نام شما:
ایمیل مقصد:

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل تعامل دانشجویان خارجی با دانشگاه است

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل تعامل دانشجویان خارجی با دانشگاه است


گروه: اخبار و نگاه دانشگاه و دانشجو
تاریخ درج: 1395/2/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، تعامل بیشتر دانشجویان خارجی با دانشگاه و دانشجویان ایرانی است، گفت: قرار است 1400 دانشجو از 21 کشور در این جشنواره حضور پیدا کنند.
 
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانجشویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر علی غنایی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگ ملل که در اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره فرهنگ ملل فردا ساعت 8.30 و اختتامیه آن روز سه‌شنبه، 21 اردیبهشت ماه، ساعت 17.30 در آمفی‌تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این جشنواره، دومین جشنواره فرهنگ ملل است، با این تفاوت که سال گذشته جشنواره غذا به طور مستقل برگزار گردید اما امسال قرار است این دو جشنواره به‌ طور همزمان برگزار شود.
 
غنایی با اشاره به برنامه‌های دو روزه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: روز اول این جشنواره به معرفی آداب، رسوم و فرهنگ کشورهای مختلف و روز دوم آن نیز به برگزاری جشنواره غذا برای دیدن، تست کردن و تهیه آن اختصاص دارد.
 
وی اضافه کرد: بخش مسابقات، غرفه‌آرایی، لباس، غذا، هنرهای تجسمی و ارایه مقالات از دیگر بخش‌های این جشنواره است که کماکان ارائه آثار آن به دبیرخانه ادامه دارد.
 
رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی عنوان کرد: همچنین در این جشنواره قرار است کارگاه‌هایی توسط گروه مشاوران جوان شهرداری برگزار گردد که در این بین، دانشجویان بین‌الملل با آیتم‌هایی می‌توانند آمادگی لازم را برای حضور در شهر مشهد پیدا کنند.
 
غنایی افزود: در اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل نیز  قرار است در بخش ورزشی از رتبه‌های اول تا سوم رشته‌های مختلف ورزشی در بین دانشجویان خارجی تقدیر به ‌عمل آید.
 
رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی توانست رتبه اول را به دلیل تعاملات بین‌المللی، اعزام دانشجویان این مرکز به دانشگاه‌های دیگر، حضور دانشجویان از کشورهای مختلف در این دانشگاه و تعداد برنامه‌هایی که برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است، کسب نماید.
 
غنایی به فعالیت‌هایی که توسط این مرکز برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی در نظر گرفته می‌شود اشاره و تصریح کرد: در کنار ‌آموزش زبان فارسی، مشهدگردی و آشنایی با شهر مشهد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آشنایی با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه‌هایی است که همه ساله برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی در نظر گرفته می‌شود.
 
وی عنوان کرد: این طرح حمایت تحصیلی ویژه دانشجویان بین‌الملل برای دانشجویانی در نظر گرفته می‌شود که در برخی دروس دچار ضعف هستند و در این بین با برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در مراحل مختلف باعث می‌شود، وضعیت تحصیلی آن‌ها با شرایط مطلوبی روبه‌رو شود.  
 
غنایی تصریح کرد: بیش‌ترین تعداد دانشجویان بین‌الملل به ترتیب در دانشکده مهندسی، علوم اداری و اقتصادی و نیز ادبیات و علوم‌ انسانی حضور دارند
بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-دانشگاه/1395-02-20-22-43-18.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494540     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: