نام شما:
ایمیل مقصد:

آيا مسير صعود ايران به جام جهاني هموار مي‌شود

آيا مسير صعود ايران به جام جهاني هموار مي‌شود


گروه: ورزش، المپیادها و مسابقات
تاریخ درج: 1391/7/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

تيم ملي فوتبال ايران، امروز ساعت 20 در ورزشگاه آزادي تهران به ديدار تيم ملي فوتبال کره جنوبي خواهد رفت. به گزارش پايگاه خبري فريادگر، اين مسابقه، حساس‌ترين بازي تيم ملي در اين مرحله محسوب مي‌شود چراکه در صورت عدم پيروزي در مقابل کره جنوبي در اين بازي خانگي، شانس صعود ايران به جام جهاني کاهش مي‌يابد. البته تساوي کره‌جنوبي با ازبکستان در مسابقه قبلي موجب شد ايران همچنان با 4 امتياز و سه امتياز کمتر نسبت به کره جنوبي در رده دوم جدول گروه قرار داشته باشد اما لبنان و قطر هم 4 امتيازي هستند و ازبکستان هم فقط 2 امتياز کمتر از ايران دارد که اين امر نشاندهنده فشردگي وضعيت در اين گروه است.

بهترين شانس ايران

مسابقه با کره جنوبي و سپس ازبکستان بهترين شانس ايران براي هموار کردن مسير صعود به جام جهاني است. ايران در سه مسابقه قبلي خود، نمايش قابل قبولي ارائه نداده است. ايران ابتدا با خوش شانسي در تاشکند از سد ازبکستان گذشت. در آن مسابقه، داور گل صحيح ازبکستان را مردود اعلام کرد و ايران با گل ثانيه‌هاي پاياني پيروز شد. بازي دوم ايران در تهران بود اما در حضور خيل عظيم تماشاگران، نتيجه‌اي بهتر از تساوي در مقابل قطر حاصل نشد. مسابقه سوم هم در بيروت، رقم خوردن فاجعه‌اي براي فوتبال ايران بود چراکه براي نخستين بار در تاريخ، شکست ايران از لبنان رقم خورد. پس از آن مسابقه، روابط تيم ملي با مردم و رسانه‌ها به سردي گراييد و ملي پوشان حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها و خبرنگاران نشدند. اما مدتي بعد با انتشار بيانيه عذرخواهي ملي پوشان به خاطر شکست در مقابل لبنان، تلاش شد آب رفته به جوي برگردد تا با حمايت تماشاگران از تيم ملي در دو مسابقه متوالي خانگي در مقابل کره جنوبي و ازبکستان، ايران با کسب 6 امتياز بخش اعظم راه صعود را طي کند. مسابقه با ازبکستان در آغاز دور برگشت، روز چهارشنبه 24 آبان در تهران برگزار مي‌شود و در صورت پيروزي تيم ملي در اين دو مسابقه خانگي، ملي پوشان با خاطري آسوده در انتظار سال آينده و سه مسابقه سرنوشت سازي مي‌مانند که تنها يکي از آنها در تهران خواهد بود. پيروزي در اين دو مسابقه از اين جهت حايز اهميت است که سه بازي بعدي تيم ملي ايران در خرداد ماه آينده طي 14 روز برگزار مي‌شود. چرا که ايران در روز 6 فروردين استراحت دارد و سپس در سه مسابقه متوالي، روز سه شنبه 14 خرداد در دوحه با قطر و روز سه شنبه 21 خرداد در تهران با لبنان ديدار مي‌کند و روز سه شنبه 28 خرداد در زمين کره جنوبي به ميدان خواهد رفت. پيروزي در اين سه مسابقه متوالي بسيار مشکل است؛ بويژه با توجه به اينکه آخرين مسابقه ايران همچون دور قبلي در مقابل کره جنوبي خواهد بود. چهار سال پيش در شرايطي که ايران درگير حوادث پس از انتخابات بود، ملي پوشان در کره جنوبي به ميدان رفتند و در حاليکه براي صعود به جام جهاني نياز به برد داشتند و پيروزي هم در چنگ آنها بود، در آخرين دقايق، گل خوردند و حذف تلخ ايران رقم خورد. حال براي اينکه اين خاطره تلخ دوباره تکرار نشود، ايران بايد از فرصت دو بازي متوالي امسال در تهران در مقابل کره جنوبي و ازبکستان به نحو مطلوبي استفاده کند تا با نگراني کمتر و اعتماد به نفس بالاتري در انتظار بازيهاي سرنوشت ساز خرداد ماه آينده بماند.

کي‌روش و تيم ملي

کارلوس کي روش اگرچه تاکنون همراه با تيم ملي فوتبال ايران نتايج قابل قبولي کسب نکرده و بويژه در مسابقه با لبنان، شاگردان او نمايش نااميدکننده اي داشتند، اما کسي نمي‌تواند اين موضوع را انکار کند که او يکي از بزرگترين مربياني است که تاکنون براي هدايت تيم ملي فوتبال ايران به کشورمان آمده است. نتايج درخشان او با تيم ملي فوتبال پرتغال را همه به خوبي به ياد دارند، ضمن اينکه در دنيا او را به عنوان يک مربي بزرگ مي‌شناسند. سال گذشته الکس فرگوسن اسطوره مربيگري منچستر يونايتد از دو گزينه براي جايگزيني خود به منظور هدايت شياطين سرخ اولدترافورد حمايت کرده بود که يکي از آنها کي روش بود. پس، در بزرگي کي روش نبايد ترديد کرد و اشکالات تيم ملي را در جاي ديگري بايد جستجو کرد که البته در آستانه مسابقه حساس با کره جنوبي، مجال مناسبي براي پرداختن به اين موضوع نيست. تنها به ذکر اين نکته اکتفا مي‌کنيم که سخن گفتن از برکناري يا تغيير کي روش، بازگشت به نسخه ناکارآمدي است که پيش از اين بارها آزموده شده و نتيجه اي نداشته است. آخرين نمونه اش برکناري علي دايي از تيم ملي و جايگزيني افشين قطبي بود که اگرچه بهتر از دايي نتيجه گرفت اما اين تغيير، تضميني براي صعود ايران به جام جهاني نبود و چه بسا در صورت تداوم حضور دايي در تيم ملي، با توجه به تلاش او براي اثبات حقانيت خود، نتيجه ديگري رقم مي‌خورد. بايد به کي روش تا آخرين روز، حتي در صورت شکست احتمالي در مقابل کره جنوبي اطمينان کرد چرا که او يک مربي بزرگ است. ضمن اينکه پس از ديدارهاي اخير مقامات عاليرتبه سياسي کشور از تمرين تيم ملي فوتبال ايران، عزم او براي اثبات توانمنديهاي شاگردانش دوچندان شده و احتمال موفقيت ايران در مقابل کره‌جنوبي افزايش يافته است.

ساير مسابقات

در گروه يک، قطر ميزبان ازبکستان است. نتيجه تساوي در اين مسابقه به سود ايران خواهد بود. لبنان هم استراحت دارد.

در گروه دوم، ژاپن که با 10 امتياز صدرنشيني خود را تثبيت کرده استراحت دارد. فردا در اين گروه عمان ميزبان اردن است و استراليا در زمين عراق به ميدان مي‌رود. در اين گروه رقابت براي دوم شدن جدي است. اردن با 4 امتياز در رده دوم است و عراق و استراليا و عمان با 2 امتياز در رده‌هاي بعدي قرار دارند

 

 

 

 ورزشگاه 100 هزار نفري... 
 
نويسنده : محمدحسين يزدي
 همه ملت يک دل و يک صدا شده‌اند تا در مقابل تيم‌ملي فوتبال کره‌جنوبي به يک پيروزي ارزشمند سه امتيازي دست پيدا کنيم. حتي از همه استان‌هاي کشور مشتاقان و دوستداران تيم‌ملي براي آمدن به ورزشگاه آزادي لحظه‌شماري مي‌‌کنند.

 

 

امروز جاي‌جاي آزادي پر از جمعيت است و حتي يک صندلي خالي هم در استاديوم آزادي ديده نمي‌شود. در حقيقت ورزشگاه آزادي امروز ميزبان ده‌ها تماشاگر مشتاقي است که از ثانيه‌هاي اول بازي يک‌صدا و يک‌دل تيم ملي ايران را فرياد خواهند زد. امروز يک نبرد واقعي در مستطيل سبز آزادي در جريان است مرداني از نسل پولاد و آهن در مبارزه‌اي سخت و نفس‌گير در برابر طوفاني به نام کره‌جنوبي قرار مي‌گيرند. اما اين طوفان هم در دقايق اول بازي با فريادهاي ايران ايران فروکش خواهد کرد و مردان دلاور اين سرزمين ايمان و اراده با شکست کره دل ميليون‌ها ايراني را شاد خواهند نمود. امروز باران رحمت و مهرباني در جاي جاي استاديوم آزادي به چشمه مي‌خورد ميليون‌ها چشم در پاي گيرنده‌ها و در داخل منازل قلب‌ها را به خدا سپرده‌اند و آرام و قرار ندارند. هر لحظه بوي گل پيروزي فريادها را در خانه‌ها به هوا خواهد برد. جواناني که برق نگاهشان از صفحه جادويي تلويزيون يک لحظه قطع نمي‌شود عشق و غرور ملي سراپاي آنها را فرا گرفته است آنها به ساق‌هاي طلايي سربازان ايراني در مستطيل سبز چشم دوخته‌اند. آري امروز مستطيل سبز آزادي آوردگاهي است که بوي پيروزي ايران را مي‌دهد.کره‌اي‌هاي چشم‌بادامي خوب مي‌دانند که در مستطيل سبز آزادي نمي‌توان به دنبال پيروزي رفت و از حالا تسليم اراده‌هاي انسان‌هايي شده‌اند که از نخستين ساعات صبح امروز به ورزشگاه آزادي آمده‌اند و همهمه تشويق‌ها و حمايت‌هاي آنها از دلاورمردان مستطيل سبز آزادي فقط و فقط پيروزي را فرياد مي‌زنند. آري امروز مستطيل سبز آزادي جهنم سرخ کره‌اي‌هاست. کره‌اي که فکرش را هم نمي‌کرد که در مقابل اين همه تماشاگر عاشق و ملي قرار بگيرد.

 

 

 
امروز گويا دويست‌هزار تماشاگر عاشق تيم ملي به ورزشگاه آزادي آمده‌اند تا نشان دهند که اميدهايشان براي رفتن به جام‌جهاني صد چندان شده است. ما پيروز ديدار امروز خواهيم بود. بروبچه‌هاي ملي پوش عاشق اين ملت يکدل شده‌اند که کره‌جنوبي را در تهران و در اين جهنم سبز شکست دهند. مردان بزرگ تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران آنگاه که گام در مستطيل سبز مي‌گذارند به ياد پدران خود در جبهه‌هاي نبرد فقط به دنبال پيروزي هستند و بس، ما مي‌توانيم کره جنوبي را با نتيجه خوب در تهران شکست دهيم و اين را عاشقان روي سکوهاي آزادي مي‌گويند.
آنها ياران دوازدهم تيم ملي هستند که در همه حال با تيم ملي همراهند. انسان‌هايي که امروز پيروزي تيم ملي ما را در سکوهاي استاديوم آزادي رقم خواهند زد. امروز همه دل‌ها در استاديوم آزادي است، استاديوم آزادي امروز ده‌ها هزار تماشاگر را در خود جاي داده است تا نشان دهد که مردم فوتبالدوست ما عاشق ملي‌پوشان هستند و با همه توان تا دقايق پاياني بازي همراه تيم ملي در برابر کره‌جنوبي نبرد خواهند کرد و به پيروزي خواهند رسيد، ورزشگاه آزادي امروز ميعادگاه ده‌ها هزار قلبي است که به عشق تيم‌ملي مي‌تپد.
سربازان ملي‌پوش فوتبال ما امروز تنها نيستند چرا که ده‌ها هزار تماشاگر مشتاق با فرياد ايران ايران فضاي پيروزي را بر ايشان رقم زده‌اند و اکنون اين شما اين ورزشگاه آزادي و اين هم قلب‌هاي مهرباني که هيچ صدايي جز پيروزي را نمي‌شنوند
بستن http://www.modarair.com/news/ورزش/جام-جهاني.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498359     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: