نام شما:
ایمیل مقصد:

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نیاز جامعه بیشتر از اینکه گفتاری باشد باید به سمت شنیداری بودن حرکت کند؛ این مهم به معنی انتقادپذیری و استفاده از نظرات دیگران بوده که شورای پنجم آن را خط مشی خود قرار داده است.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: نیاز جامعه بیشتر از اینکه گفتاری باشد باید به سمت شنیداری بودن حرکت کند؛ این مهم به معنی انتقادپذیری و استفاده از نظرات دیگران بوده که شورای پنجم آن را خط مشی خود قرار داده است.


گروه: پنجمین دوره شورای شهر مشهد
تاریخ درج: 1396/6/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 4

در نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اساتید گروه شهرسازی دانشگاه آزاد تاکید شد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های دانشگاهی در حوزه مدیریت شهری مشهد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در نشست خود با اساتید گروه شهرسازی دانشگاه آزاد بر لزوم بهره‌گیری و تعامل با دانشگاه ها و به‌کار گیری از ظرفیت های ایشان در مدیریت شهری تاکیدکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ظهر امروز نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با اساتید گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در محل سالن جلسات تالار شهر برگزار شد.
در این جلسه، حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اظهارداشت: نیاز جامعه بیشتر از اینکه گفتاری باشد باید به سمت شنیداری بودن حرکت کند؛ این مهم به معنی انتقادپذیری و استفاده از نظرات دیگران بوده که شورای پنجم آن را خط مشی خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه حضور نیروهای متخصص در لیست امید شهر مشهد سبب افزایش چندبرابری اعتماد مردم و انتخاب ایشان شد، تصریح کرد: افزایش اعتماد مردمی، افزایش انتظارات جامعه را در پی خواهد داشت و باید در راستای برطرف شدن مشکلات گام برداریم.
موحدی‌زاده در ادامه به نقش دانشگاه ها در پیشبرد اهداف شهری اشاره کرد و گفت: ارتباط میان مدیریت شهری و دانشگاه ها باید تعریف گردد و مکانیزم این تعامل و همکاری باید به صورت زنده و پویا تعریف شود.
حاشیه شهر موضوع بعدی بود که نایب رئیس شورا به آن پرداخت و با بیان اینکه کمیسیون حاشیه شهر در شورای پنجم به دلیل داشتن بار منفی اسم کمیسیون، تغییر نام داد و با عنوان «مناطق پیرامونی و کم برخوردار» فعالیت می‌کند، افزود: اعضای این کمیسیون همگی به این مناطق اشراف دارند؛ مناطق حاشیه شهر مشهد، یک فرصت شناخته می‌شوند چرا که نیروی کار و زحمتکش شهر هستند و در فرهنگ و مراودت و دوستی از جایگاه خوبی برخوردارند.
موحدی زاده با بیان اینکه در طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد نیازمند مساعدت فکری و تخصصی دانشگاه و دانشگاهیان هستیم و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهدمقدس می‌تواند بستر لازم را برای استفاده از ایده‌ها و نقطه نظرات ایشان فراهم آورد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی نیازمند عزم و اراده قوی است که این عزم و اراده با رای قوی مردم به منتخبان شورای پنجم، در شورا شکل گرفته ولی به تنهایی کارساز نیست.
وی افزود: در کنار عزم و اراده، جامع و شهروندان نباید فکر کنند که پس از انتخابات، کار تمام شده است؛ باید با مدیریت شهری در تعامل باشند و این ارتباط نیازمند تعریف شدن است.
در ادامه این جلسه،‌ علیرضا شهریاری، رسالت شهرسازی را رسالت سنگینی دانست و گفت: در حوزه شهرسازی شهر مشهد هماهنگی وجود ندارد و مسئولان دخیل در این حوزه باید بستر لازم را برای برطرف نمودن این مشکل فراهم آورند.
شهریاری بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را از جمله نقاط شهر عنوان کرد که دارای عدم یکپارچگی و هماهنگی هستند و افزود: شورا از دانشگاه و دانشجویان انتظار دارد تا در این زمینه بیشتر فعالیت کنند و مشکلات و معضلات شهری را به شورا منتقل نمایند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا بتوان در راستای اصلاح شهر تلاش و در مسیر بستر فراهم شده گام برداریم.
شهناز رمارم، عضو کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست اظهارداشت: اعضای شورا با جدیت بدنبال انجام امور وکارهای علمی و تخصصی هستند؛ در این زمینه باید برنامه مدون و چارچوب های مشخص داشته باشیم.
رمارم ضمن درخواست از جامعه دانشگاهی شهر مشهد برای کمک به شورا در زمینه مسائل مدیریت شهری، گفت: از ظرفیت نخبگانی شهر باید استفاده کنیم و دانشگاه ها بعنوان حلقه اتصال میان مدیریت شهری و نخبگان، نقش بسزایی دارا هستند.
بستن http://www.modarair.com/news/شورا/1396-06-21-20-44-00.html
بازديد کل : 494632     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: