نام شما:
ایمیل مقصد:

میرلوحی، معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم :‌ ما به شعار زنده‌باد مخالف من معتقد هستیم

میرلوحی، معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم :‌ ما به شعار زنده‌باد مخالف من معتقد هستیم


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1392/7/12
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

محمود میرلوحی گفت: باید قدرت نمایندگان ملت را با رفتار مدنی و حمایت به جا و منطقی و درست بالا ببریم تا بتوانند مقتدرانه در عرصه‌ بین‌الملل حضور یابند و در بده بستانی که قرار است اتفاق افتد، سهم بیشتری بگیرند.
آفتاب: معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که حوزه سیاست و کار و فعالیت در عرصه سیاسی، جنبه بنیادی و پایه برای دیگر حوزه‌ها دارد، اظهار کرد: در دنیای امروز فعالیت و کار حرفه‌ای بسیار زیادی اتفاق می‌افتد و در کشور ما در اوایل انقلاب سیاست به خوبی عمومی شد و به همه عرصه‌های جامعه آمد و همان طور که امام(ره) فرمودند سیاست ما عین دیانت ماست بعد از انقلاب شاهد بودیم همه‌ مردم حتی در روستاها سیاسی شده‌اند و جنبه عمومی سیاست به خوبی در جامعه تمرین شد، اما همانطور که در فوتبال و ورزش‌های دیگر شاهد هستیم در حوزه آماتور خوب جلو رفتیم، اما وقتی به عرصه حرفه‌ای رسیدیم با مشکل مواجه شدیم.
 
وی افزود: آسیبی که در دهه اخیر در جامعه ما بیشتر بروز پیدا کرده است، این است که اهل سیاست و افراد حرفه‌ای سیاسی محدود شدند و تریبون‌ها به صورت رانتی در اختیار بخش‌ها و گروه‌های فاقد شناسنامه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به این که امروز دولت تدبیر و امید آمده است و تدبیر به معنای عقلانیت، منطق و توجه به نخبگان و منتقدان و کار کارشناسی است، گفت: امروز آثار رفتارهای پر هزینه در کشور بیشتر نمایان می‌شود به طور مثال در عرصه سیاست خارجی که بسیار حساس‌اند در دنیا ورزیده‌گان عرصه‌های مختلف را به حوزه سیاست خارجی می‌آورند و از حضور آن‌ها استفاده می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما به خاطر شرایط رانتی که بوده است برخی فکر می‌کنند در همه صحنه‌ها حق دارند به هر شکلی که تشخیص می‌دهند ورود پیدا کنند و هر هزینه‌ای را به ملت تحمیل کنند.
 
معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم با اشاره به مشکل کمبود احزاب و فضای سازمان‌یافته که سیاست را در کشورمان نهادینه و نیرو تربیت کند، گفت: شاهدیم جوانی که هنوز لیسانس نگرفته با مصاحبه‌ای در خبرگزاری رانتی ، تیتر و چهره می‌شود و جلوی رئیس‌جمهور می‌ایستد که نماینده رای مردم است و فکر می‌کند باید از تریبون کفش با جامعه و دنیا صحبت کند.
 
وی با تاکید بر این که این روش که هر خوبی را متعلق به خود بدانیم و هر بدی را به دشمن نسبت دهیم، باید عوض شود، اظهار کرد: امروز مساله مذاکره با آمریکا برای حل گرفتاری‌های موجود مطرح است و باید در این رابطه همه جوانب مختلف ازجمله منافع ملی و مصلحت داخلی، رقبا و شرایط منطقه را در نظر بگیریم و نتیجه بگیریم کاری که انجام شده است خوب یا بد است. پس اگر کسی هواداری کرد نباید شیفتگی کند و آن را مطلق خوبی‌ها بداند و یا کسی که مخالفت می‌کند به صورت نفرت‌آمیز عمل کند.
 
میرلوحی با بیان این که نفرت و شیدایی در تمام عرصه‌ها را شاهد هستیم که باید برطرف شود، افزود:‌اعتدال به عنوان پیام دولت یازدهم و انتخابات خرداد 92 به این معناست که نگاه نفرت و شیدایی را برطرف کنیم که برای ملت هزینه‌های بسیار دارد.
 
وی با اشاره به این که اتفاق مبارکی رخ داده است، گفت:‌البته این طور نیست که از سر قدرت ما، آمریکا با ایران کنار آمده است، چون این نگاه همان افرادی است که هشت سال گذشته قطعنامه‌ها را کاغذپاره خواندند و هزینه‌های زیادی به ملت وارد آوردند.
 
معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم با اشاره به این که امروز دولت آقای روحانی با برنامه حل مشکلات کشور آمده‌اند و اگر رقبا بخواهند مانع اجرای برنامه‌ها شوند به ملت دهن کجی کرده‌اند، تصریح کرد:‌ملت به روشنی اعلام کرده‌ است که خواهان تجدیدنظر در سیاست خارجی و سیاست داخلی و ایجاد نگاه اعتدالی و البته تحول اقتصادی است، پس باید در فضای مناسب و منطقی، عقلانی و منصفانه بحث کنیم و به نظر من آقای روحانی اقدام ارزشمندی انجام دادند و رفتارشان در آمریکا خوب و از موضع کاملا صحیح و سالم بود.
 
میرلوحی افزود: این نگاه که در عرصه سیاست بین‌الملل بنشینیم و طاقچه بالا بگذاریم تا طرف مقابل جلو بیاید درست نیست چون هم آن‌ها مسائل و نیازهای ما را می‌دانند و هم ما از نیازهای آمریکا در منطقه و داخل آن باخبریم و می‌دانیم که امروز آمریکا مثل هشت سال یا 16 سال پیش نیست پس باید براساس منافع، مصالح و واقعیت‌ها مشکلات را حل کنیم.
 
وی با بیان این که رقبا و جماعتی که کفش پراکنی می‌کنند کم تحمل و اقتداگرا هستند، خاطرنشان کرد: این گروه برای مخالف حقی قائل نیستند، اما اصلاح طلبان در برخورد با آن‌ها نباید به سبک آن‌ها عمل کنند و طرفداران دولت باید توجه داشته باشند که قصد ما این است که آزادی‌های مدنی را توسعه دهیم.
 
وی با اشاره به این که هنوز تغییر عمده‌ای در رفتار صدا و سیما نمی‌بینم و به نظر من هنوز صدا و سیما در اختیار گروه اقتدارگراست، افزود: این گروه برای بیان نظراتشان روزنامه و تریبون دارند پس نباید به روش پرتاب کفش روی آورند.
 
میرلوحی با تاکید بر این که ما به شعار زنده‌باد مخالف من معتقد هستیم، گفت: از منتقدان خواهش می‌کنم به کفن پوشی و پرتاب کفش اقدام نکنند بلکه همه باید به هم کمک کنیم که فضای جامعه عقلانی و منطقی و کارشناسی شود و در فضای مناسب تلویزیون، رادیو، دانشگاه نظرات و نقدها را مطرح کنیم.
 
وی با اشاره به این که در آغاز راه هستیم و باید بتوانیم چهار ماه آینده را به خوبی مدیریت کنیم و بدانیم کجا باید آرام شویم، کجا سخن بگوییم، از دولت حمایت کنیم و حتی آن را نقد کنیم، گفت: در این صورت است که دولت می‌تواند مقتدرانه در عرصه بین‌الملل حضور یابد و در بده بستانی که قرار است اتفاق بیافتد سهم بیشتری بگیرد.
 
میرلوحی با اشاره به این که تیتر تمام رسانه‌ها خبر گفت‌وگوی آقای رئیس‌جمهور و آقای اوباما بود که به سرعت سطر اول همین رسانه‌ها خبر پرتاب کفش شد، اظهار کرد: فرصت مغتنمی ایجاد شده است و فضای گفت و گو به وجود آمده است، پس دولت باید نشان دهد که نماینده و نماد ملت ماست و باید با نماد ملت آمریکا یعنی 1+5 مذاکره کند تا بتواند بیشتر امتیاز بگیرد.
 
معاون حقوقی پارلمانی وزیر کشور در دولت هشتم به مقایسه تعداد و نحوه ایده‌آل‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی در سازمان ملل پرداخت و گفت: شان کشور بسیار بالا رفته است و البته که آقایان ظریف و روحانی محترم هستند اما باید بدانند به خاطر اقدام ملت مورد احترام قرار گرفته‌اند پس باید پشت سر مقاماتمان باشیم و به آن‌ها کمک کنیم تا پای میز مذاکره دولت قدرتمند و مقتدر داشته باشیم که بتواند بده بستان کند چون قرار نیست حرف‌های آقایان جلیلی و احمدی‌نژاد با لبخند تکرار شود و دنیا متوجه است چون فضای دیپلماسی کاملا حرفه‌ای است پس باید قدرت نمایندگان ملت با رفتار مدنی و حمایت به جا و منطقی و درست مردم بالا رود.
 
بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/میرلوحی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496069     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: