نام شما:
ایمیل مقصد:

تبریک خاتمی به اصغر فرهادی

تبریک خاتمی به اصغر فرهادی


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1391/7/15
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 2

“جدایی نادر از سیمین” اثر ارزنده اصغر فرهادی به دنبال درخشش در جشنواره های معتبر بین المللی، بامداد امروز با دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی افتخاری دیگر آفرید.

سید محمد خاتمی ساعاتی پس از انتشار این خبر با ارسال پیامی این موفقیت را به هنرمند گرانقدر ایرانی اصغر فرهادی و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندش تبریک گفته تأکید کرد: “هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دلها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.”

متن کامل پیام رئیس بنیاد گفت و گوی تمدن ها بدین شرح است:

به نام خدا
هنرمند گرانقدر جناب آقای اصغر فرهادی
موفقیت چشمگیرتان را در پرآوازه ترین حادثه و مراسم سینمایی که نشانگر شایستگی های شما و هنرمندان عزیز و همکاران ارجمندتان در فیلم”جدایی نادر از سیمین“ است صمیمانه تبریک می گویم.
اقبال مردمی در ایران و اهتمام جشنواره های گوناگون و صاحب نظران معتبر در سراسر جهان، پیش از این نیز توانمندی و جایگاه والای سینمای اندیشمند و صاحب سبک ایران را به خوبی نشان داده است و آنان که به ایران و به آیین و فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دلبستگی دارند و احترام می گذارند، توفیق بزرگ شما را بار دیگر ارج می نهند.
این حادثه را باید نشانه ای روشن بر آن دانست که هنر به طور عام و سینما به طور خاص از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند در جهان نا امن، جنگ زده و پر از تبعیض و ناروایی و خودکامگی، موجب نزدیکی دلها و چیرگی انسانیت و محبت بر خشونت شود و گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها را به جای تنش و درگیری بنشاند.
سید محمد خاتمی
۸ اسفند ۱۳۹۰

فیلم سینمایی “جدایی نادر از سیمین” به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی و با هنر نمایی لیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات، شهاب حسینی و جمعی از بازیگران سینمای ایران که در سال ۱۳۸۹ در جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین و ۲ دیپلم افتخار شد، در جشنواره های بزرگ بین المللی نیز خوش درخشید. در کنار ده ها جایزه بین المللی از جشنواره های مختلف در سراسر دنیا “جدایی نادر از سیمین” که موفق به کسب خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین فیلم، جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی و جایزه سزار فرانسه به عنوان بهترین فیلم خارجی شده بود بامداد امروز موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد

 


بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/تبریک-خاتمی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497752     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: