نام شما:
ایمیل مقصد:

آغاز به کار دومین دوره مسابقات ملی رباتیک

آغاز به کار دومین دوره مسابقات ملی رباتیک "رالی سرعت" در قوچان


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1394/12/16
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
دبیر دومین دوره مسابقات ملی رباتیک رالی سرعت از برگزاری این مسابقات با حضور 90 تیم و بیش از 280 عضو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان خبر داد.
 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، حمید طباطبایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی رباتیک، گفت: این دوره از مسابقات در 6 لیگ مسیریاب حرفه‌ای، مسیریاب دانش‌آموزی، جنگجوی سبک‌وزن، ربات‌های نمایشی و عمودپرواز برگزار می‌شود که برای نخستین بار در این دوره از مسابقات لیگ رالی سرعت نیز به این رقابت‌ها افزوده شده است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای میزبانی امکانی برای محققان، اساتید و فرهیختگان فراهم شود تا تجربیات و دستاوردهای خودشان را به دیگران منتقل نمایند و با اشاعه دستاوردهای خود در عرصه رقابتی سالم و فضایی عادلانه نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و ضمن رفع آن‌ها از فرصت‌های پیش‌آمده در جهت ارتقای کیفیت دانش خود بهره ببرند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با اشاره به اینکه تا کنون 24 هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: هم‌اکنون این دانشگاه با بیش از 25 سال فعالیت دارای درجه‌بندی واحد بسیار بزرگی است و با داشتن 44 آزمایشگاه و کارگاه مجهز و کتابخانه‌ای با بیش از 70 هزار کتاب فارسی و 14 هزار کتاب لاتین و نشریات تخصصی، سالن‌های کامپیوتر، کافی‌نت، سایت اینترنت اختصاصی، 105 عضو هیات علمی با درجه دکتری و فوق لیسانس و 100 استاد حق‌التدریس و 58 رشته تحصیلی در 4 مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حدود 5000 نفر دانشجو فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را ادامه می‌دهد.
 
وی با تاکید بر افتتاح دومین مرکز رشد واحدهای فناور در سطح استان در دانشگاه آزاد قوچان، افزود: دربخش انفورماتیک این دانشگاه و توانایی تولید کلیه نرم‌‌افزارهای مورد نیاز بخش‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم و رتبه برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در کشور و رتبه 19 نظام ارزیابی وب‌سایت‌های اینترنتی را کسب کرده‌ایم.
 
دبیر دومین دوره مسابقات ملی رباتیک رالی با بیان اینکه امروزه علم رباتیک در تمام ابعاد زندگی ریشه دوانده است، تصریح کرد: امروزه در جوامع مختلف برای بالا بردن رتبه علمی و به منظور افزایش نیروی فنی و مهندسی مسابقات ویژه‌ای با رویکردهای ماموریت‌محور تحت عنوان مسابقات رباتیک برگزار می‌گردد.
 
و ی با بیان مزیت‌های علم رباتیک برای همه افراد و موسسات افزود: امروزه مزیت ربات‌ها در شرایط مختلف کاری و راندمان و سرعت بالا و دقت بیشتر، خستگی‌ناپذیری و کاهش نیروی انسانی جوامع را بر آن داشته است تا برای دستیابی به این علم و بهره‌وری آن تلاش کنند.
 
طباطبایی افزود: جامعه دانشگاهی باید به نوبه خود برای بالا بردن سطح علمی کشور و نیل به اهداف آموزش عالی برای افق 1404 کوشا باشد و نمی‌توان تنها با تکیه بر منابع طبیعی و با برتری‌های ارثی علمی، جایگاه علمی خود را به دست آوریم بلکه باید با تکیه بر هویت ملی و اصالت، پرچم‌دار این جهاد علمی بوده و برای برافراشتن این پرچم در قله‌های موفقیت ثابت‌قدم باشیم.
 
گفتنی است؛ دومین دوره مسابقات ملی رباتیک رالی سرعت با حضور 90 تیم و بیش از 280 عضو به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از  16 لغایت 18 اسفندماه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار می‌شود
بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/مسابقات-ملی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496077     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: