نام شما:
ایمیل مقصد:

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مشترک روسای آموزش و پرورش استان:  آموزش و پرورش مولد فرهنگ و هنجارهای جامعه و بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مشترک روسای آموزش و پرورش استان: آموزش و پرورش مولد فرهنگ و هنجارهای جامعه و بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1395/6/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مولد سرمایه انسانی است، اظهار کرد: متاسفانه سهم ایران از سرمایه‌های انسانی در مقایسه با کشورهای دنیا محدود است.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علیرضا کاظمی امروز 25 شهریور ماه در گردهمایی مشترک روسای آموزش و پرورش استان با شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل مرکز رفاهی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: تکیه ما بر منابع فیزیکی، مادی و طبیعی است، به دلیل تکیه بر نفت در دوران تحریم، کشور به سمت مشکلات پیچیده‌ای می‌رفت، در حوزه سرمایه علم،  دانش و سرمایه نیروی انسانی که موضوع مهارت و تجربه در آن مطرح است خوب کار نشده است.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که می‌تواند کشور را به سمت جلو حرکت دهد توسعه منابع انسانی است، توسعه منابع انسانی زیربنای تمام توسعه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است این موضوع را آموزش و پرورش به خوبی تشخیص داد و  با کلید زدن دانشگاه فرهنگیان به این حوزه ورود پیدا کرد و تامین منابع انسانی خود را با این دانشگاه استراتژیک طراحی کرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اگرچه در این راستا مشکلات زیادی وجود دارد، اما در سال جاری اولین نیروهای دانشگاه فرهنگیان وارد چرخه فعالیت می‌شوند حالا باید به ارزیابی و اصلاح عملکردمان در این حوزه بپردازیم که نکته بسیار مهمی است.
 
کاظمی تصریح کرد: بستر توسعه انسانی آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش نیز این موضوع باید از دوران ابتدایی پیگیری شود، باید در مقطع ابتدایی سرمایه‌گذاری داشته باشیم به قول امام خمینی(ره) باید دبستان را دریابیم که دانشگاه دیر است؛ ماموریت آموزش و پرورش در راستای ماموریت انبیاء و رشد و شکوفایی استعدادهاست.
 
وی افزود: آموزش و پرورش مولد فرهنگ و هنجارهای جامعه و بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
 
کاظمی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین محور برنامه‌های ماست، عنوان کرد: تلاش برای تحقق سند تحول بنیادین از مهم‌ترین برنامه‌های ماست، معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت است و توسعه انسانی به پشتوانه معلم شکل خواهد گرفت بنابراین معلم باید در کانون توجه ما قرار بگیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اعتقاد دارم معلم به عنوان اساسی‌ترین رکنی که می‌تواند سند تحول بنیادین را پیاده کند در سند تحول بنیادین به خوبی دیده نشده و همه تمرکز ما در حوزه سند تحول بنیادین بر ستادهاست که اشتباه است.
 
وی عنوان کرد: شکاف بین عمل و نظر در توجه به معلم از مهم‌ترین آسیب‌های نظام آموزش و پرورش است، معلم برخوردار از بینش و دانش می‌خواهیم، اما بسترهای آن را فراهم نکرده‌ایم، در گفتمان این موضوع مانده‌ایم و باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.
 
کاظمی خاطرنشان کرد: بعد از معلم، مدیران اساسی‌ترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین دارد آن هم نه مدیریت بلکه رهبری آموزشی در مدارس و پس از آن مقام معظم رهبری در ستادها نقش مهمی را ایفا می‌کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه توجه به اقتصاد و آموزش و پرورش از مسائلی بوده که به شدت مورد غفلت قرار گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 92 درصد آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود و آموزش و پرورش برای مایحتاج روزانه‌اش مانده است.
 
کاظمی ادامه داد: راهبرد اصلی ما تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت است این موضوع ادعای بزرگی بوده و شعار کوچکی نیست کیفیت و عدالت دو مفهوم ارزشمند آرمانی هستند که همه جهانیان تشنه آن‌ها هستند.
 
وی در خصوص سیاست‌های آموزش و پرورش استان، گفت: تمرکز در سیاست‌های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با رویکرد اعتدال و نگاه تدریجی و منعطفانه از جمله سیاست‌های ماست، رویکرد استراتژیک به حوزه‌ها و اجرای استراتژی‌های خرد و اثربخش مبتنی بر استراتژی‌های کلان خواهیم داشت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: پرهیز از هیجانات و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده و مشورت و تحقیق میدانی در تصمیم‌گیری‌ها از دیگر برنامه‌های ماست، فرهنگ سازمانی را در راستای خدمت‌رسانی مهربانانه به جامعه فرهنگیان در حوزه رفتار و کردار ارتقا خواهیم داد.
 
وی با اشاره به ارتقای فرهنگ ساده زیستی، تصریح کرد: از تجملات زائد در تمام سفرهای استانی، جلسات، همایش‌ها پرهیز می‌کنیم و هیچ فردی حق ندارد به بنده یا مهمانان خارج از استان و ... از حساب شخصی و بیت‌المال هدیه‌ای بخرد ما خودمان را نباید به تکلف بیندازیم و عواقب اخروی و دنیایی برای خود ایجاد کنیم.
 
وی افزود: تمرکز بر ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عدالت آموزشی توجه به مناطق کم برخوردار و ارائه برنامه عملیاتی عینی در این راستا توجه به موضوع فنی و حرفه‌ای، توجه به ارتقای منزلت فرهنگیان، توسعه مشارکت‌ها، تکمیل حلقه‌های مفقوده یا اصلاح برنامه‌های قبلی در حوزه پارلمان و مدیران و معلمان، ایجاد فضای سالم در حوزه نقد، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، سامانه‌ها و فضای مجازی، مداخله موثر در تصمیم‌گیری‌های سازمان و استفاده از خرد جمعی از دیگر برنامه‌های ماست.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به مکاتب استراتژیک، تصریح کرد: به گفته صاحب‌نظران علم مدیریت بهترین مکتب، مکتب تلفیقی است این مکتب ترکیبی از  تدبیر و اقتضائات محیطی است که به این نوع برنامه‌ریزی اعتقاد داریم در این برنامه‌ریزی چشم‌اندازی برای سازمان وضع می‌شود و استراتژی‌های متغیر و متفاوت برای رسیدن به این چشم‌انداز طراحی می‌شود.

بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/کاظمی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498187     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: