نام شما:
ایمیل مقصد:

شناسایی 23 فرصت سرمایه گذاری در گردشگری خراسان شمالی

شناسایی 23 فرصت سرمایه گذاری در گردشگری خراسان شمالی


گروه: سرمایه گذاری، مسکن و اشتغال
تاریخ درج: 1394/6/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: با معرفی این فرصت ها به سرمایه گذاران برای جلب همکاری آنان در این حوزه تلاش خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در بهار امسال، افزود:
این موارد در کتابچه ای تدوین شده که برای ترغیب سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه در همایش مزبور ارایه خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت کنونی زیرساخت های گردشگری خراسان شمالی گفت: این استان از شرایط مطلوب جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد در این بخش برخوردار است، ولی تاکنون از این ظرفیت ها استفاده درخوری نشده است.
عباسی برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی از سوی مسوولان ارشد استان را آغازگر برنامه ریزی منظم و هدفدار برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها در شتاب بخشی به توسعه و پیشرفت استان دانست.
بهره گیری از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی نیازمند برنامه ریزی کلان و ایجاد زیرساخت های قوی از جمله امکانات رفاهی، راه ارتباطی و فرودگاه بین المللی در استان است که تا قبل از سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 91 و اشاره معظم له به ظرفیت گردشگری منطقه، برای سرمایه گذاران مغفول مانده بود.
براساس برآورد اولیه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، در این استان هشت هزار و 500 فقره جاذبه گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، طبیعی، زیارتی، حیات وحش و... شناسایی شده است.
همچنین براساس آمار ارایه شده از سوی دستگاه های مرتبط، این استان که بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و سیاحتی شمال کشور قرار دارد، سالانه 20 میلیون مسافر و زایر را میزبانی می کند و حال آنکه کمتر برای ماندگاری آنان برنامه ریزی شده است.
استان خراسان شمالی با 28 هزار کیلومتر مربع وسعت، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 867 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر از طریق دامپروری و کشاورزی روزگار می گذرانند.

بستن http://www.modarair.com/news/سرمایه/1394-06-21-12-21-59.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494575     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: