نام شما:
ایمیل مقصد:

دولت کریمه تدبیر و امید و اعتدال بخواند :

دولت کریمه تدبیر و امید و اعتدال بخواند : "نظریه سلاح در دست" یا "هم افزایی قدرت"


گروه: سرمایه گذاری، مسکن و اشتغال
تاریخ درج: 1392/6/12
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

با تبریک رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به دکتر روحانی و 15 وزیردولت تدبیر و امید، بدانیم دوران رقابت تمام و عصر رفاقت و خدمت شروع شده است.... چقدر حکیمانه فرموده اند که : پیروزی کینه را می برد (الظفر تذهب بالسخیمة أو بالحفیظة) کینه زدایی پیروزی وقتی میسر است که انسان یا گروه پیروز با اعتدال و راهبرد جذب به پیش رود. زکات پیروزی گذشت است (الْعَفْوُ زَکَاةُ الظَّفَرِ- نهج البلاغه/حکمت 211) دولت اعتدال کمتر از 35 هزار ساعت وقت دارد تا خود را بنمایاند و افتخار وعزت دنیایی و دعای خیر ملت و ذخیره آخرتی گرانسنگ و پربها برای خود رقم زند. از خداوند تبارک و تعالی توفیقات روزافزون رئیس جمهور محترم و دولت کریمه اعتدال و نیز بهروزی و سعادت و سرافرازی ملت عزیزمان را خواستاریم.

دوستی و دشمنی برای انسانها یک امر مستمر تاریخی است وبا هبوط اجدادمان از بهشت شروع شده است: اهبطوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ .... انسانها و گروهها به نسبت توانایی ، قدرت ، دانش و نفوذی که دارند ، همانند یک سلاح یا قدرت بالقوه محسوب می شوند ، که اگر بتوانیم با تدبیر و روش های دوستانه افراد و گروهها را جذب نماییم ، مانند آن است که قدرت آنها با قدرت ما جمع بلکه هم افزا (سینرژی) شده است و به افزایش توانایی ما منجر می شود ، یا به تعبیری سلاح در دست ماست. اما اگر با بی تدبیری ، خصومت و دشمنی ایجاد کنیم و افراد و گروهها را درمقابل خود قرار دهیم ، به میزان نفوذ و توانایی و دانش آن افراد و گروهها از قدرت ما کاسته می شود، و مثل این است که سلاح در برابر ماست و هر لحظه ممکن است به طرف ما شلیک کند یا در معرض آسیب وخطر باشیم.

نتیجه: به همه عزیزان پیشنهاد می گردد، که سعی کنند دیگران را با "دوستی و محبت بی توقع و منت " جذب نمایند و نه آنکه برعکس عمل نموده و آنها را در مقابل خود قرار دهند و دشمن کنند. بقول شهید آیت الله دکتربهشتی " جاذبه در حد نهایت ، دافعه در حد ضرورت" .
یا راهبرد تبدیل معاند به مخالف و تبدیل مخالف به موافق.......

سخن حکیمانه لقمان نیز نظریه را تأیید می کند :
یا بُنَىَّ اتَّخِذ أَلفَ صَدیقٍ وَ أَلفٌ قَلیلٌ وَلاتَتَّخِذ عَدُوّا واحِدا وَ الواحِدُ کَثیرٌ (بحارالأنوار: ج13،ص413،ح4 )

فرزندم هزار دوست بگیر که هزار دوست هم کم است و یک دشمن مگیر که یک دشمن هم زیاد است.


بجز آموزه "هزار دوست کم است و یک دشمن زیاد" در ادبیات ما گفته اند: "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است: با دوستان مروت، با دشمنان مدارا "
.

  * آموختن روشهای دوستیابی و جذب افراد و نیز نگهداری این دوستان ، به ویژه افراد توانمند ، فهیم، فاضل و موفق یکی از راهکارهای موفقیت در زندگی است . گذشتگان ما نیز از هر موقعیت و فرصتی برای دوستیابی و پیدا کردن دوستان جدید و ایجاد رابطه ( که کلید موفقیت است) بهره برد. البته حفظ دوستان قدیمی مهمتر از پیدا کردن دوستان جدید است.در امور اجتماعی، دوستیابی و حفظ "دوستی اجتماعی" با وجود اختلافات فکری و جناحی با رعایت قواعد بازی برد - برد و اصل اساسی " انصاف" و تقدم حقوق عامه و منافع جمعی و اجتماعی و ملی ، بردباری و تحمل و صبوری ،  تقوا و توجه به خدا و حساب روز قیامت و مانند اینها میسر است.
بستن http://www.modarair.com/news/سرمایه/تدبیر-و-امید.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494654     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: