نام شما:
ایمیل مقصد:

رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد: مرکز مشهد رتبه نخست در بين مراكز جهاددانشگاهي كشور را به دست آورد

رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد: مرکز مشهد رتبه نخست در بين مراكز جهاددانشگاهي كشور را به دست آورد


گروه: اخبار و نگاه دانشگاه و دانشجو
تاریخ درج: 1394/1/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد گفت: مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد رتبه نخست در بين مراكز جهاددانشگاهي كشور را به دست آورد.
جلال‌الدين صادقي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، در ادامه با بيان اينكه «ما براي دومين سال پياپي توانستيم اين جايگاه را براساس امتيازبندي‌هاي مراكز علمي و كاربردي جهاددانشگاهي كشور به دست آوريم» اظهار كرد: علاوه بر اين مركز علمي كاربردي مشهد در بين دانشگاه‌هاي جامع علمي كاربردي نيز به عنوان موسسه برتر شناخته مي‌شود.
وي ادامه داد: از جمله ملاك‌هاي اصلي ارزيابي عملكرد ما در اين بررسي استاندارد بودن فضاي كاربردي موسسه، مسائل حوزه مالي، ‌اداري و پشتيباني، ميزان هماهنگي با دفاتر مركزي و واحدهاي استاني، دريافت و پرداخت و مديريت شهري‌ها،‌ مسائل آموزشي از ثبت‌نام دانشجو تا زمان فارغ‌التحصيلي و همچنين فعاليت‌هاي دانشجويي و فرهنگي و نيز هدفمند بودن برنامه‌ريزي‌ها بوده است.
صادقي تصريح كرد: همچنين بحث‌هايي مربوط به امور مدرسين و نظارت بر كيفيت تدريس اساتيد و حركت در بستر الكترونيك و همچنين مديريت جامع موسسه از ديگر ملاك‌هاي ارزيابي در اين رتبه‌بندي به حساب مي‌آيد.
رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد افزود: جهاددانشگاهي خراسان رضوي تنها سازماني است كه برنامه كوتاه مدت سه ساله و بلند مدت 10 ساله داشته و براساس آن حركت مي‌كند؛ ما نيز به عنوان يكي از بخش‌هاي اين سازمان برهمين مبنا برنامه‌ريزي‌هاي خود را به دنبال مي‌كنيم.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع اين امتيازبندي‌ها مركز آموزش علمي و كاربردي جهاددانشگاهي مشهد توانست از مجموع 100 امتياز 88 امتياز را به خود اختصاص دهد.
صادقي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در خصوص ميزان پذيرش دانشجو در اين موسسه در سال گذشته گفت: روال پذيرش دانشجو در سال 93 در كليه مراكز آموزش عالي و دانشگاه‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش داشته است؛ در همين خصوص مركز ما نيز از اين امر مستثني نبوده اما در بين ساير مراكز باز هم بيشترين پذيرش را داشته‌ايم.
رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد عنوان كرد: اين پذيرش دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي صورت گرفته است؛ ما از مهر سال گذشته براي اولين مرتبه در مقطع کارشناسی ارشد نيز پذيرش دانشجو داشتيم؛ به طور كلي در حال حاضر حدود 3500 دانشجو در موسسه علمي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد مشغول به تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه «كد رشته كارشناسي ارشد اين موسسه در خصوص توليد و بهينه‌سازي قطعات صنعتي بوده است» اظهار كرد: اين كد رشته در نتيجه تفاهم‌نامه‌اي كه با صنايع امام هادي(ع) در خصوص توليد انبوه كانكتورها منعقد شد، در اين مركز ارايه شد و ما در اين رشته 10 دانشجو پذيرش كرديم.
صادقي در خصوص ساير برنامه‌هاي اين دانشگاه براي افزايش كد رشته‌ها تصريح كرد: سال 93 دانشگاه‌هاي جامع علمي كاربردي با تغييرات مديريتي شديدي همراه بود و همين مساله منجر به متزلزل شدن ساختار موسسات علمي كاربردي شد.
رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد ادامه داد: در مديريت جديد دانشگاه‌هاي جامع علمي كاربردي پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بايد در جهت رفع مشكلات صنعت باشد؛ در واقع پذيرش دانشجو در اين مقطع بيشتر در جهت ارتقای مهارت‌هاي شغلي استوار بوده و بايد در مسير تربيت تكنسين‌هاي مورد نياز جامعه باشد.
صادقي با بيان اينكه «در حال حاضر پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و اضافه كردن مقطع كارشناسي ارشد در موسسات علمي و كاربردي محدود شده است» گفت: براساس برنامه جامع موسسات علمي و كاربردي قرار بود انتهاي سال 93 آزمون كارشناسي ارشد جامعي برگزار شود كه در حال حاضر اين مساله به سال 94 منتهي شده است.
رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد تاكيد كرد: با اين حال ما تلاش داريم در حوزه گردشگري با توجه به توانمندي‌هاي جهاددانشگاهي خراسان رضوي مقطع كارشناسي ارشد را در اين موسسه ارائه كنيم.
وي افزود: در مقاطع كارداني و كارشناسي نيز موضوعات به شدت در حال تخصصي شدن است و درخواست رشته‌هاي جديد در اين مقاطع نيز با محدوديت مواجه شده است؛ در حال حاضر موسسات آموزش علمي و كاربردي حداكثر تا سه رشته جديد مي‌توانند در اين مقاطع  درخواست كنند.
صادقي با اشاره به تعداد رشته‌هاي ارائه شده در اين موسسه خاطرنشان كرد: در حال حاضر 15 رشته در اين موسسه با 35 گرايش ارائه مي‌شود كه البته برخي از اين رشته‌ها قرار است محدودتر شود.
رئيس موسسه آموزش عالي عملي كاربردي جهاددانشگاهي مشهد در پاسخ به اين سوال كه «آیا در سال جديد شهريه‌هاي دانشگاه افزايش خواهد يافت» گفت: ما سال گذشته در مقطع ترم مهر افزايش شهريه به صورت جزئي داشتيم؛ اين افزايش شهريه شايد امسال نيز صورت گيرد با اين حال بايد توجه داشت كه شهريه‌های دریافتی متناسب با خدمات آموزشي ما نيست.
وي اضافه كرد: در حقيقت ميزان شهريه دريافتي ما از يك دانشجو در دو ترم تنها يك ميليون تومان است که از اين ميزان شهريه، 80 درصد آن در اختيار موسسه قرار مي‌گيرد؛ اين درحالي است كه ما بايد استانداردهاي خودمان را نيز حفظ كنيم كه براي ما هزينه‌هاي زيادي خواهد داشت.
صادقي در خصوص تعداد مدرسين فعال در اين موسسه عنوان كرد: در حال حاضر 300 مدرس در موسسه علمي كاربردي جهادانشگاهي مشهد مشغول فعاليت هستند كه 70 تن از اين تعداد مدرسان تمام وقت و يا اساتيد ساير حوزه‌هاي جهاددانشگاهي هستند, 230 نفر ديگر نيز به عنوان حق التدرس در اين مجموعه فعاليت مي‌كنند.

 

بستن http://www.modarair.com/news/اخبار-دانشگاه/جهاددانشگاهي.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494809     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: