نام شما:
ایمیل مقصد:

اعتیاد موجب نگرانی جامعه شده است/ رکورد آسیب های اجتماعی در دست اعتیاد

اعتیاد موجب نگرانی جامعه شده است/ رکورد آسیب های اجتماعی در دست اعتیاد


گروه: مسائل اجتماعی و فرهنگی
تاریخ درج: 1394/9/3
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

گروه جامعه: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در استان مرکزی اعتیاد، طلاق و سرقت بیشترین فراوانی را در میان دیگر آسیب‌های اجتماعی به خود اختصاص داده‌اند.

غلامرضا فتح‌آبادی  بیان کرد: اعتیاد موجب نگرانی جامعه شده است، چراکه این آسیب در بخش‌های مختلف جامعه تأثیرگذار است.وی افزود: آمارها حاکی از آن است که 40 تا 50 درصد طلاق‌ها، 30 تا 40 درصد سرقت‌ها و 65 درصد کودک‌آزاری‌ها ناشی از سوءمصرف مواد است.فتح‌آبادی اعتیاد را ام‌الفساد جامعه دانست و گفت: 15 درصد افراد جامعه به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر سوءمصرف مواد هستند که این مهم، ده‌ها آسیب دیگر را زنجیروار به همراه می‌آورد.

 وی ادامه داد: طلاق و آثار و تبعات آن در جامعه دومین آسیب در استان است. طبق تحقیقات میدانی صورت گرفته طی دو سال گذشته در استان 60 درصد موارد طلاق در خانواده‌هایی رخ می‌دهد که دارای فرزند هستند. علیرغم اهمیت این موضوع، تاکنون به طور ویژه به آن توجه نشده است.فتح‌آبادی تصریح کرد: جدایی پدر و مادر گرفتاری‌های بسیاری همچون تنهایی، ترک تحصیل و اضطراب را برای کودک ایجاد می‌کند، همچنین به دلیل کم‌توجهی به آنها انواع بیماری‌ها این کودکان را تهدید می‌کند.

 وی ادامه داد: طلاق که به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد موجب بروز مشکلاتی برای زنان می‌شود. در سایر کشورها راهکار ازدواج مجدد برای این زنان تعریف شده است، اما در فرهنگ کشور ما این راهکار هنوز به درستی تعریف نشده است.مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد 80 درصد زنان مطلقه، هرگز تا پایان عمرشان ازدواج نمی‌کنند.وی با بیان اینکه گرفتاری‌های روحی روانی بسیاری این زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در دنیا، عمر این افراد 10 الی 20 سال کاهش پیدا می‌کند چراکه دچار انزوا شده و شبکه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دهند.

 

فتح‌آبادی تصریح کرد: خواه ناخواه طلاق اتفاق می‌افتد و جامعه روحانیون و دیگر مسئولان باید تدابیری در این رابطه بیندیشد چراکه این افراد حق حیات دارند و شرایط و تسهیلات لازم برای ازدواج مجدد آنها باید فراهم شود.وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه 100 هزار طلاق به دلایل مختلف در کشور اتفاق می‌افتد. نکته مهم این است که نباید زنان مطلقه را به حال خود رها کرد.

 این مقام مسئول در استانداری تصریح کرد: آمار طلاق در آمریکا سال به سال کاهش پیدا می‌کند چراکه بر خلاف تصور عموم، به منظور پیشگیری از طلاق اقدامات پیشگیرانه مفیدی انجام شده و خانواده از جایگاه مستحکمی برخوردار است.وی ادامه داد: در این جوامع با ارائه آموزش‌های خانواده، یارانه‌های تشویقی و برنامه‌ها و بسته‌های فرهنگی، خانواده از ارزش برخوردار شده و حفظ آن مورد تأکید قرار گرفته است.

 فتح‌آبادی بیان کرد: درست است که مدرنیته خانواده‌ها را در پاره‌ای شرایط بدون برنامه‌ریزی دچار بحران می‌کند، اما در مواقعی که اقدامات منسجم و با برنامه‌ریزی باشد و دستگاه‌ها علمی کار ‌کنند آسیبی ایجاد نخواهد شد. طبیعی است که بدون برنامه‌ریزی جدی و قوی هر آسیبی به معضل تبدیل می‌شود.وی سومین آسیب اجتماعی در استان مرکزی را سرقت دانست و گفت: سرقت معلول بسیاری از علت‌های دیگر همچون اعتیاد است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.فتح‌آبادی اضافه کرد: بخشی از آسیب‌های موجود در استان مرکزی در حوزه خودکشی است که نگران‌کننده است. آمارهایی نیز در ارتباط با کودک‌آزاری و روابط نامشروع وجود دارد، اما در کل میانگین آسیب‌های اجتماعی در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است

بستن http://www.modarair.com/news/مسائل-اجتماعی/آسیب-های-اجتماعی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497608     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: