نام شما:
ایمیل مقصد:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: » با آغاز همکاری های جهانی، دنیا می تواند از ظرفیت های ایران استفاده کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: » با آغاز همکاری های جهانی، دنیا می تواند از ظرفیت های ایران استفاده کند


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1394/6/2
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش خبر8 به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت­ الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه در دیدار با روسای دانشگاه های استان خراسان رضوی، نقش و جایگاه دانشگاه­ها را برای پیشرفت هر جامعه بسیار مهم خواند و گفت: هر کشوری که توانسته بر قله های افتخار باشد، از دانشگاه استفاده کرده است.
در این دیدار که آیت الله معصومی نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق فرهنگی و تاریخی استان خراسان، بر ظرفیت های علمی این خطه از کشور تأکید کرد و افزود: امیدواریم در سایه امام رضا (ع) شاهد پیشرفت های روز افزون این استان باشیم.
هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از گزارش استاندار خراسان رضوی، بر اهمیت روابط علمی حوزه های علمیه و دانشگاه­های کشور تأکید و تصریح کرد: امیدواریم برکت کارهای علمی و برنامه همراهی دانشگاه­های استان به میمنت بارگاه امام هشتم به سراسر کشور تسرّی یابد.
وی با یادآوری شرایط دانشگاه های کشور در سال­های اول پیروزی انقلاب اسلامی و افسردگی جوانان و خانواده­ها به خاطر عدم موفقیت در گذر از سد کنکور، گفت: در جلسه سران بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید از اقیانوس مردم استفاده کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت علم برای انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: با تأکیدات فراوان قرآن بر علم و جایگاه علم در خلقت آدم، در انقلابی که بر پایه قرآن بود، برآن شدیم که به علم و دانش مردم و جوانان برسیم که انقلاب را پیروز کرده بودند و جوانان دانشجو سرمایه های کشور هستند که باید به آنها اعتماد کنیم.
هاشمی رفسنجانی با نگاه تفسیری به آیات قرآن کریم که بر جایگاه رفیع علم تأکید دارند و حدیث نبوی که اگر علم در ثریا باشد، کسانی از ایران، آن را پایین می­آورند، گفت: استعداد ایرانی­ها در جوامع انسانی آن روز زبانزد بود، به گونه ای که دانشگاه جندی شاپور آن، مأمن دانشمندان ملیت های مختلف بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان گوشه هایی از افتخارات تاریخی جغرافیای وسیع خراسان بزرگ، به قطعه­ای از تاریخ و سخنان حضرت علی(ع) در جلسه مشورتی برای فتح خراسان اشاره کرد و افزود: علم و دانش مردم خراسان با مقبره امام هشتم (ه) جنبه دینی یافت و همه زمینه­ها برای توسعه علمی خراسان در کشور ما فراهم است که اسناد بالادستی آن به تصویب نظام رسیده است.
وی با یادآوری سوابق برنامه ریزی در کشور و چگونگی تدوین سند چشم انداز و تصویب اصلاحات اصل44، به عقب افتادگی های دهه اخیر اشاره کرد و گفت: اگر بر اساس برنامه های مصوب نظام حرکت می کردیم، امروز در میان 28 کشور منطقه، رتبه اول را داشتیم اما کسانی آمده بودند که به برنامه نویسی اعتقادی نداشتند و می خواستند کارها را با روزمرگی بگذرانند.
وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و نیاز جامعه به اشتغال، ادامه داد: هر مسئولی در هرسطحی باید برای رونق اشتغال جوانان برنامه ریزی نماید که یکی از بهترین راه ها، توجه به راه های علمی و طرح های دانشگاهی است.
هاشمی رفسنجانی دانش آموختگان کشور را سرمایه های جامعه دانست و با اشاره به طرح های ابتکاری دانشجویان کشور، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی کردیم که از طرح های مهم حمایت کنیم.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح طرح این دانشگاه برای چگونگی حمایت از خلاقیت های مبتکرین و مخترعین، به برنامه ای اشاره کرد که طی آن 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه در سراسر کشور در اختیار جوانان و دانشمندان است.
وی افزود: مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه­های سراسر کشور در اختیار صاحبان طرح ها و اختراعات هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خطاب به رؤسای دانشگاه های استان گفت: شما دانشگاهیان جایگاهی ویژه در این شرایط دارید و طرح شما برای هم افزایی دانشگاه های استان بسیارخوب است.
وی خاطر نشان کرد: طرح خود را در جامعه مطرح کنید تا نکات مثبت و منفی آن گفته شود که خدمتی بزرگ برای کشور است.
هاشمی رفسنجانی با بیان امتیازات ایران هوا، زمین و دریاهای کشور برای رفت و آمدهای بین­المللی و خطوط انتقال انرژی و ارتباطات گفت: شرط استفاده از این شرایط علاوه بر فضای سیاسی مبتنی بر همکاری و تعامل بین المللی، استفاده از ظرفیت های علمی کشور است که حرف اول آن را دانشگاه ها و دانشجویان می زنند

بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/رفسنجانی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496063     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: