نام شما:
ایمیل مقصد:

نیاز جامعه به تخلیه‌ روانی، دلیل تجمع‌ گسترده‌ مردم در مراسم پاشايي

نیاز جامعه به تخلیه‌ روانی، دلیل تجمع‌ گسترده‌ مردم در مراسم پاشايي


گروه: مسائل اجتماعی و فرهنگی
تاریخ درج: 1393/8/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه جامعه: مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران، جامعه را نیازمند فضایی برای تجمعات مثبت و مناسب دانست و گفت: گاهی آدم‌ها به هر بهانه‌ای دوست دارند غم‌ها، هیجانات و ناکامی‌های خود را تخلیه کنند؛ در کشورهای دیگر به این موضوع توجه شده اما در ایران این نیاز جدی تلقی نمی‌شود.ه گزارش آفتاب، همزمان با فوت خواننده جوان، مرتضی پاشایی تجمعاتی در تهران و چند شهر دیگر برگزار شد که خانواده مرتضی پاشایی با توجه به حواشی پیرامون آن بیانیه‌ای صادر کرد. در این میان مصطفی اقلیما، رئیس انجمن مددکاری ایران در گفت‌وگو با «آفتاب» به عوامل این پدیده اشاره کرده و گفت: «برگزاری تجمعات تنها به دلیل فوت یک خواننده نیست بلکه به دلیل نیاز به پرکردن اوقات فراغت و نیاز آدم‌ها به هم بودن، اینقدر پررنگ می‌شود. متاسفانه آمار بیکاری در کشور ما بالاست و اوقات فراغت زیاد و بدون برنامه در کشور ما زیاد و فراوان است. از سویی دیگر غم‌ها و استرس‌ها و نبود امنیت روانی و شغلی و اقتصادی در کشور ما افزایش یافته و جایی نیز برای رفع و زدودن این انرژی منفی در کشور ما وجود ندارد.»

وی گفت: «در بسیاری از کشورهای پیشرفته به این موضوع توجه می‌شود؛ مکان‌هایی برای تخلیه انرژی منفی پیش‌بینی شده است. به همین سبب ما می‌بینیم که با برگزاری هر تجمعی آدم‌هایی که حتی ممکن است دلیل برگزاری آن را نیز ندانند، به این جمع می‌پیوندند زیرا در جامعه ما شادی‌های دست‌جمعی و باهم‌بودن آدم‌ها جدی گرفته نمی‌شود و مخالفت‌هایی نیز با آن وجود دارد.»

اقلیما گفت: «متاسفانه دو اصل مهم شایسته‌سالاری و پاسخگویی مسئولان که توسط مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است در جامعه ما در نظر گرفته نشده است؛ همین موضوع سبب شده است که نیازهای جامعه سطح به سطح در نظر گرفته نشده و آدم‌ها گمگشته نیازهای خود باشند.»

اقلیما تاکید کرد: «عدم شایسته‌سالاری و بی‌توجهی به قانون سبب شده است که برخی گروه‌های تندرو حد و حریم زندگی خصوصی مردم را محدود‌کرده و فضای شادی اجتماعی را تنگ کرده تا فضای امنیتی در جامعه پر‌رنگ‌تر شود. رویکرد نادرستی که سبب می‌شود به مرور زمان رشد همه‌جانبه و کارایی کافی بازمانده و عدم اعتماد و سرخوردگی در آن افزایش پیدا کند.»

بستن http://www.modarair.com/news/مسائل-اجتماعی/پاشايي.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496069     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: