و دکتر یدالله سحابی، نهضت آزادی ایران را بنیان نهاد و بر پایه سه اصل ایرانی، مسلمان و مصدقی بودن مبارزه با رژیم پهلوی را سامان می‌داد.

او پس از انقلاب به مدت ۹ ماه سکاندار دولت موقت بود و پس از آن نیز نمایندگی مردم تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش تاریخ ایرانی، سرانجام در روز ۳۰ دی‌ماه ۱۳۷۳ بازرگان ۸۷ ساله بعد از یک دوره بیماری، در جریان سفری درمانی به زوریخ سوئیس درگذشت.
 

کد مطلب :


مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت در  آذر ۱۳۷۳؛ او دی ماه همان سال بعد از یک دوره بیماری در ژنو درگذشت. پیکر بازرگان را پس از درگذشت به ایران بازگرداندند و بنا به وصیت‌اش، در مقبره بیات در جوار مرقد حضرت معصومه و در کنار پدر و مادر و جمعی از اقوامش به خاک سپرده شد

 

بستن http://www.modarair.com/news/سرمایه/مهدی-بازرگان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494695     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: