نام شما:
ایمیل مقصد:

دبیر انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد گفت: در دولت یازدهم دانشجویان با امید بیشتری در فضای سیاسی کشور فعالیت می‌کنند.

دبیر انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد گفت: در دولت یازدهم دانشجویان با امید بیشتری در فضای سیاسی کشور فعالیت می‌کنند.


گروه: اخبار و نگاه دانشگاه و دانشجو
تاریخ درج: 1395/4/14
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
احسان شریف‌ثانوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه خراسان، با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها در دولت یازدهم، اظهار کرد: با وجود اینکه تشکل‌های دانشجویی احیا شده‌اند و فضای فعالیت‌های دانشجویی دوباره فراهم شده، ولی هنوز نسبت به ایده‌ال‌های جنبش دانشجویی و دانشجویان فاصله داریم.

وی افزود: هنوز باید اقداماتی صورت گیرد تا امنیت صد در صدی برای فعالیت‌ دانشجویی، متفاوت شدن فضای دانشجویی و شنیدن صداهای مختلف در فضای دانشگاه شکل بگیرد.

شریف‌ثانوی عنوان کرد: ما نسبت به فضای نسبتا ایده‌آلی که در اواسط دهه هفتاد در دانشگاه‌ها شاهد آن بودیم که تاثیرگذارترین نهاد، جنبش دانشجویی و تشکل‌ دانشجویی بود فاصله داریم ولی نسبت به دوران رکود فعالیت‌های دانشجویی در دولت آقای احمدی‌نژاد به خصوص چهار سال دوم فضا متفاوت‌تر و بهتر شده است.

وی در خصوص آگاهی بخش بودن فضای دانشگاه‌ها به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای  اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی که کاملا ذات وماهیت دانشجویی داشتند توانستند تاثیر گذاری لازم را در این انتخابات داشته باشند و آگاهی بخشی لازم را ایجاد کنند.


دبیر انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد تصریح کرد: دیدیم که اکثر کاندیداها در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در فضای دانشگاه به خصوص در دانشگاه آزاد حضور پیدا کردند و آگاهی‌بخشی به ویژه به قشر دانشجو که قشری مرجع و تاثیرگذار در جامعه است تا حدودی صورت گرفت.

شریف ثانوی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم روحانی هم احیای احزاب را می‌بینیم و هم مجوز فعالیت تشکل‌های دانشجویی را، خاطرنشان کرد: درست است که در این خصوص نقدهایی هم وارد است و برخی تشکل‌هایی به ظاهر ایجاد و متولد شدند که ماهیت دانشجویی ندارند ولی شرایط نسبت به فضای سرخوردگی و یاسی که در دوره قبل وجود داشت بهتر شده و یاس و سرخوردگی جایش را به امید داده و حالا دانشجویان با امید بیشتری در فضای سیاسی کشور فعالیت می‌کنند.


خبرنگار: 15215

انجمن اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در حمایت از تفاهم هسته ای بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش صدای آزاد ، متن این بیانیه به شرح زیر است.

هوالعادل

سال جدید حال جدیدی رابرای مردمان سرزیمنمان به ارمغان آورد.مردمانی که فشارهای مختلفی راکه باآن دست و پنجه نرم میکردند،بزرگمنشانه تحمل کردند.مردمانی که درسال 1392 به جای قهر و بی تفاوتی هوشمندانه مشارکت کردند.به عقلانیت و تدبیر امیدوارانه آری گفتند. واین روزهاست که ثمره ی آن حضور هوشمندانه رابه چشم میبینند.این روزها دوباره احترام جهانیان رابرانگیخیتم.این روزها نشان دادیم که ریشه های تمدن 2500 ساله ی ما قوی و استوار پابرجاست.ما ملت اهل گفت وگو هستیم.ما ملت اهل تعامل عقلانی باجهانیان هستیم.رئیس جمهوری محبوبمان وعده های خود را ازیاد نبرد. بهتر بگوییم دردهای مردم را از یاد نبرد. قافله حساس مذاکره وگفتگو باجهانیان را به بزرگمردی به نام محمدجوادظریف سپرد.ومقابل کارشکنی های همیشه دلواپسان به خاطرحقوق مردمش ایستاد.ظریفی که بالبخندش لبخند زدیم.چشم امیدمان رادوختیم به او و تیم کار بلدش. و واقعا که چه زیبا و به جا جواب این چشم انتظاری رادادند.حالا درابتدای بهار 94 بوی جدی بهبود ز اوضاع جهان میشنویم. مشکلاتی که ریشه در لجبازی، استبدادو بی خردی داشت و هشت سال روی هم انباشته شده بود.اکنون آغاز مرتفع شدنش را یک ملت به چشم میبینند.واقع بین اگرباشیم متوجه میشویم که مشکلات یک شبه حل نخواهد شد. راه درازی برای بر طرف شدن وحل معضلات و مشکلات گوناگون پیش روی داریم.معجزه ای درراه نیست.ولی مقایسه 18 ماه مذاکره با 8 سالی که برماگذشت خود بیانگرحقایق موجود است.امیدواری ما از قبل بیشتر شده است که تحریم های ظالمانه مرحله به مرحله برداشته شوند. حقوق علمی وصلح آمیزهسته ای ماکاملا به رسمیت شناخته شود.وایرانی آباد با رفاهی که شایسته این مردمان است درآینده های نزدیک به چشم بیبینیم.این توافق وتعامل مبارک مردمانمان باشدکه ازتندروی، افراط، شعار و عوام فریبی خسته و دلواپس شده بودند. عقلانیت، اصلاح طلبی و میانه روی راانتخاب کردند.سالی که نکوست ازبهارش پیداست. امید که امیدهای این مردم هر روز بیشتر از قبل جامه ی حقیقت و واقعیت به خود بیبیند. آقای رئیس جمهورخسته نباشید.جناب آقای دکتر ظریف خسته نباشید.زحمتکشان ودلواپسان حقیقی حقوق مردم سرزیمنمان خسته نباشید .نام نیک در تاریخ سرزیمنمان ازخود به یادگار گذاشتید.امید که درکنارهم بااتحادی منسجم تر از قبل به سمت ساختن ایرانی آزاد و آباد حرکت کنیم.
بهاری که در ابتدایش هستیم.......
 
دبیرانجمن اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
احسان شریف ثانوی
 
 
 

   به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، انتخابات شورای مرکزی انجمن اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امروز در محل دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار شد که اعضای این تشکل با رای خود  احسان شریف ثانوی، سامان فلاح، امیر رضا فدایی، ثارالله خان اکبری و حسین مردانی را  به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و سهراب صالحی و امین حیدر بیگی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب کردند.

 

این انتخابات که با نظارت هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه همراه بود، شورای مرکزی انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  احسان شریف ثانوی را به عنوان دبیر انجمن انتخاب کرد.

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-دانشگاه/دانشگاه-ازاد.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494552     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: