نام شما:
ایمیل مقصد:

يونل مسي بهترين بازيکن سال جهان شد / رکورد شگفت‌انگیز مسی؛ چهار توپ طلا در چهار سال !

يونل مسي بهترين بازيکن سال جهان شد / رکورد شگفت‌انگیز مسی؛ چهار توپ طلا در چهار سال !


گروه: ورزش، المپیادها و مسابقات
تاریخ درج: 1391/10/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه ورزشي: لیونل مسی برای چهارمین سال پیاپی برنده توپ طلا شد و باز هم رکورد دیگری را جابجا کرد.
رکورد شگفت‌انگیز مسی؛ چهار توپ طلا در چهار سال!

مسي كه براي کسب اين عنوان با کريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي رئال مادريد و آندرس اينيستا هافبک بارسلونا به رقابت پرداخت جایزه را از دست فابیو کاناوارو، برنده توپ طلای ۲۰۰۶ دریافت کرد.
درصد آرای بهترین بازیکن و بهترین مربی سال اعلام شد.
لیونل مسی توانست با ۴۱.۶ درصد آرا توپ طلا را با فاصله قابل توجهی با دیگر نامزدها از آن خود کند. کریس رونالدو ۲۳.۶۸ و آندرس اینیستا ۱۰.۹۱ درصد آرا را از آن خود کردند.
بیسنته دل‌بوسکه توانست با ۳۴.۵۱ درصد رأی بهترین مربی سال شود. ژوزه مورینیو ۲۰.۴۹ درصد و پپ گواردیولا ۱۲.۹۱ درصد آرا را کسب کردند.
مسی پس از دریافت جایزه گفت: راستش را بگویم، این واقعا باورکردنی نیست. چهارمین توپ طلا ماورای آن‌چیزی است که بتوانم توصیفش کنم. می‌خواهم از هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا تشکر کنم و از دوستانم در تیم ملی سپاس‌گزار باشم. باید از خانواده و دوستان تشکر کنم. به ویژه از همسر و از فرزندم. این بازیکن آرژانتینی اولین بازیکنی در تاریخ است که چهار توپ طلای پیاپی را می‌برد. او پیش از این رکورد سه توپ طلا را با میشل پلاتینی، یوهان کرویف و مارکو ون‌باستن شریک بود.
مسی نتوانست بارسلونا را به قهرمانی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لالیگا برساند و در لیگ قهرمانان هم به قهرمانی نرسید، اما درخشش او به حدی بود که این جایزه را برایش به ارمغان آورد.
این بازیکن ۲۵ ساله رکوردهای فراوانی را در مدت اخیر از آن خود کرده که یکی از آنها جایزه بیشترین گل زده در طول یک سال تقویمی است. مسی در سال ۲۰۱۲ توانست ۹۱ گل بزند و رکورد ۸۵ گل گرد مولر را جابجا کند. از این تعداد ۷۹ گل برای بارسلونا بود و ۱۲ گل برای آرژانتین.

مسي در گفتگو با خبرنگاران گفت: مطمئن نیستم که سال ۲۰۱۲، بهترین سال من بوده باشد. صادقانه بگویم، من علاقه ای به رکوردهای فردی ام ندارم. این موفقیت تیم است که اهمیت دیگر دارد.
هدف من، پیشرفت تیم است. وقتی تیم مي‌برد، همه چیز آسان تر مي‌شود.
علی رغم رقابتی که بین مسی و رونالدو وجود دارد، ستاره آرژانتینی اعلام کرد هر یک تنها به دنبال اهداف خودشان هستند و اهمیتی به رقابت های فردی نمی دهند.
 ما با هم رقابت نمی کنیم. ما تنها بازی مي‌کنیم و مي‌خواهیم با تیم های مان به قهرمانی برسیم. من مي‌خواهم تیم ام بهترین بازی ممکن را ارائه بدهد، فقط همین.
مسی همچنین در مورد اهدافش با تیم ملی آرژانتین گفت: ما هنوز صعود نکرده ایم و هنوز راهی طولانی برای رسیدن به این هدف داریم. ما در دیدارهای اخیر نتایج خوبی کسب کرده ایم و نمایش های خیلی خوبی داشته ایم. با این وجود، ما به عنوان یک تیم باید پیشرفت کنیم؛ هنوز راه طولانی برای صعود مانده است. ما باید هر چه زودتر صعودمان را قطعی کنیم.
او در مورد دوران کودکی اش گفت: وقتی کودک بودم، هیچ وقت به اینکه بهترین شوم، فکر نمی کردم و هنوز هم این مسئله اهمیتی برای من ندارد. تنها چیزی که دوست دارم، فوتبال بازی کردن، یاد گرفتن و بهتر شدن است. مهمترین مسئله این است که از بازی کردن لذت ببریم.

بستن http://www.modarair.com/news/ورزش/بازيکن-سال-جهان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498388     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: