نام شما:
ایمیل مقصد:

۶ شرط اساسي براي پيمودن مسير موفقيت

۶ شرط اساسي براي پيمودن مسير موفقيت


گروه: مسائل اجتماعی و فرهنگی
تاریخ درج: 1392/12/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
معمولا صحبت کردن درباره برنامه ريزي، پيشرفت و موفقيت کار آساني است، در حالي که اگر رودربايستي را کنار بگذاريم بهتر از هر کسي مي دانيم که عمل به اين صحبت ها و در واقع عملي کردن اهداف کار هر کسي نيست. شايد به همين دليل باشد که از بين ميليون ها انساني که هر سال در آستانه سال نو براي خود برنامه ريزي مي کنند، فقط تعداد اندکي هستند که به تمام اهدافشان دست مي يابند. حالا شما مي توانيد در آخرين روزهاي سال ۹۲ انتخاب کنيد که دوست داريد جزو کدام دسته باشيد. اکثريتي که هر روز درجا مي زنند يا اقليتي که سختي راه را به جان مي خرند و در راه پيشرفت و موفقيت ثابت قدم هستند. اگر دسته دوم را انتخاب کرده ايد علاوه بر اين که به شما براي اين انتخاب تبريک مي گوييم، ۶ شرط اساسي را هم که لازمه محقق شدن اين انتخاب تان است در ادامه مطرح مي کنيم، به ياد داشته باشيد که با مهيا کردن اين شروط راه رسيدن به موفقيت را براي خودتان هموار مي سازيد.
شرط اول: فرهيخته شويد: مجله «موفقيت» نوشت: شما که اهل موفقيت هستيد، حتما اهل مطالعه کتاب هم هستيد. مطالعه کتاب هايي که ديگران درباره اهداف شما نوشته اند و يا دانستن اصول اساسي، علمي و زمينه هاي تخصصي کاري که قصد انجام آن را داريد باعث مي شود آرزوهايتان روي پايه هاي محکم و استواري بنا شوند. همچنين داشتن اطلاعات کافي مانند توشه راه عمل مي کند؛ درست همان طوري که براي مسافرت نوروزي تان، هم چمدان هاي پروپيمان مي بنديد و هم اطلاعات کافي درباره مقصدتان کسب مي کنيد، در راه رسيدن به شهر آرزوهايتان هم لازم است همين کار را انجام دهيد تا از سريع ترين، راحت ترين و مطمئن ترين راه به مقصد برسيد.
شرط دوم: باانگيزه شويد : حتي اگر درباره هدفتان آگاهي کافي داشته باشيد اما انگيزه اي کافي براي پيش رفتن نداشته باشيد، اين اطلاعات به هيچ وجه برايتان کارآمد نخواهد بود. پرواضح است که براي راه اندازي موتور حتما بايد سوخت کافي داشته باشيد که انگيزه، همان سوخت موتور شماست. انگيزه همان چيزي است که صبح ها شما را از رختخواب گرم و نرم بيرون مي کشد و شب ها نمي گذارد خواب به چشمتان بيايد؛ انگار چيزي از درونتان مي جوشد و شما را به حرکت وامي دارد. يکي از راه هاي کسب انگيزه، خواندن و شنيدن مطالب الهام بخش و برانگيزاننده است. انگيزه اي که به شما اجازه ندهد در ميانه راه کم بياوريد و تا در آغوش کشيدن موفقيت، با اميد ادامه دهيد.
شرط سوم: هدفمند باشيد: تقريبا هميشه انگيزه با علاقه همراه است و ارتباطش با «هدف» اين است که هدف بايد مورد علاقه شما باشد. اگر هدفتان را از روي علاقه قلبي خودتان انتخاب کرده باشيد و نه به خاطر ديگران، نيروي مورد نيازتان از درون خودتان سرچشمه مي گيرد و شما را پيش مي برد. اهداف اصيل، انگيزه هاي اصيل را نيز به وجود مي آورند؛ چنان که تا پايان راه بادوام خواهند ماند؛ البته گاهي هدف هاي نادرست هم مي توانند شما را پيش ببرند، مثلا چشم و هم چشمي، اما مشکل اين گونه انگيزه ها آن است که فقط تا يک جايي مي توانند شما را به پيش برانند و از آن جا به بعد، رهايتان مي کنند و تنها و بي هدف مي شويد. از طرف ديگر، اين نيروها مي توانند مريضتان کنند؛ در حالي که هدف هاي اصيل، شما را به اوج رضايت مي رسانند.
شرط چهارم: اجتماعي شويد ما موفقيت را براي چه مي خواهيم؟ براي اين که زندگي خوبي در کنار ديگران داشته باشيم. بودن در اجتماع علاوه بر اين که طعم موفقيت را براي ما شيرين تر مي کند، مي تواند ما را در راه رسيدن به آرزوهايمان نيز ياري کند. ما از ديگران الگو مي گيريم،از تجربه هاي کساني که پيشتر اين راه را با موفقيت پيموده اند، استفاده مي کنيم و در هنگام رويارويي با سختي ها، گاهي از کمک آن ها استفاده مي کنيم. اين موضوع ثابت شده است که الگوبرداري و سرمشق گرفتن از ديگران يکي از موثرترين راه هاي يادگيري عادت هاي جديد در زندگي است. فکر مي کنم شروع سال نو بهترين فرصت براي انتخاب الگوهاي ايده آل باشد.
شرط پنجم: به عقب نگاه کنيد : يکي از موثرترين کارهايي که براي ارزيابي مسير پيموده شده مي توانيد انجام دهيد، آن است که در پايان هر فصل از سال، اهدافي را که در ابتداي سال تعيين کرده بوديد، بررسي کنيد و ببينيد اين قسمت از راه را چطور پيش آمده ايد. با بررسي مداوم اهداف و تصور رسيدن به آن ها، قدرتمند مي شويد و عبور از موانع و سختي هاي راه برايتان آسان مي شود. تازه ، اين کار به شما نشان مي دهد که آيا مسيري که مي پيماييد، درست است يا خير. از همه  اين ها گذشته، گاهي لازم است تحولاتي در برنامه هايتان ايجاد کنيد که آن برنامه ها با شرايط موجود هماهنگ تر شود.

شرط ششم: ثابت قدم باشيد : کوه بيستون را نمي توان يک جا از ميان برداشت؛ حتي اگر رستم دستان باشيد. اما اگر قرار به خرده خرده بردن سنگ ها باشد، تقريبا براي هر کسي اين کار امکان پذير است و اين همان رازي بود که فرهاد مي دانست. شما هم براي رسيدن به شيرين خود، از قدم هاي کوچک شروع کنيد. اين که بخواهيد به يک باره بعد از تعطيلات نوروز زندگي تان از اين رو به آن رو شود، نتيجه اي جز نااميدي برايتان نخواهد داشت. حتما ديده ايد افرادي را که دو هفته مانده به عيد، ورزش را شروع مي کنند و مي خواهند با شروع سال نو به تناسب اندام برسند. آن ها به اين نکته توجه ندارند که براي آب کردن اين کوه چربي که در طول ۲۰ سال شکل گرفته است، بايد حداقل ۱۰ سال صبر و شکيبايي به خرج دهند

بستن http://www.modarair.com/news/مسائل-اجتماعی/موفقيت.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496066     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: