نام شما:
ایمیل مقصد:

واکنش رییس جمهور به حمله به مطهری؛ منطق دولت مروت با دوست و مدارا با دشمن است

واکنش رییس جمهور به حمله به مطهری؛ منطق دولت مروت با دوست و مدارا با دشمن است


گروه: نگاه اعضاء و اهل مدارا
تاریخ درج: 1394/2/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

در شورای امنیت قطع‌نامه‌های نابحق را لغو خواهیم کرد، هنر این نیست که در گوشه‌ای شعار دهیم، هنر آن است که به سازمان ملل رفته و در همان جا قطع‌نامه‌ها را لغو کنیم.رئیس جمهور منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان را منطق با دوستان مروت و با دشمنان مدارا توصیف کرد .

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان شانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید، در جوار بارگاه مطهر احمدبن موسی (ع)، شاهچراغ در جمع مردم شیراز با تأکید بر این‌که شیراز شهر عاشقان خاندان رسالت است، اظهار کرد: شیراز شهر فرهنگ و ادب و شهر سعدی و حافظ است و استان فارس نیز استان تمدن باستان ایران است.
وی با اشاره به وجود آثار باستانی متعدد در استان فارس، خاطرنشان کرد: آثاری که مایه فخر ملت ایران است و همچنین آثار تمدنی و معماری فرزندان این مرز و بوم در قرن‌های پیش امروز در تخت جمشید و پاسارگاد برای مردم به یادگار مانده است.
رئیس جمهور با بیان این‌که بزرگان استان فارس را پایتخت همه عاشقان زبان فارسی قرار داده‌اند، گفت: از شبه جزیره هند تا آسیای صغیر و نیز از سواحل خلیج فارس تا دشت‌های آسیای میانه و همه عاشقان زبان قند فارسی، شیراز و فارس را پایتخت فرهنگ خود می‌دانند.
رئیس جمهور با بیان این‌که در این سرزمین شهریاران سخن یعنی سعدی و حافظ در قرون میانی رنسانس بزرگ فکری و معنوی را به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: سعدی و حافظ نه تنها پاسداران زبان پارسی و ادب و فرهنگ بودند، بلکه دین، زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند و حافظ شیرین سخن که گفت "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا" ، خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد.
وی با تأکید بر این‌که با دوستان مروت خطی در داخل این سرزمین است و به معنای همدلی و همزبانی است،‌ گفت: امسال سال وحدت، برادری و دوستی و محبت است و سال انسجام ملی به ویژه در شیراز و فارس است.
روحانی همچنین اظهار کرد: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر مأنوس است و اعتدال خلق و خوی ایرانیان نیز در شیراز بهتر هویداست.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که شیراز سرزمین محبت و مهمان نوازی است،‌ به حادثه اخیر شیراز و حمله عده‌ای به یکی از نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: اگر 2 نفر، 5 نفر یا 10 نفر کاری برخلاف ادب در گوشه‌ای از خیابان‌های شیراز انجام دادند آنها شیرازی نبودند.
وی با تأکید بر اینکه شیراز شهر صفا و برادری و احترام به بزرگان و شهیدان است، گفت: شیراز، معلم بزرگ استاد علامه مطهری را دوست دارد.
روحانی تصریح کرد: منطق دولت تدبیر و امید با همه جهانیان با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است.
وی خاطرنشان کرد: به تیم هسته‌ای پیام می‌فرستم که احساسات جوانان شیرازی و عشایر غیور را ببینید؛ مردم به خادمان این ملت احترام می‌گذارند.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "از سانتریفیوژ مهم‌تر، قدرت تیم مذاکره‌کننده است" ادامه داد: امروز تیم مذاکره کننده ما در قلب دنیای غرب با صدای رسا، از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند، با قدرت، منطق و استدالال حقوقی انشاءالله به حول قوه الهی تمام قطع‌نامه‌های نا‌بحق شورای امنیت را لغو خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: با حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری در آینده‌ای نه چندان دور، در شورای امنیت قطع‌نامه‌های نابحق را لغو خواهیم کرد، هنر این نیست که در گوشه‌ای شعار دهیم، هنر آن است که به سازمان ملل رفته و در همان جا قطع‌نامه‌ها را لغو کنیم.
رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه "مسیر و راه احقاق حقوق ملت ایران و بازکردن درب‌ها را نه برای واردات مصنوعات این جا و آن جا، بلکه برای باز کردن درب صادرات محصولات ایرانی به منطقه و جهان ادامه می‌دهیم" گفت: باید درب‌ها را برای رونق اقتصادی در کشور باز کنیم. ‌
وی افزود: ما قبل از آن که تحریم‌ها برداشته و لغو شود، تورم را توانستیم مهار کنیم و از رکود خارج شویم، اگر تحریم‌ها را می‌شکستیم و آن‌وقت از رکود عبور می‌کردیم، می‌گفتند چشم دولت به بیرون است. چشم دولت یازدهم اول به آسمان‌ها و بعد از آن چشمش به دستان پرتوان ملت ایران است.
حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: با کمک مردم، هم رشد اقتصادی را پیشرو خواهیم داشت، بی‌تردید راه را برای رشد، برای رفاه اقتصادی آماده می‌کنیم. در سال گذشته 8.5 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دادیم این ها همه به خاطر حمایت مردم بود.
وی تاکید کرد: دولت با همه تلاش مسیر رونق اقتصادی را آماده خواهد کرد، تصمیم دولت، در آغاز امسال برای صندوق توسعه ملی و تسهیلات صندوق توسعه این بود که سود تسهیلات از 14 تا حداکثر 16 درصد را تصویب کرد، همچنین با توجه به مصوبه شب گذشته شورای پول و اعتبار می‌توان اعلام کرد که همه زمینه‌ها برای رونق اقتصادی در کشور آماده است.
رئیس‌جمهور همچنین به تصمیمات دولت برای استان فارس اشاره کرد و گفت: برای استان فارس ‌92 طرح و پروژه توسعه‌ای با 953 میلیارد تومان اعتبار مدنظر قرار داریم که همه این طرح‌ها در سال 94 و 95 تکمیل و به اتمام می‌رسد

 

بستن http://www.modarair.com/news/مقالات/1394-02-09-19-11-45.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497928     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: