نام شما:
ایمیل مقصد:

دکتر معصومه ابتکار : نیروهای مدنی با فداکاری وارد عمل شوند

دکتر معصومه ابتکار : نیروهای مدنی با فداکاری وارد عمل شوند


گروه: سازمان های غیر دولتی،محیط زیست
تاریخ درج: 1392/10/19
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

چند روز پیش به نمایندگان مجلس، دیروز به استانداران گزارش دادم و چند روز دیگر نیز گزارشی در شورای عالی محیط زیست ارائه خواهم کرد. وضعیت فعلی بسیار ناگوار است و در بعضی شرایط اوضاع در حال عبور از نقطه بحران است.در مراسمی که به همت سازمان محیط زیست برگزار شد، فعالین محیط زیست از استان‌ها و احزاب و NGO‌های گوناگون به بیان دغدغه‌های خود در حوزهٔ محیط زیست پرداختند.

به گزارش خبرنگار سلام نو، معصومه ابتکار در این نشست گفت: چند روز پیش به نمایندگان مجلس، دیروز به استانداران گزارش دادم و چند روز دیگر نیز گزارشی در شورای عالی محیط زیست ارائه خواهم کرد. وضعیت فعلی بسیار ناگوار است و در بعضی شرایط اوضاع در حال عبور از نقطه بحران است. در پاسخ به این شرایط دشوار باید یک پاسخ عملی و دقیق ارائه دهیم و چه دولت و چه نیروهای مدنی باید با فداکاری کامل در این عرصه وارد عمل شوند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما برای تشکل‌های مدنی جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم و باید برای تشکل‌های مدنی، خیریه‌ها و انجمن‌های علمی و حتی احزاب سیاسی که به این نقطه رسیده‌اند که باید به مسائل محیط زیست پرداخت، جایگاه ویژه‌ای قائل باشیم و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

ابتکار افزود: ما پیشنهاد داده ایم که در استانهای مختلف اتاق فکری به ریاست استاندار و با حضور نهاد‌های مدنی، دانشجویان و اساتید محیط زیست و بخش صنعت که بازیگران اصلی در این حوزه هستند، تشکیل شود. ما مسائل زیست محیطی را از معضلات اجتماعی جدا نمی‌دانیم و اگر در این جلسات تعامل خوبی ایجاد شود می‌توان آن را به شهرستان‌ها هم امتداد داد.

رئیس سازمان محیط زیس گفت: یکی از کارهای قشنگی که احزاب و تشکل‌ها می‌توانند انجام دهند آن است که برای نمایندگان و اعضای شورا‌های شهر کارنامه‌ای در حوزه محیط زیست تدوین کنند تا مشخص شود که نمایندگان برای محیط زیست چه کاری انجام دادند و در این زمینه برای آن‌ها کارنامه‌ای صادر کنیم.

در این مراسم همچنین فعالین محیط زیست از استان‌ها و گروه های مختلف به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

مقداد علی یاری در این جلسه گفت: در شرایط کنونی آلودگی هوای تهران بزرگ‌ترین معضل محیط زیست است. متاسفانه نمایندگان قصد دارند یک تهران جدید را در استانی دیگر از سرزمین عزیزمان ایجاد کنند و متعاقبا این مشکل در آنجا نیز ایجاد خواهد شد.
 
رئیس سازمان سبز حزب اسلامی کار گفت: علت اصلی آلودگی هوای تهران بنزین بی‌کیفیت است که آن هم به بحث تحریم‌ها باز می‌گردد. علت دیگر این مشکل نیز خودرو‌های با استاندارد چند دهه پیش است.

علی یاری افزود: باید به جای خودرو‌های ملی ایرانی خودرو‌هایی پاک و با آلایندگی کم تولید و یا وارد شود. متاسفانه در بحث تعویض تاکسی‌های فرسوده دولت تصمیم گرفته است از خودرو‌های نامرغوب چینی استفاده کند. در حالی که می‌تواند خودرو‌هایی با آلودگی کم را به کشور وارد کند.

وی همچنین از تمامی فعالین محیط زیست برای همکاری با سازمان سبز دعوت کرد و گفت: بنده از تمام NGO‌ها و فعالین محیط زیست دعوت می‌کنم تا برای بهبود وضعیت محیط زیست در کنار هم و در سازمان سبز تلاش کنیم.

کورش باقری از استان کردستان در این گردهمایی گفت: اکنون ۸ سال است که کشور به خصوص در بخش محیط زیست تعطیل شده و امیدواریم که انشالله شاهد شروع به کار مجدد محیط زیست باشیم.

باقری ادامه داد: از تهدیداتی که امروز محیط زیست استان کردستان را تهدید می‌کند می‌توان به این نکات اشاره کرد که دست اندرکاران محیط زیست از پایین بودن دستمزد‌های خود و کمبود امکانات می‌نالند. گرد و غباری که جدیدا و به خصوص از سال ۱۳۸۸ به طور جدی هوای استان را تحت تاثیر قرار داده، زباله‌ها، در یاچه زیرگان به صورت نا‌باورانه در صورت امتداد وضعیت فعلی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار خواهد شد.

این نشست با سخنرانی محمددرویش (مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست) و دیگر حاضرین ادامه یافت.





بستن http://www.modarair.com/news/سازمان/معصومه-ابتکار.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 494696     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: